1 Aralık 2010 Çarşamba

Zeytinyağlı Beyaz Lahana Sarması

Herkese güzel bir gün dilerim. Bugün kışın en sevdiğim lezzetlerinden birini sizlerle paylaşacağım(Hoş benim sevmediğim hiçbir lezzet yok ama neyse) Etlisini de bayılarak yediğimiz beyaz lahananın zeytinyağlısı da bizim evde bayram havası estirir. Buyrun sarma tarifime.
Malzemeler:
1 adet küçük boy beyaz lahana
3 kuru soğan
2 su bardağı pirinç
2 yemek kaşığı dolmalık fıstık
2 yemek kaşığı kuş üzümü
1 yemek kaşığı kuru nane
yarım yemek kaşığı yeni bahar
2 yemek kaşığı toz şeker
tuz
karabiber
zeytinyağı
Hazırlanışı:
Lahananın koçan kısmı ayıklanır ve çıkarılır.(Lahana alırken ortasına bastırın ve ortası hafifçe yumuşak olanı seçin) Yapraklar tek tek ayıklanır. İyice yıkanan yapraklar kaynar suda 10 dak. haşlanır. Haşlanan yapraklar süzülür ve soğumaya bırakılır. Diğer tarafta soğanlar (ne kadar çok soğan kullanırsanız sarmanın tadı o kadar güzel olur) küçük küçük doğranır ve tencerede ısıtılmış zeytinyağında pembeleştirilir. Ardından fıstıklar ilave edilir ve pembeleşinceye kadar kavrulur. Yıkanıp süzülmüş pirinç eklenir ve hepsi birlikte çevrilerek pirinçler kavrulur. Pirinç kavrulunca tüm baharatlar, kuş üzümü ve toz şeker eklenir ve bir iki defa hafifçe çevrilir. Bir su bardağı sıcak su eklenir ve suyunu çekene kadar altı kısık olarak pişirilir. Pişince altı kapatılır ve soğumaya bırakılır. Diğer tarafta haşlanmış ve soğumuş lahana yapraklarının sert damar kısımları çıkarılır. (Bu kısımları tencerenin altına koyup, sarmaları bunların üzerine dizebilirsiniz.) Yapraklardan avuç içi kadar büyüklükte parçalar alınır , uç kısmına hazırlanan iç harcından konulur ve sarılır. Tüm lahanalar için aynı işlem yapılır. Sarılanlar tencerenin içine düzgün bir şekilde dizilir ve yerleştirilir.

Üzerine biraz zeytinyağı gezdirilir ve üzerine bir tabak kapatılıp, sıcak su ilave edilip, kısık ateşte pişirilir. Piştikten sonra soğuması beklenir ve kesilmiş limon dilimleriye servis yapılır.
AFİYET OLSUN

33 yorum:

Filiz dedi ki...

of off ellerinize sağlık ben etlisini çok severim ama hiç yapmayı denemedim :) bir kez yapmaya kalktım altığım lahananın yapraklarını ayıramadım, kayınvaliden gördü lahanayı sen bundan kapuska yap ayrılmaz bu dedi ben aldığım lahananın yaprakları ayrılmaz diye alamıyorum :)

Unknown dedi ki...

Canım ,çok severim.Ellerine sağlık.
olsada yesem sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

bende çok severim lahanayı.bildiğim kadarıyla kapuska yapılan lahanayla sarma yapılan lahana ayrı satılıyor.sanırım alırken sorsanız size söyler.beyzanın annesi yorumu okur inşallah.sevgiler.

Sevil Şahin dedi ki...

handan ablacım bayılırım olsada yesem dedim şuan hımm bol limonlu of of dayanamıcam kaçtım ben tabağı alıp :))

yemekbiraşk dedi ki...

hımmm diyerek okudum nefis olmuş elinize sağlık:)
sevgiler

Burcu Çalışkan dedi ki...

bayılırım tez elden annemden istemem lazım, ellerine sağlık bu iştah açıcı görüntler için :))

Özgen dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık
lahana dolmasına bayılırım ve genelde kıymalısını yaparım.Bu da nefis görünüyor canım çekti.Sevgiler...

Adsız dedi ki...

Ennn sevdiğim yemeklerden birisii.Üstüne turunç sıkacaksın sarmsaklı yoğurt dökceksin of gel keyfim gel.Elinize sağlık abla muhteşem görünüyor.Daha geçen hafta yedim yine canım istedi ama annem öldürsen yapmaz sarması ölüm diye :D

CANAN TURHAN dedi ki...

Çok severim, ellerinize sağlık harika görünüyorlar.
Dışarıda yediklerimiz gibi kararmamış, adı gibi beyaz kalmış...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık kalem gibi ol
muş sarmalar öpüyorum.

Gökce dedi ki...

ahh benim eşim bayılır da ben bir türlü beceremedim bunu sarmasını. amma beceriksiz bir blog yazarıyım.
ellerine sağlık tatlım

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bir de fırınlanır ki, karamelize, offf on parmak yenir! yenir değil mi? Harika bir lezzet bu! Dayanamam hiç - ılık ılık yerim hatta:) Ellerinize sağlık...

Funda Ceyhan dedi ki...

Ellerinize sağlık, harika görünüyorlar.

umutluhayat dedi ki...

handancım bende çok severim.ellerine sağlık nefis görünüyoır.

Özlem Avcı-mutfaktayimm dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım muhteşem görünüyor...

Sevgiler...

Tümay Öztürk dedi ki...

Handan ablacım bol limon ile beraber o tabağın hepsini bitiririm ben:) Ellerine sağlık...

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık canımm lahana sarması gibisi yok bende evvelki gün kara lahanadan yaptım miss gibi bir çırpıda yendi:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Herşeyi ölçülü yerim ama lahana sarmasında sınır tanımam etliside zeytinyağlısıda ellerine sağlık Handancığım ...

Tijen dedi ki...

Handaaaaan yıktın beni!
Annem daha geçenlerde güzel bir lahana bulursak alalım da sana lahana sarma yapayım dedi ben de yok yok yapma yaparsan çok yerim sonra kilo veremem dedim. Size mi gelsem ne.

Adsız dedi ki...

Babaannem bunu müthiş yapar. Eminim seninkilerde çok lezzetlidir ^.^ Olsa da yesek...

Unknown dedi ki...

Müthiş olmuş. Nasılda özendim var ya:) ellerine sağlık canımcığım.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, en sevdiklerim arasindadir.

Sevgilerimi gonderiyorum ve de guzel bir hafta diliyorum.

evatolyesi dedi ki...

Etlisinide zeytinyağlısınıda çok severim ellerine sağlık
Sevgiler:)

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Ellerine sağlık canım, nefis görünüyor, biz de çok severiz hem etlisini he zeytinyağlısını. Sevgiler...

lezzet sarayı dedi ki...

harika olmuş bayılırım... ellerine sağlık.

Nilgün dedi ki...

Uğraştırıcı olabilir ama sevenler için uğraşmaya değer. Ellerine sağlık..

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım tam da mevsimi:)nefis görunyor sevgıler

Banu dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis görünüyor limonu sıkıp sıkıp yemelik ben yanında küçük acı biber ve pul biberde severim hımmm çok iştahlandın yaa:)) sevgiler...

mine dedi ki...

evet ya yapma zamanı geldi de geçiyor ama dolma tembeli ben bakıp ilham almalıyım artık bu nefis lezzetten
ellerine sağlık canım

Narince dedi ki...

Eşim görmesin, istiyor yine, ama çok zamanımı alıyor, üşeniyorum. Yemeye gelince yiyorum ama:))

Unknown dedi ki...

Kulaklari çinlasin annaem ne güzel yapar lahana sarmasini, seninkine çok benziyor, ilk görüste o akliima geldi :)) Ellerine saglik, çok nefis...

çeşnici Handan dedi ki...

Beyzanın annesi; lahanayı alırken sarma yapacağını söylersen ona göre lahana verirler. Yumuşak olanı tercih etmen gerekiyor.

çeşnici Handan dedi ki...

Hepinize güzel yorumlarınız için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...