14 Aralık 2010 Salı

Ispanaklı Makarna


Herkese merhaba. Güzel bir gün geçirmenizi dilerim. Soğuklar nedeniyle bizlere daha fazla enerji veren ama kilo sorunu yaratmayan tariflere devam edip bugün bir makarna tarifi vermek istiyorum. Bu tarifim ayrıca yeni yemek yapmaya başlayanlar ve ıspanağı sevmeyen çocuklar için de. Ispanak karışımın içinde iyice harmanlandığından hiçbir şekilde anlaşılmıyor ve çocuklar tarafından kolaylıkla yeniliyor. Lezzet Dergisinin bir ekinden aldığım bu tarif ile yaptığım makarnayı ailenin küçüklerine yeşil makarna diye rahatlıkla yediriyorum.
Malzemeler:(5 kişilik)
1 paket makarna (ben helezon makarna kullandım)
250 gr haşlanmış ıspanak
1 diş sarımsak
1 yemek kaşığı teryağı
125 gr labne peyniri
1 çay kaşığı rendelenmiş muskat
tuz
Hazırlanışı:
Makarna kaynar tuzlu suda paketin üzerinde belirtilen süre kadar haşlanır. Ayrı bir kapta ıspanak haşlanır. Labne peynir, dövülmüş sarımsak(ben kullanmadım), haşlanmış ıspanak, tereyağı, rendelenmiş muskat robota konulur ve karıştırılarak püre haline getirilir. Haşlanan ve süzülen makarna (soğuk sudan geçirilmeden) tencereye alınır ve sos üzerine dökülür. 1, 2 dak. karıştırılır ve ocaktan alınır. Servis tabağına alınarak sıcak olarak servis edilir.
AFİYET OLSUN

25 yorum:

Adsız dedi ki...

çook severim hep hazır ıspanaklı makarna alır yapardım , bunu da denemek isterim ellerine sağlık cnm

gül dedi ki...

bende ispanagı haşlamadan robottan gecırıp istediyimşeylere katıyorum.mesela krep,kek,çorbalarda. türüne göre.vs vs.hayırlı günler.

Selma - DUSBAHCESI dedi ki...

Cok guzel bir makarna olmus, rengine bayildim. Ellerine saglik.

Saglıklımutfak dedi ki...

Ellerine sağlık canım. bol vitaminli ve sağlıklı olmuş. Sevgiler

sarkaç dedi ki...

Harika fikir, elinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

hemlezzetli hemde bol vitaminli bir makarna olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık arkadaşım,makarnaya değişik bir lezzet katmışsın.sevgiler.

mandalincikmazi dedi ki...

Nefis görünüyor canım.
Özellikle ıspanak yemeyen çocuklara bu çok iyi fikir hatta ıspanak yemeyen koca çocuklarada :))
Ellerine sağlık canım.....

İnci Yemek dedi ki...

Süper bir lezzet canım sunum da nefis görünüyor ellerine sağlık
canım.Deneyeceğim mutlaka:)çok öpüyorum..

Adsız dedi ki...

Handancım ne güzel bir makarna olmuş. ellerine sağlık. soğuk kış günlerinde denenmesi gereken bir tarif olmuş.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine saglik canim hem bol vitamin hemde sunumu cok hos bir tarif.. sicacik sevgilerimle..

Narince dedi ki...

Ellerine sağlık Handan'cığım, yarasın afiyet olsun.

tarih84 dedi ki...

tadını herşeyini geçtim de görüntü şahaen:)) ıspanak pek sevmem ama ebni biel iştahla bu sofraya oturtabilirsin hani:)) ellerin dert görmesin.

Tümay Öztürk dedi ki...

Kesinlikle bir makarna canavarıyım! Bu kesin ellerine sağlık Handan ablacım:)

umutluhayat dedi ki...

ben hep hazırını yani ıspanaksız ama renklendirilerek ıspanaklı süsü verilmişini alırdım handancım.ama bunu hiç düşünmemişsin,yine çok faydalı,görsel ve nefis bir tarif verdin.ilk fırsatta paşama deneyeceğim.sevgiler.

Unknown dedi ki...

Benim çocuklar ispanak sevememk gibi huylari yoktur çok sükür.:)makarna ne kadarda istah açici gôzûküyor. Canim çekti bak simdi :)Denemek ûzere tarifi koyuyorum kenara :) Ellerine saglik canim

CANAN TURHAN dedi ki...

Görüntü muhteşem...
Hem sağlıklı hem lezzetli en kısa zamanda deneyeceğim...
Ellerinize sağlık....

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

nasıl güzel olmuş rengi,ellerine sağlık canım,asla hayır demeyeceğim bir lezzet:)
çok öpüyorummm

lezzet sarayı dedi ki...

çok değişik olmuş ellerine sağlık.

ham ham ev yemekleri dedi ki...

ıspanak yemekte zorlanan çocuklar için iyi bir öneri olur.. ellerinize sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

tek kelime ile mükemmel..
en sevdiğim makarna modeli helezon çok güzel olmuş...
ellerine sağlık canımm..

Gülcan dedi ki...

oooooooooohhhhhhhhhhhhhh kaç arkadaş gelip yemiş bana yok mu ?

Gizemli Tatlar dedi ki...

ellerine sağlık canım nefis görünüyor.hemen kızlarıma yapmalıyım...

YeMeK vAkTi dedi ki...

aaaaaa diyesim geldi:)ne güzel bir tarif ne güzel bir düşünce bu ellerine sağlık kesin denicem.:)

Saliha dedi ki...

çok guzel bir fıkır bayıldım ve hemen not aldım:)ellerınıze saglık,tesekkurler:))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...