27 Nisan 2010 Salı

Afyon Lokumu


Bugün sizlerle oldukça hafif bir tatlı tarifini paylaşmak istiyorum. İşte tarifim.

Malzemeler: (15 adet)

125 gr. margarin
1 Su bardağı un
1 Su bardağı şeker
1 kg. süt
1 Paket vanilya
1 su bardağı dövülmüş ceviz
1 su bardağı hindistan cevizi
Süslemek için istenilen ölçüde şam fıstığı

Hazırlanışı:

Un ile yağ çok hafif kavrulur. Diğer malzemeler de içine katılır ve karıştırılarak muhallebi yapılır. Muhallebi pişince ocaktan alınır ve 10 dak.blender ile çırpılır. Islatılmış fırın tepsisinin içine dökülür. Bir spatula yardımı ile düzeltilir ve bir gece dolapta bekletilir. Tepsinin kısa tarafı 5’e, uzun tarafı 3’e bölünür. Dikdörtgen parçalar oluşturulur. Tüm tepsiye ceviz dökülür. Dikdörtgen parçalar rulo şeklinde sarılır ve hindistan cevizine bulanarak servis tabağına alınır. Üzerleri şamfıstığı ile süslenir.

AFİYET OLSUN

16 yorum:

lezzet sefasi dedi ki...

Harika olmus ellerinize saglik.1 paket su demisiniz ama kac kg anlayamadim.
Ellerinize saglik.
Sevgiler
Sefa

Fuat Gencal dedi ki...

Ellerinize sağlık çok güzel görünüyor.

Saygılar.

CANAN TURHAN dedi ki...

Sütlü bir tatlı olmasına rağmen hiç duymamıştım. Çok lezzetli ve hafif görünüyor, en kısa zamanda deneyeceğim. Ellerinize sağlık...

Gökce dedi ki...

mmmmm güzel görüntü. ellerine salık. sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Lezzetsefası, ziyaretin için teşekkürler. Dikkatin için de ayrıca teşekkür ederim. 1 paket süt 1 kg. süt anlamında kullanılmıştı ama hemen düzelttim sağol.Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Fuat Bey çok teşekkür ederim tarifi denerseniz çok beğeneceğinize eminim.

çeşnici Handan dedi ki...

Canan, gerçekten çok hafif bir tatlı. Bu sıcak günlerde ağır tatlılar yenmediği için böyle hafif ama çok lezzetli bir tarifi sizlerle paylaşmak istedim.

çeşnici Handan dedi ki...

Gökçeciğim,beğendiğine sevindim. Sevgilerimle.

Pembe Tatlar dedi ki...

Ayy ayy yerim ben bu lokumları:)))

Ellerine sağlık canım...

çeşnici Handan dedi ki...

Pembe Tatlar, bol bol ye afiyet olsun sevgiler.

havva dedi ki...

Ben tarif yayınlandığında hemen denedim ve dün akşamda yedik gerçekten çok lezzetli olmuştu. Gerçek Afyon lokumu gibi büyük, küçük herkesin seveceği bir lezzet. Mutlaka tavsiye ederim...

çeşnici Handan dedi ki...

Havvacığım, sıkı bir takipçi olarak tarifi yapman ve yorumunu yazman beni çok mutlu etti hele beğenmenize çok sevindim. Afiyet olsun.

CANAN TURHAN dedi ki...

Tarif öyle çok ilgimi çekti ki dün ben de denedim. Sadece un biraz az geldi ve zor sarıldı diyebilirim. Bir dahaki sefere 1 bardak + 1 çorba kaşığı un ile yapacağım. Bir de evde cevizim değil kıyılmış fındığım olduğu için fındıkla yaptım... Fındıklı da tadı denemeye değer diyorum. Tekrar tekrar ellerinize sağlık...

çeşnici Handan dedi ki...

Canancığım, tarifi denemen beni çok mutlu etti. Önerini dikkate alıp, bir dahaki sefere ben de fındığı deneyeceğim. Teşekkürler.

ozigunay dedi ki...

Yaşasın..artık fondü yemek için kahve dünyasına gitmeme gerek kalmadı, hepsi çok güzel gözüküyor ama bilirsiniz tatlıya dayanamam:))
ellerinize sağlık..iyi tatiller şimdiden..

çeşnici Handan dedi ki...

Özlemciğim, senin gibi tatlı düşkünü birinin beğenmesine çok sevindim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...