2 Aralık 2010 Perşembe

Mantarlı Fıstıklı Roka Salatası

Güzel bir günden herkese merhaba. Bu aralar salataları geri plana ittiğimi farkettim ve hemen sofraların vazgeçilmezi salataların gönlünü almaya karar verdim. İster yemek yanında, isterseniz de tek başına bir öğün olarak tüketebileceğiniz tam mevsimlik bir salatam var bugün. İçindeki narların ve renklerin çoşkusu nedeniyle kızım küçükken bu salataya "Yılbaşı Salatası" derdi. Gerçekten sofrada görüntüsü ve renk cümbüşüyle çok hoş duruyor.
Malzemeler: (Miktarlar size kalmış )
roka
mantar
cherry domates
dolmalık fıstık
nar ekşisi
zeytinyağı
tuz
nar
Hazırlanışı:
Teflon tavada dolmalık fıstıklar renkleri hafif dönene kadar çevrilirler. Fıstıklar tavadan bir tabağa alınır ve tavaya doğranmış mantarlar konulur. Mantarlar tavada sotelenirler. Diğer tarafta rokalar ayıklanıp, yıkanırlar. Süzüldükten sonra iri iri doğranırlar. Üzerine doğranmış cherry domatesler eklenir. Bir kapta iyice karıştırılıp harmanlanan nar ekşisi, tuz ve zeytinyağı roka ve domateslerin üzerine dökülür ve iyice karıştırılır. Sotelenen mantarlar ve fıstıklar da bu karışıma eklenir ve karıştırılır. Servis tabağına alınan salataya en son olarak ayıklanmış nar taneleri serpilir ve servis yapılır.
AFİYET OLSUN

22 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Of,of buna can dayanır mı? Nefis görünüyor. Ben yalnızca bununla doyarım. Salatasız bir hayatı düşünemiyorum. Renk şöleni var. Yılbaşı salatası adı da çok yakışmış.Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel görünüyor canım ellerin dert görmesin

mutfagabuyrun dedi ki...

roka bana biraz mayhoş geldiği için yiyemiyorum ama bakıncada harika görünüyor.ellerinize sağlık.sevgiler.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

biliyorsunuz değil mi ben sadece böyle şeyler yiyerek yaşayabilirim! bayılıyorum çünkü, hem renkli hem lezzetli hem içinde tüm vitamin-minerallere rastlanacak malzemeler var! Nar ve yaban mersini salatalarımın vazgeçilmezi... Afiyet olsun!

sarkaç dedi ki...

Rokaya bayılırım zaten, bu şekilde enfes olmuş. Ellerinize sağlık

fuat gencal dedi ki...

Ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

Unknown dedi ki...

Canım tam öğünlük enfes bir salata
olmuş ellerine sağlık öpüyorum.

susamcorekotuFeriha dedi ki...

harikulade bir salata olmuş, renk,vitamin,lezzet ne ararsan var
şifa olsun inşallah,sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

küçük hanım haklıymış aslında kırmızısı ile yeşili ile yılbaşı ağacını anımsatıyor pek güzel pek sağlıklı ellerine sağlık canımm..

umutluhayat dedi ki...

handancım hem göze hem mideye hitap eden nefis bir salata olmuş.ellerine sağlık.

dokuzuncubulut dedi ki...

Kızınız haklı, görünce ben bile neşelendim, içim açıldı. Ben de balık tarifi vermiştim, yanına ne güzel yakışır bu roka salatası şimdi. Ellerinize sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

ellerinize sağlık. çok lezzetli ve besleyici bir salata

havva dedi ki...

Bayıldım bayıldım bayıldım başka bir şey söyleyemiyorum. Gerçekten bir renk şöleni olmuş. Harika gözüküyor eminim tadı böyle muhteşemdir...

Yeşim dedi ki...

Renkler muhteşem rokayı severim ellerinize sağlık...

evatolyesi dedi ki...

Bu salata yemede yanında yat dedikleri cinsten olmuş:)
Sevgiler...

LEZZETİKRAM dedi ki...

roka ve nar ikilisi muhteşem oluyor eline sağlık ;)

Nilgün dedi ki...

Salata çeşitlerini sevenler bu tarife bayılırlar herhalde. Ellerine sağlık canım..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım benim.Görüntü gerçekten çok çarpıcı denicem bunu:)

Sevtap dedi ki...

Fıstık,mantar ve roka farklı bir tada benziyor ellerine sağlık canım,görüntü harika.

Unknown dedi ki...

Salatanin nar eksisi sanki agzima geldi:))Bu ne güzellik yarabbi!! ellerin dert görmezsin

Adsız dedi ki...

Ne güzel bir salata bu böyle.Elinize sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Hepinize teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...