16 Aralık 2010 Perşembe

Kalamar Izgara


Herkese merhaba. Bu aralar deniz ürünleriyle ilgili hiç tarif vermediğimi farkettim ve hemen hazırlanması en kolay deniz ürünlerinden kalamarı yayınlayayım istedim. Üstelik bir önceki postumda tarator sosu verdiğim için bu güzel ikiliyi birbirinden ayırmak istemedim. Kalamarı isterseniz kızartma da yapabilirsiniz ama ben kızartmayı tercih etmediğimden ızgara olarak yaptım. (Tercih sizin) Ayrıca annelerimizin kalamarı temizlemek, ayıklamak gibi zahmetlerine katlanmamak için İglo'nun hazır kalamarını kullandım.(İglo olmasa ne yapacaktık acaba?) Buyrun yanında tarator sos ile sofralarımızı süsleyen kalamarın tarifine.
Malzemeler:
1 paket İglo hazır kalamar
Hazırlanışı:
Fırın önceden 200C'de ısıtılır. Kalamarlar çözülmeleri beklemeden yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizilirler. Fırının orta katına konulan kalamarlar 13 dak. altın sarısı rengini alana kadar pişirilirler. Sürenin yarısında kalamarlar çevrilir. Süre dolunca servis tabağına alınan ızgara kalamarlar tarator sos ile sıcak sıcak servis edilirler.
AFİYET OLSUN

23 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor.
Sevgiyle kal.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Canım tarator ve kalamar enfes elle
rine sağlık öpüyorum.

Damak Tadı dedi ki...

Çok severim canım,ellerine sağlık..

Sevil Şahin dedi ki...

sabah öğle akşam her daim yiyebilirim hele birde iglo olursa asla hayır demem
ellerine sağlık ablacım

reyhandan dedi ki...

en son boğazda bi restorantta yemiştim ellerine sağlık nefis gözüküyo ayrıca o günüde hatırlamış oldum sayende saol banada beklerim SELAMETLE...

Benhurum dedi ki...

Kalamar'ı hem ben hemde oğlum çok severiz hele birde İglo olunca ımmmh herdaim yiyebiliriz:)) Ellerine sağlık Handancım nefiss olmuş tarator sosu olmadan olma tabi:)) Sizlerede afiyetler olsun tatlım öperim;)

tarih84 dedi ki...

denemeli, pek sos kültürüm yoktur aslında.kalamarı çok severim, genelde yoğurt+mayonez+ceviz karışımlı sosla yerdim.bunu da denemeli:))

ellerin dert görmesin canım.

Unknown dedi ki...

yeni yıl soframda olmasını istedigim bir tarif kalamar.tarator sosu da mükemmmel.ellerine saglık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Ellerine sağlık canım. İglo kalmarda da süper. Herkese tavsiye ederim:)

lezzettabağı dedi ki...

Ayyyy ben bunun içine düşerim vallahi en sevdiğim lezzetlerden birisi de budur.. yanında sosuyla nefis gider..Yalnız sosuna ben üç beş adet mutlaka kapari doğrar ilave ederim, birde böyle denemeni tavsiye ederim sana da eline sağlık canım..

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Canım nefis bir sunum olmuş. Ellerine kollarına sağlık. Nefis bir de anlatım olmuş:)))
İglo ürünleri hem pratik hemde sağlıklı olunca sofradan ve mideden eksik etmemek gerek:)))

Çok öptüm seni

sevgiler

Gizemli Tatlar dedi ki...

kalamara bayılırım, sos da nefis, ellerine sağlık, olsa da yesem şimdi...

umutluhayat dedi ki...

handancım ellerine sağlık çok sevrim ....

Unknown dedi ki...

Abimi kulaklari çinlasin, kalamarlari ne çok sever. Annem tûrkiye izine gittiginde sirf onunnla beslenirdi :)) Ellerin dert görmezsin, süper olmus

sarkaç dedi ki...

Hiç ızgara denememiştim. Böyle oluyorsa bir daha kızartmayla kim uğraşır.

Banu dedi ki...

Handancım nefis olmuş ellerine sağlık... sevgilerimle...

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor ellerinize sağlık sevgiler.

www.sendepisir.com dedi ki...

Tok karına bile bir tabak yerim. Ellerine sağlık, nefis bir tarif paylaşmışsın. Teşekkürler..

Sütüme Sarelleme Karışma!! dedi ki...

çok severim çok! sıcak sıcak - pamuk gibi yanında tarator! afiyet olsun...

dokuzuncubulut dedi ki...

her gün yiyebilirim. O kadar çok seviyorum:))
çıtır çıtır çok güzel kızarmış, ellerine sağlık.

Elmas Kalkanlı dedi ki...

Bayılırım kalamar'a. Nedense donmuş yiyeceklere ısınamadım ama iglo yu alıp deneyeceğim mutlaka:) Tabi tarator sosnuzla birlikte:)

Yücel Eser Bandırmalı dedi ki...

Bloğunuzu gezdim,ellerinize sağlık tarifleriniz harika.Sizden çok yararlanacağım sanırım.Ne zamandır da canım kalamar istiyordu ama pişirmeden önce herhangibir işlemden geçirmiyor musunuz?Madensuyu,un gibi...Fırında olduğu için mi böyle yaptınız.İyi bilmediğim için merak ettim.Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...