30 Aralık 2010 Perşembe

Çerkez Tavuğu

Herkese merhaba. Çocukluğumdan beri bizde adettir yılbaşını evde karşılayacaksak annem mutlaka çerkez tavuğu yapar. Halen ben de yılbaşı akşamı eğer evdeysem anneme mutlaka Çerkez Tavuğu yaptırırım. Bu sene yılbaşını dışarıda karşılayacağım ama sizler için anneme erken bir yılbaşı çerkez tavuğu yaptırdım. Afiyetler olsun.
Malzemeler:(8 kişilik)
2 parça tavuk göğüs eti
2 diş sarımsak
6 dilim ekmek içi
1,5 su bardağı iri dövülmüş ceviz
1 fincan zeytinyağı
4 su bardağı tavuksuyu
tuz
karabiber
kırmızı biber
Hazırlanışı:
Tavuk eti haşlanır ve didiklenir. İçine ekmek içi iyice ufalanarak eklenir. Dövülmüş sarımsak bu karışıma katılır. Baharatlar da ilave edilir ve hepsi karıştırılır. Tavuksuyu eklenir ve karıştırılır. Ardından zeytinyağı eklenirve püre kıvamından biraz daha dolgun bir hale getirilir. Servis tabağına alınır üzerine kırmızı biber, karabiber dökülüp, çok hafif zeytinyağı gezdirilir ve maydanozla süslenerek servis yapılır.
AFİYET OLSUN

20 yorum:

NiLaY dedi ki...

Harika görünüyor handan abla, ellerine sağlık.. benim kayınvalidem çok güzel yapar, hazır o yapıyor diye hiç denemiyorum, nezaman canım istese rica ediyorum, o da yapıyor sağolsun.. yılbaşı menüsünde de aklımda var :)

lifegoeson dedi ki...

ellerine sağlık, iştah açıyor :D

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok güzel ve leziz görünüyor.
Ayrıca yeni yılın sağlık ve mutluluk getirmesini diler yeni yılınızı tebrik ederim.

Saygılarımla.

mehtap kuzucu dedi ki...

çok sevdiğim bir tatdır,her yılbaşı yemeğinde bende yaparım çok nefis görünüyor ellerinize sağlık handan hanım..yeni yılınızıda kutlar, sevdiklerinizle sağlık,mutluluk,huzur ve şans dolu bir yıl geçirmenizi dilerim.

Saglıklımutfak dedi ki...

anneciğinin ellerine sağlık canım. nefis sağlıklı mutlu yıllar hepimize:)

umutluhayat dedi ki...

anneciğinin ellerine sağlık handancım nefis görünüyor.bende çok severim çerkez tavuğunu,mutlu ve sağlıklı yeni bir yıl dilerim.sevgiler.

sarkaç dedi ki...

Yapanların yayınlayanların eline sağlık. Anne tarifleri çok özel. Not etmek gerek.

Unknown dedi ki...

Daha geçenlerde aklıma gelmişti çerkez tavuğu,olsa da yesem diye düşünmüştüm!Ellerinize sağlık!Annem geldiğinde ben de ona yaptıracağım artık:))

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

ayıp bana hiç yapmadım, tadıdan yenmez cinsinden yapan maharetli ellerden yedim hep! denemek lazım evet, çünkü severim... ellerinize sağlık Handan Hanım ve şimdiden yeni yılınızı kutlarım, gülen yüzünüz yeni yılda da daha da gülsün... Sevgilerimle.

Nilgün dedi ki...

O kadar çok severim ki yarın geceki menümde mutlaka var. Ellerine sağlık arkadaşım. Sağlıklı, mutlu bereketli bir yıl diliyorum. İYİ YILLAR........

Pembe Tatlar dedi ki...

Ellerine sağlık canım çok severim ....

Unknown dedi ki...

ellerine saglık.bol şanslı,huzurlu ve saglıklı seneler diliyorum.

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

anneciğinin ellerine kollarına sağlık canım,nefis görünüyor
mutlu seneler dilerim:)
çooook öpüyorummm

Bulbulunyeri dedi ki...

Nerede yaşam varsa, orada umut da vardır. Yeni yılda tüm umutlar ve başarılar sizinle olsun.
2011 yılında tüm düşlerinizin gerçekleşmesi dileğiyle, mutlu yıllar dilerim.
Sevgiyle kal.

bir dilim bir tutam dedi ki...

sevdiklerinle birlikte sana güzel, mutlu, huzurlu ama en mühimi ise saglikli bir yil diliyorum.Berlinden sevgiler

Unknown dedi ki...

selam handan bana uğrayıp yorum bırakmışsın teşekkür ederim seninde bloğun çok lezzetli:))
sağlıklı,mutlu, umutlu bir yeniyıl dilerim

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

cok guzel olmus canım elelrıne sağlık mutlu yıllar dılıyorum sevgıler:)

Gülcan dedi ki...

lezzetli görünüyor elinize sağlık sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Hepinize yorumlarınız için teşekkür ederim.

CANAN TURHAN dedi ki...

Annenizin tarifini annemin günü için yaptım ve az önce tadına baktım. Harika olmuş, annenizin ellerine sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...