8 Nisan 2010 Perşembe

Zeytinyağlı Taze Fasulye


Kızımın en sevdiği sebzelerden biri olan taze fasulye tezgahlarda yerini alınca bana da hemen kızıma onu pişirmek kaldı. Hem etlisini, hem de zeytinyağlısını sevdiğimiz fasulyeyi bu sene ilk olarak zeytinyağlı olarak yaptım.

Malzemeler:
1 kg. taze fasulye
2 kuru soğan
2 büyük boy domates
1 yemek kaşığı salça
Zytinyağı
Tuz
Hazırlanışı:
Fasulyeler ayıklanır, yıkanır. Bir tencereye zeytinyağı konulur ve içine doğranmış soğan eklenip, soğan zeytinyağında kavrulur. Üzerine fasulye, salça, doğranmış domatesler eklenir. Üzerlerini örtecek kadar su ilave edilip, kısık ateşte ağzı kapatılarak pişirilir. Suyu çekene kadar pişirilir ve altı kapatılmadan tuzu eklenir . Soğuncaya kadar tencerede bırakılır.
AFİYET OLSUN


8 yorum:

kitchenart-ist dedi ki...

Bizim evinde en sevilen yemeğidir,çok lezzetli görünüyor.
(Buarada ben 1 adet kesme şeker atıyorum zeytinyağlılara,hoş bir lezzet veriyor)

Ellerine sağlık...

CANAN TURHAN dedi ki...

Ellerinize sağlık, en sevdiğim sebze fasulye :) Yemeğin tuzunu fasulye piştikten sonra eklemeniz de çok farklı bir detay gibi geldi. Bir daha fasulye pişirirken sizin tarifinizi deneyeceğim...

çeşnici Handan dedi ki...

Kitchenart-ist, zeytinyağlılara ben de şeker atıyorum fakat bu o kadar körpeydi ki şeker bile olsa tadını bozmak istemedim. Çok teşekkürler.Sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Canan'cığım,fasulye kızımın da favorisidir. Afiyet olsun.

umutluhayat dedi ki...

bende fasulyeyi çok severdim.ama iki gündür yapılan alerji testleri sonucunda çok alerjik çıktım.fasdulyeye bile alerjim varmış.ellerinize sağlık.bir süre sadece bakmakla yetineceğim galiba

Pembe Tatlar dedi ki...

Bende Çok severim ellerine sağlık....

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Umutluhayat,geçmiş olsun bu aralar tam alerji mevsimi çok dikkat et. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Pembe Tatlar, yorumuna çok teşekkürler. Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...