19 Nisan 2010 Pazartesi

Gökkuşağı Böreği


Herkese iyi haftalar. Haftaya rengarenk bir tarif ile başlamak istediğim için bu börek tarifini sizlerle paylaşıyorum. Gökkuşağı böreğinin içindeki malzemeleri sizler isterseniz değiştirip, çeşitlendirebilirsiniz. Bu tarifimi Tuz Biber Dergisinin Börekler Etkinliğine gönderiyorum. Tekrar iyi haftalar.
Malzemeler: (12 dilim)
5 yufka
Kıymalı börek iç harcı
Dereotlu patates börek iç harcı
Beyaz peynirli ıspanak börek iç harcı
Tuzla ovulmuş havuç börek iç harcı
2 yumurta
1 çay bardağı zeytinyağı
1 çay bardağı su
1 yemek kaşığı yoğurt
(Börek iç harçlarını zevkinize göre çeşitlendirebilirsiniz)
Hazırlanışı:
Yumurta, zeytinyağı, su ve yoğurt bir kapta iyice karıştırılarak, börek için bir karışım hazırlanır. Bu karışımın sürüldüğü her bir yufkanın içine bir börek iç harcı konulur, kenarlarından içe katlanarak yufka rulo şeklinde sarılır ve kenara alınır. 4 yufka aynı şekilde iç harçları ile sarılarak rulo şekline getirilir. 5. yufka karışım sürülerek masaya açılır ve 4 rulo sırasıyla renk uyumu dikkate alınarak iki rulo alta, diğer 2 rulo bunların üstüne gelecek şekilde konulur. 5. yufka kenarları içine katlanarak 4 ruloyu içine alarak sarılır ve ortaya büyük bir rulo çıkar. Kalan karışım büyük rulonun üzerine sürülür. Yağlanmış tepsiye konulur ve 180 C'de üstü hafifçe kızarana kadar pişirilir. Çıkarıldıktan sonra biraz soğuması beklenir ve rosto şeklinde dilimlenerek servis edilir.
AFİYET OLSUN
BU TARİFİM TUZBİBER DERGİSİNİN MAYIS 2010 SAYISINDA YAYINLANDI

12 yorum:

umutluhayat dedi ki...

nefis bir lezzet şöleni olmuş.ellerinize sağlık

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Ne kadar guzel gorunuyor, ellerine saglik.

kitchenart-ist dedi ki...

Denemek istediğim tarifler arasındaydı. Görüntü süper, eminim tadıda öyledir.
Sevgiler

çeşnici Handan dedi ki...

Umutlu hayat,gerçekten lezzet şöleni. Teşekkürler, sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Düşbahçesi, görüntüsü gerçekten güzel değil mi ben de görüntüsünü çok beğeniyorum. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Kitchen-art,tadı da görüntüsü gibi süper emin olabilirsin. Yorumun için teşekkürler. Sevgiler.

Tijen dedi ki...

Sevgili Gökçen beyin kitabında vardı bu tarif, ben de çok beğenmiş, bir kaç kere yapmıştım. Ellerine sağlık Çeşnici!

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Tijen,ben bu tarifi yakın zamanda bir arkadaşımdan öğrendim ve çok beğendim. Özellikle renkli görünüşü ve bir kaç tadı bir arada alabildiğim için çok sık yapıyorum. Yorumun için teşekkürler. Sevgilerimle

Pembe Tatlar dedi ki...

En sevdiğim böreklerdendir çok sık yapıyorum elelrine sağlık...

çeşnici Handan dedi ki...

Pembe tatlar, yorumun için teşekkürler. sevgiler.

Mimosa Café dedi ki...

çok enteresa. ilk defa gördüm böyle bir börek. hakkaten harika bir fikir. kesinlikle denemek isterim. sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Mimosa Cafe, görüntüsü gibi tadı da harika. Sen faklı şeyleri denemeyi seviyorsun belki içine farklı malzemeler de koyarsın. Sevgilerimle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...