13 Aralık 2010 Pazartesi

Etli Nohut

Herkese buz gibi bir İstanbul'dan merhaba. Haftanın ilk günü herkese güzel bir hafta dilerim. Soğuğun en şiddetli olduğu günlerde yediklerimizin daha fazla enerji veren yiyecekler olması gerekiyor. Kışın haftada en az bir kere bir öğünümüzü baklagillerden seçmemiz gerekiyormuş. Bu nedenle ben de haftaya nohut ile başlamak istedim. Yanında bol yeşilliklerin bulunduğu bir salata ve pilav ile nohut iyi ve sağlıklı bir öğün olur. Sıcak sofralarınızda ağız tatlı yemekler dilerim. Afiyet olsun.
Malzemeler:(4 kişilik)
2 su bardağı nohut
250 gr.kuşbaşı et
1 büyük boy kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
zeytinyağı
tuz
kırmızı biber
Hazırlanışı:
Nohutlar bir gece önceden ıslatılır ve ertesi gün haşlanırlar.(Ben hazır haşlanmış olarak satılan nohut kullandım) Etler bir tencerede haşlanırlar.(Etin suyunu yapacağınız pilav için kullanmanızı öneririm.) Bir tencereye haşlanmış nohut, haşlanmış et, doğranmış soğan ve salça konulur üzerine ılık su eklenir ve orta ateşte pişirilir. Ateşten alınmasına yakın tuzu eklenir, karıştırılır. Altı kapatılınca üzerine zeytinyağı ve kırmızı biber gezdirilir ve bir süre dinlendirilir. Salata ve pilav ile servis edilir.
AFİYET OLSUN

25 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı haftalar. Ellerinize sağlık,çok leziz ve iştah açıcı olmuş.

Saygılarımla.

mutfagabuyrun dedi ki...

yemek harika olmuş arkadaşım.yanında pilavla güzel gider.ellerine sağlık.sevgiler.

mutfagabuyrun dedi ki...

yemek harika olmuş arkadaşım.yanında pilavla güzel gider.ellerine sağlık.sevgiler.

Damak Tadı dedi ki...

Çok nefis görünüyor canım,ellerine sağlık..


Sevgiler..



Not:Sana mail atmıştım hafta sonu okudunmu canım?

mine dedi ki...

kalp kalbe karşı bugün benim de menüm aynı : ) güzel bir hafta dileklerimle...

umutluhayat dedi ki...

ellerine sağlık handancım çok güzel olmuş .benimde birkaç gün önce yaptığım bir yemek.çok severiz ailecek.sevgiler.

Narince dedi ki...

Ben de geçen hafta yaptım, dün de kururfasülye:)) Kış yemekleri malum...

Unknown dedi ki...

Canım mutlu haftalar ellerine sağlk
bayılırım nohuta helede etli olursa
öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel gözüküyor. Bizim oralarda bu yemeğe Nohut Yahnisi diyorlar. Kuru soğanın yanı sıra arpacık soğan da atılıyor bolca ^.^

Özgen dedi ki...

Merhaba canım ellerine sağlık
Etli nohut en sevdiğim kış yemeklerinden biridir Çok canım çekti.Sevgiler...

ham ham ev yemekleri dedi ki...

yanın da pilav ile çok severim.. ellerine sağlık..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

pek severim, helmeli helmeli ne güzel olur, sıcak sıcak insanın içi ısınır! ellerinize sağlık!

Unknown dedi ki...

Yeni bir haftayla merhaba Handancim!! Fransadaki soguk havalar türkiyeye gitmis :) Burda hava ne kadar güzel ve günesli. Gökte bulut bile yok. Yemegine gelince, daha geçen hafta yedim, ve bakinca bu saate bile canim çekti vallah. Ellerine saglik, yine 10 numara

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine emegine saglik canim nefiss görünüyor..sicacik sevgilerimle..

Adsız dedi ki...

elllerine sağlık Handancım. tam bir kış yemeği . yanında da pirinç pilavı ve lahana turşusu harika gider.

Tümay Öztürk dedi ki...

Tam kış yemeği. Ellerine sağlık Handan ablacım:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

Yanına turşuuu ve kurusoğan mmmm ellerine sğalık canım benim

dokuzuncubulut dedi ki...

Havalar soğudu, mis gibi baklagillerde sofralarda yerini almaya başladı. Ben de çok severim sevgili Handan, bir de yanında turşu varsa. Ellerine sağlık olsun.
Sevgiler.

Nilgün dedi ki...

Bu soğukta yanında bir de pilavla (ama turşu acı biber de mutlaka)ne güzel gider. Ellerine sağlık arkadaşım..

kalpkurabiye dedi ki...

ooofff ooff:)
bana dilim dilim ekmek yedirir bu etli nohut..
deli olurum kendisine çok severim çoookkk:))
ellerin dert görmesin canımm:)

Unknown dedi ki...

Handancım yanına bir de turşu ellerine sağlık canım tam bu havanın yemeği doğrusu

evatolyesi dedi ki...

Kuru fasulyeden çok nohutu severim ellerinize sağlık hayırlı haftalar dilerim
Sevgiler:)

Avrupa'da yasam dedi ki...

ayy nohut yemegini cok severim epey oldu yapmayali.Bizim köyde dügünlerin bas yemegidir bu.Ama esim sevmiyor diye yapmiyordum.yarin yapacagim.cok canim cekti .En icten selamlarimla

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Handancım, işte budur yani..Ben, eşim yüzünden hep beyaz ve etsiz nohut yapmak zorunda kalıyorum. Zeytinyağlı yapsam bile salçalı alışkın olan ben, beyaz nohuta alışamadım gitti. Gözüm gönlüm açıldı arkadaşım, eline sağlık..

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ennn sevdiğim baklagildir,doyamam yemeye:)

ellerine sağlık canım..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...