7 Nisan 2010 Çarşamba

Kıymalı Bakla

Sonunda bahar geldi ve çeşit çeşit, taptaze sebzeler, meyveler pazarlarda yerini almaya başladı. Dün pazarda sebzeler ve yeşilliklerin arasında kendimi kaybettim. Taptaze baklaları, fasulyeleri görünce dayanamadım hepsinden aldım ve işten gelir gelmez baklayı hemen pişirdim. İşte mis kokulu Dereotlu Kıymalı Bakla tarifi

Malzemeler:

1 Kg. bakla

250 gr.kıyma

1 büyük boy kuru soğan

2 yemek kaşığı salça

2 yemek kaşığı un

Limon

Dereotu

Zeytinyağı

Tuz

Hazırlanışı:

Baklalar ayıklanıp, yıkanır. Küçük küçük doğranır. Bir kabın içine bakla, bir limonun suyu, bir kaşık un konur ve üstünü örtecek kadar su konup biraz bekletilir. Ayrı bir kapta zeytinyağının içine doğranan soğan çevrilir. Kıyma eklenir ve kavrulur, üstüne salça eklenir. Diğer tarafta suyun içinde bekleyen bakla süzülür, sudan geçirilip, tencereye eklenir. Bir iki karıştırdıktan sonra baklaların üstünü örtecek kadar sıcak su eklenir. Yarım limon suyu ve biraz şeker eklenip, kısık ateşte pişmesi beklenir. Pişen baklanın altının kapatılmasından hemen önce tuz ve doğranmış dereotu eklenir.

Sıcak olarak servis edilir.

AFİYET OLSUN

9 yorum:

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık canım ama baklayla hiç aram yok.sevgiler

NiLaY dedi ki...

bu güzel tarifinden sonra nice biz hep zeytinyağlı yiyoruz diye düşündüm baklayı :)) ellerine sağlık canım..

çeşnici Handan dedi ki...

Umutluhayat; bu bakla çok talihsiz. Çünkü senin gibi baklayla arası olmayan çok kişi tanıyorum. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Nilay'cığım,
Ben de eskiden sadece zeytinyağlı yapardım ama bu tarifi öğrendikten sonra daha fazla bu şekilde pişiriyorum. Sevgiler.

havva dedi ki...

Nilay hn bende şimdiye kadar baklayı sadece zeytinyağlı olarak pişirip yiyordum. Ama gerçekten kıymalısı da çok lezzetli oluyor. Denemenizi tavsiye ederim...

Yemekbahane dedi ki...

Hiç kıymalı denememiştim. Eline sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Yemekbahane: Denemenizi öneririm eminim beğeneceksiniz. Sevgiler

Unknown dedi ki...

Bende baklayı çok sık olmasada arada zeytinyağlı olarak pişiririm
ama kıymalısınıda çok merak ettim mutlaka deneyeceğim eminim çok lezzetli oluyordur.Ellerinize sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Yaseminciğim mutlaka dene beğeneceğine eminim. Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...