20 Nisan 2010 Salı

Yeni Dünya Kebabı


Bahar geldi tüm sevdiğim sebzeler, meyveler tezgahlarda boy göstermeye başladı. Bu sevdiğim meyvelerden biri de Yeni Dünya(Malta Eriği) 'dır. Yeni Dünyayı meyve olarak yemenin yanı sıra kebep olarak da yemeği ayrıca severim. Onun mayhoş tadının etle, domates ve biberle beraber oluşturduğu aromaya bayılıyorum. Sözü bırakıp kebabın tarifini sizlerle paylaşayım.
Malzemeler:
500gr. yeni dünya
500gr. kıyma
Tuz
Karabiber
Yeşil biber (sivri ya da çarliston)- istenilen miktarda
Domates- istenilen miktarda
Hazırlanışı:
Kıymaya tuz ve karabiber konularak yoğurulur ve bir gece buzdolabında bekletilir. Buzdolabından çıkarılan et tekrar yoğurulur ve küçük parçalar koparılarak minik köfteler yapılır.
Yeni dünyalar yıkanır, ortadan kesilir ve çekirdekleri ile uç kısımları temizlenir.
Çöp şişlere sırasıyla bir yeni dünya, bir et sıkıştırılarak dizilir. Şişler fırın ızgarasına konulur. Izgaraya sivribiberler (ben çarliston biber kullandım) ve domatesler de dizilir. 180C’de etler ve yeni dünyalar iyice kızarana kadar pişirilir.(Fırın yerine mangalda da pişirilebilir)
Pişen et ve yenidünyalar lavaşla beraber servis edilir.
Yeni dünya kebabında ham ve olgun olmayan yeni dünyaları kullanınız.
AFİYET OLSUN

10 yorum:

NiLaY dedi ki...

ilk kez görüyorum canım ben yeni dünyanın kebabını ama çok merak ettim cidden.. buarada çok seviyorum böyle yeni öğrendiğim yemek tariflerini, teşekkürler :)

CANAN TURHAN dedi ki...

Ellerinize sağlık hem çok güzel hem de çok farklı bir tarif. Yeni dünya kebabını çok severim en kısa zamanda deneyeceğim...

GÜL dedi ki...

eline sağlık

çeşnici Handan dedi ki...

Nilaycığım, bu kebabı mutlaka bu mevsim denemelisin. Tam zamanı. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Canancığım,herşeyi mevsiminde yemeyi sevdiğim için tam zamanı olduğunu düşünüp bu tarifi yayınlamayı uygun buldum. Sanırım sen de benim gibi bu kebabı çok seviyorsun.Sevdiklerinle afiyetle yemeni dilerim.

çeşnici Handan dedi ki...

Gülcüğüm, tekrar yaptığın ziyaret ve yorumun için teşekkür ederim. Sevgiler.

umutluhayat dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel olmuş.

çeşnici Handan dedi ki...

umutluhayat, canım yorumuna teşekkür ederim. sevgilerimle.

Pembe Tatlar dedi ki...

Tqarsusta yemiştim duyduğumda nasıl olurki diyte düşünerek endişeli yedim ama gerçekten çok hoş bir aroma katıyor ellerine sağlık...

çeşnici Handan dedi ki...

Pembe Tatlar,ben de ilk defa bir kebapçıda yemiş ve çok şaşırmıştım ama şimdi hersene mevsimini bekler oldum. Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...