6 Nisan 2010 Salı

Kısır



Bulguru çok severim. Pilavda, köftelerde,dolmalarda mümkün olduğunca kullanmaya çalışırım. Sağlık için çok faydalı olduğu için de özellikle sık olarak kullanmaya özen gösteririm. Bulgurun her türlüsünü severim ama kısırın yeri ayrıdır. Bahar geldiği andan itibaren kısır evden eksik olmaz. Her türlü yeşilliği içine koyarak konuklarıma sunarım. Baharın ilk kısırını bu hafta sonu misafirlerime yaptım. Tarifini de sizlerle paylaşmak istedim.
Malzemeler:
2 su bardağı ince bulgur
3 adet orta boy domates
5 adet taze soğan
Yeşil salata
Maydonoz
Dereotu
Nane
Salça
Zeytinyağı
Limon
Tuz
Hazırlanışı:
Bulgurun üzerini örtecek kadar sıcak su konulur ve üzeri kapatılarak suyu çekmesi beklenir (maks.10 dak.) Ayrı bir yerde yıkanmış olan tüm yeşillikler doğranıp bir kaba alınırlar. Suyu emen bulgurun üzerine rengini döndürecek kadar salça ilave edilir ve karıştırılır. Karışımın kolay olması için çok az zeytinyağı ilave edilir. Rengi salça ile dönen bulgurun üzerine doğranan tüm yeşillikler ilave edilir. Domates doğranır. Ağız tadına göre limon, zeytinyağı ve tuz ilave edilip, karıştırılır ve servis edilir.
AFİYET OLSUN

4 yorum:

umutluhayat dedi ki...

benim içinde bulgur vazgeçilmez.ellerine sağlık ben mercimekliyi daha çok seviyoırum.sevgiler

Sevil Şahin dedi ki...

kısırsız bir hayat düşünemem hele birsencim nefis yapar :)
canım benim sende nefis yapmışsın ellerine sağlık afiyet bal olsun
sayfama bıraktığın güzel yoruma teşekkür ederim
sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Umutluhayat, Mercimeği ben de seviyorum ama bulgur senin de deiğin gibi vazgeçilmez. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevil'ciğim,yorumun için teşekkürler. Tekrar geçmiş olsun. Sevgiler

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...