9 Nisan 2010 Cuma

ÇİLEKLİ TART

En sevilen meyvelerden çilek çıktı ve büyük küçük herkes çilekli tatlılar yiyip, mutlu oluyor. (Sevilen şeyleri yemek, özellikle bu tatlı olursa insana sonsuz mutluluk veriyor.)Çilek zamanı olup da, bu kadar sevilen bir meyvanın tatlı tarifini vermemek olmaz.Tarifimiz Konuk Çeşnici Havva'dan geldi. Ellerine sağlık Havva. Tatlı yiyelim, tatlı bir haftasonuna girelim.

Malzemeler:
Tart Hamuru
2 bardak un
175 gr. Yumuşak margarin
2,5 kahve fincanı pudra şekeri
2 çorba kaşığı yoğurt

Kreması
1kg süt
3 çorba kaşığı un
4 çorba kaşığı şeker1yumurta sarısı
1 vanilya, 1 çay kaşığı kabartma tozu

Hazırlanışı:

Krema için belirtilen tüm malzemeler pişirilir . Ocağın altı kapatıldıktan sonra yaklaşık 25 gr kadar margarin içine konularak krema iyice karıştırılır.

Tart hamurunu yoğurduktan sonra yağlanmış tart kalıbına veya ( yuvarlak borcamda olabilir) hamur yerleştirilir. Hamurun kabarmaması için çatalla birkaç yeri delinir ve hamurun üzerine yağlı kağıt konulur kağıdın üzerine ağırlık yapması için bakliyat konularak 175 derece fırında yaklaşık 25 dk kadar pişirilir. Üzerindeki bakliyatlar ve yağlı kağıt alınarak yaklaşık bir 10 dk kadar daha pişirilip fırından çıkarılır.
Kalıpta soğuduktan sonra tart hamuru ters çevrilip servis tabağına alınır. Hazırlanan krema hamurun ortasındaki boşluğa bolca dökülür. Üzeri çilek, kivi veya muz ile süslenebilir.
Meyvelerin üzerine sade tart jölesi sürülür.

AFİYET OLSUN

13 yorum:

NiLaY dedi ki...

işte bu benim tatlım :)) çok severim de çilekli herşeyi :)) ellerine sağlık canım süper görünüyor.. ben her zaman nedense kaçarım tart yapmaktan en çok çilekleri jöle ile kullanıyorum :) tembel miyim neyim :)

çeşnici Handan dedi ki...

Nilay'cığım, senin gibi fotoğraf ustası ve gezgin nasıl tembel olabilir? Kendine haksızlık etme. Sevgilerimle.

Damak Tadı dedi ki...

Bende çok severim v eçok nefis görünüyor..Elelrien sağlık..Sevgiler..

umutluhayat dedi ki...

nefis olmuş.ellerinize sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Damak Tadı, sanırım bunu sevmeyen yok. Ziyaretin ve yorumun için çok teşekkürler.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Umutluhayat, yorumun için teşekkürler. İyi bir haftasonu dilerim.

Tijen dedi ki...

Çilek çıktı mı çok sevinenlerden biri de benim ama bazen pazardaki tüm çilekleri kokluyor, yine de karar verip istediğim gibi bir çilek bulamıyorum!

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Tijen, çok haklısın bazen ben de istediğim çileği(özellikle küçük ve mis gibi kokan istiyorum) ne yazık ki bulamıyorum. Sevgiler.

Benhurum dedi ki...

Çileği çok severim ve özellikle tart ve pastalarda favorilerin arasındadır, ellerine sağlık, harika görünüyor ıımmh ağzıma layık:) ben bir dilimini aldım ve sevgilerimi bıraktım:))
İyi haftasonları...

çeşnici Handan dedi ki...

Sevili Benhurum,ziyaretin ve yorumun için teşekkürler.

Unknown dedi ki...

Çilekli tartın çok güzel gözüküyor bende çilekli tatlılara dayanaman yazın yenebilecek çok lezzetli bir tatlı tadıda görünüşü kadar güzel tadına bakan biri olarak herkeze tavsiye ederim. Ellerine sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Yaseminciğim, yorumuna teşekkürler. İyi pazarlar.

Behiye Sönmez dedi ki...

Çilekli tart en sevdiğim tatlardan biridir..çok güzel gözüküyor,ellerine sağlık:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...