20 Aralık 2010 Pazartesi

Kapuska

Herkese güzel bir hafta ve güzel geçecek bir Pazartesi dilerim. Bugün kışın vazgeçilmezlerinden olan Kapuskanın tarifini vereceğim. Sarması, salatası ve turşusu çok sevilen lahanın kapuskası nedense çok sevilmiyor. Oysa üzerine bol kuru nane, pul kırmızı biber ve limon sıkılarak yenildiğinde nefis bir yemek oluyor. Özellikle yeni yemek yapmaya başlayanlar için kapuska tarifi geliyor.
Malzemeler:(6 kişilik)
En küçük boy beyaz lahana
250 gr.kıyma
1 orta boy kuru soğan
2 yemek kaşığı salça
zeytinyağı
tuz
kuru nane
kırmızı pul biber
Hazırlanışı:
Lahana ayıklanır, yaprakları yıkanır ve ince ince kıyılır. Sıcak suda haşlanır. Kıyma az su ile pişirilir. Bir tencereye haşlanmış lahana, pişmiş kıyma, küçük küçük doğranmış kuru soğan, tuz ve salça konulur. Üzerini geçecek kadar su eklenir ve pişirilir. Pişince altı kapatılır ve üzerine zeytinyağı gezdirilir.Bir süre dinlendirilir. Servis tabağına alınan kapuskanın üzerine kuru nane ve kırmızı pul biber serpilir ve servis edilir.
AFİYET OLSUN

24 yorum:

Cafe Pepela dedi ki...

Kapuskayı severim! Sevdiceğime de alıştırdım sonunda.Böylesine faydalı ve leziz bir besin yenmez mi ya Hu? :) Kıymalı daha tatlı oluyor.Ziyadesi ile istifade etmeli bize armağan edilen tüm nimetlerden.Ellerine sağlık,şifa olsun canım.Kalp kalp ne güzel :)

nihalasli dedi ki...

Kapuskayi cok severiz ama biz kiyma kullanmiyoruz zeytinyagli daha hosumuza gidiyor bir de sarimsak koyuyorum kavururken.Bir de ben biber ve domates salcasini karistirip ekliyorum.Ellerinize saglik.Aklima getirdiniz buzluktaki kesip hazirladigim lahanalari yapim yarin:)

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Kapuskayı lahananın sarmasını yaptığım zaman arta kalan bölümleriyle yaparım benden başka da yiyen yoktur evde sarmısak hiç koymadım soğanla kavurup pul biber ekleyerek yerim bir daha ki sefere sarımsakla da deneyeceğim ..ellerinize sağlık...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Ellerine sağlık canım.Bizim evde(daha doğrusu annemlerde)ilikli milikli kemik ile yapılırdı kapuska:)Bense sadesini tercih ediyorum bu sene hiç yapmadım ama canım istedi bak şimdi:)

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Handancığım dün akşam biz de de vardı ama yorgunluktan resimleyemedim ellerine sağlık sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Çok severim kapuskayı. Ellerine sağlık canım.

Saglıklımutfak dedi ki...

Bu aralar aynı yemekleri pişirip yiyoruz biz galiba. ellerine sağlık canım:)

Adsız dedi ki...

Giriş yazında yazmışsın ya Sevgili Handan ben de lahanayı, sarmayı turşuyu çok severim . Lakin nasıl söylesem kapuskayla pek aram yoktur. Kendim yapmayı pek tercih etmem fakat bir yerde ikram edilmiş se red etmem
afiyetle yerim. Limonlu , naneli , sarmısaklı olarak bir deneyim bakalım. belki kapuska ile ilşkilerimiz düzelir . Ellerine sağlık canım

Gülcan dedi ki...

kapuskayı önceden yemezdim. ama şimdi çok severek yiyorum. ellerinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

bizim evde kapuska çok sevilir.bende sık sık yaparım.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Fidan Başaran dedi ki...

ben de çok severim
ellerine sağlık Handan'cım
dün de seni tanıdığıma çok memnun oldum
en kısa zamanda görüşmek isterim
kendine iyi bak arkadaşım
saatine de:)))))

yeşim dedi ki...

Ellerine sağlık
sevgilerr

Unknown dedi ki...

Canımmm sonunda tanıştık çok mutlu
oldum.kapuskaya bayılırım ellerine
sağlık kocaman öptüm.

Unknown dedi ki...

Canımmm sonunda tanıştık çok mutlu
oldum.kapuskaya bayılırım ellerine
sağlık kocaman öptüm.

lezzet sarayı dedi ki...

çok severim ellerine sağlık.

lezzettabağı dedi ki...

Canım nedendir bilmiyorum ama benimde bu yemekle çok aram yok. evde kayınvalidem çok sever ve hazırda bekleyen lanana göbeği var ondan bende yapayım iyi ki hatırlattın.. segiyle kal..

Tümay Öztürk dedi ki...

Eskiden hiç sevmezdim ama bir kere taıdan bakınca geçen yıllara hayıflandım. Ellerine sağlık Handan ablacım:)

Mimosa Café dedi ki...

benim de geç benimsediğim lezzetlerden ama artık çok seviyorum. özellikle de az sulu ve az tarçınlı olanını. eline sağlık handancım. sevgiler.

evatolyesi dedi ki...

Haklısınız nedense çocuklar pek sevmiyor:)
Ellerinize sağlık

Unknown dedi ki...

kapuska yenmiz ayol:) şöyle acılı acılı ohh mis gibi.. ellerine sağlık canım.

pelince dedi ki...

Bol acılı oldumu bende çok severim,nefis olmuştur eminim.
ellerine sağlık..

AFRA NUR'CA dedi ki...

kapuskaya bayılırım ellerine sağlık çok lezzetli görünüyor...

hande reyhan dedi ki...

bir kapuska bu kadarmı cazip olur eline sağlık arkadaşim..

www.sendepisir.com dedi ki...

Ben içerisine pişirirken acı kuru biber de atıyorum. Kışım en sevdiğim yemeklerden biridir. Ellerine sağlık arkadaşım..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...