21 Nisan 2010 Çarşamba

Lohusa Şerbeti

Lohusa Şerbetini en son ne zaman içtiniz? Ben en son kendi lohusalığımda annemin bana her gün kızıma süt olsun diye içirdiği günlerde içmişti. Yani tam 17 yıl önce. Daha sonra da bir daha içmedim aklıma da gelmedi. Geçtiğimiz günlerde bir restorantta yediğim bir tatlıyı evde kendim yapmaya çalışırken bu tatlıdaki bir tadı ancak lohusa şerbeti ile yakalayacağımı anlayınca bu içecek tekrar göndemime geldi. Aslında sevdiğim bir içecektir ve geleneksel bir tat olduğu için de ayrıca severim. Hem soğuk hem de sıcak olarak içilmesi de ayrı bir özelliğidir. İçine atılan karanfil ve tarçının kattığı ferahlık hissini de çok severim. Neyse fazla uzatmadan sizleri severek içilen geleneksel içeceklerimizden Lohusa Şerbeti Tarifi ile başbaşa bırakayım .

Malzemeler

100 gr. Lohusa şerbeti şekeri
1,5 su bardağı şeker
7 karanfil
2 kabuk tarçın
1lt.(5 su bardağı) su

Hazırlanışı

Tüm malzemeler bir kaba konulur ve yarım saat kaynatılır. Sıcak ya da soğuk olarak içilir.

AFİYET OLSUN



4 yorum:

umutluhayat dedi ki...

ayyy bende bayılırım lohusa şerbetine .en son 3 yıl önce oğlumun doğumunda bol bol içmiştim.neyseki yakında bir lohusa ziyaretine gideceğim inşallah ikram ederler.sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Umutlu hayat, gerçekten çok sevilen ama doğum dışında hiç akla gelmeyen bir içecek bu ne yazık ki. Bak sen de lohusalık döneminde içmişsin. Sevgiler.

CANAN TURHAN dedi ki...

Bu kadar lezzetli bir içecek neden sadece doğumla kısıtlanır ki. Damak tadını beğendiğim ve güvendiğim bir yerden tarif almak çok ama çok önemli. Ellerinize sağlık.... Bu lezzetli serinliği en kısa sürede deneyeceğim.

çeşnici Handan dedi ki...

Canancığım, ben de senin görüşüne katılıyorum bu lezzetin sadece lohusalıkta hatırlanması ne kötü. Keşke her zaman aklımıza gelse de yapıp içsek.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...