22 Nisan 2010 Perşembe

Pişmaniye Yatağında Dondurmalı Armut Tatlısı


Bir restorantta yediğim ve çok beğendiğim tatlıyı kendim biraz değiştirerek ama tadına sadık kalarak yorumladım ve sizlerle paylaşmak istedim.Bakalım armut tatlımı beğenecek misiniz?
Malzemeler:(2 kişilik)
2 armut
4 yemek kaşığı toz şeker
lohusa şerbeti(tarifi için tıklayın)
4 karanfil
2 kabuk tarçın
kürdan ucu kadar kırmızı gıda boyası(koyu bir renk istenirse )
pişmaniye
2 top vanilyalı dondurma
Hazırlanışı:
Yıkanıp soyulan armutların alt kısımları kesilir. Kesilen kısımdan kabak oyucağı ile armut zedelenmeden çekirdekleri çıkarılır. Bir tencereye konulan armutların üzerine ılıtılmış lohusa şerbeti ve diğer malzemeler (pişmaniye ile dondurma hariç) eklenir orta ateşte armutlar yumuşayana ve rengi dönene kadar pişirilir. Pişen armutlar soğumaya bırakılır. Servis tabağına pşmaniye didiklenerek ortasına armut oturtulacak şekilde yerleştirilir. Ortada ki boşluğa armut konulur ve yanına bir top dondurma eklenerek servis edilir.
AFİYET OLSUN

10 yorum:

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım harika bir tatlı olmuş.

CANAN TURHAN dedi ki...

Dışarıda yediğim ve tadına bayıldığım bir tatlının yapılabileceğini bilmek bile beni mutlu etti :) Ellerinize sağlık muhteşem görünüyor, şiir gibi... En kısa zamanda deneyeceğim.

çeşnici Handan dedi ki...

Umutlu hayat beğendiğine sevindim çok teşekkürler.

çeşnici Handan dedi ki...

Canan, bu tarifin dışarıda yediğimizden daha güzel olduğuna emin olabilirsin çünkü onlar sadece gıda boyası kullanmışlar ama ben lohusa şerbeti ile daha farklı ve daha güzel bir lezzet kattığıma inanıyorum. Deneyip yormunu bildirirsen çok sevinirim.

havva dedi ki...

Armut en sevdiğim meyvelerden , dondurma ise en sevdiğim tatlılardan birtanesi, ikisinin pişmaniye ile bir araya gelmesini düşünemiyorum. Görünüşü gerçekten çok şık duruyor, tadının da çok güzel olduğuna eminim. ellerinize sağlık, değişik güzel tariflerinizi bekliyoruz...

Sevil Şahin dedi ki...

sevgili handan harika olmuş bence o armutun içine kaymak da konmalı yada dondurma armutun içine konmalı eminim nefis olur :)
ellerin dert görmesin
sevgi ile kal

not:mailine geri yanıt verdim :)

çeşnici Handan dedi ki...

Havva, pişmaniye dondurma ile harika oluyor mutlaka denemelisin. Yorumun içi teşekkürler.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevilciğim,önerini dikkate alıp, bir sonrakinde dondurmayı mutlaka armutun içine koyacağım. Önerin için teşekkürler. Görüşmek üzere.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayyyelelrine sağlık canım bu ne hoşş br görüntü:)

çeşnici Handan dedi ki...

Pembe tatlar güzel yorumun için sağol canım. Teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...