22 Aralık 2010 Çarşamba

Yeşil Mercimek Salatası

Herkese hafta ortasından merhaba. Bugün yemek yapmak istemediğinizde hemen hazırlayıp, yemek yerine yiyebileceğiniz ya da etlerin, tavuğun yanında servis edebileceğiniz bir salata tarifim var. Bu salatanın malzeme sınırı yok. Ağız tadınıza göre istediğiniz her türlü ek malzemeyi koymak serbesttir. Afiyet olsun.
Malzemeler: ( 3 kişilik)
1 su bardağı haşlanmış yeşil mercimek
2 orta boy havuç
1 adet kırmızı dolmalık biber
istenilen miktarda haşlanmış mantar
istenilen miktarda haşlanmış mısır
istenilen miktarda kornişon turşu
1 limonunun suyu
tuz
zeytinyağı
Hazırlanışı:
Yeşil mercimek haşlanır(ben hazır satılan haşlanmış mercimek kullandım). Havuçlar soyulur, yıkanır ve küçük küçük doğranır. Mantarlar limonlu suda haşlanır ve küçük küçük doğranır. Kırmızı biber yıkanıp, ayıklanıp, doğranır. Kornişon turşu küçük küçük doğranır. Zeytinyağı, limon suyu ve tuz karıştırılıp salatanın sosu hazırlanır. Bir kaba mercimek, doğranmış havuç, mantar, kırmızı biber ve kornişon turşu konulur. (Bu malzemelere istediğiniz eki yapabilirsiniz) Üzerine haşlanmış mısır eklenir. Salatanın sosu hepsinin üzerine dökülür ve iyice karıştırılır. Servis tabağına alınan salata istenirse tek başına bir öğün olarak tüketilir ya da etlerin, tavuğun yanında salata olarak servis edilir.
AFİYET OLSUN

33 yorum:

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor yapanların ellerine yiyenlerin ağzına sağlık. sevgiler.

Gülcan dedi ki...

çok lezzetli görünüyor yapanların ellerine yiyenlerin ağzına sağlık. sevgiler.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Renkler nasıl da canlı ve güzel görünüyor.
Yeşil mercimeğin tadını çok seviyorum. Salataya da çok yakışıyor.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Yesil mercimege bayilirim!!! Ellerine saglik

umutluhayat dedi ki...

handancım ellerine sağlık.çok severim.kaçgündür yapmak istiyorum bir türü fırsat bulamadım.nefis olmuş.en iyisi ben bu tabağı alıp kaçayım.sevgiler.

ŞEBNEM DÖĞENCİ dedi ki...

ellerinize sağlık, çok güzel bir salata, bende hemen deneyeceğim..

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

bayılıyorum ben de yeşil mercimeği salata olarak tüketmeye! ekşi ne de yakışıyor değil mi? afiyet olsun...

Unknown dedi ki...

Hem hafif,hem sağlıklı hem de besleyici bir salata olmuş,mükemmel bence.Misafirlere de çok iyi ikram olur.Ellerinize sağlık!

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli bir salata olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Adsız dedi ki...

harika bir tarif olmuş.bayıldım haftasonu deneyeyim..ellerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

Handancım harika ellerine sağlık öpüyorum.

tarih84 dedi ki...

salatadan öte meze kıvamında bir tarif doğrusu.yeşil mercimek yemeğini çok severim hatta soğuk bile yerim, bu salata daha üst düzey görünmekte, sevdim bu tarifi sağolasın canım=) ellerin dert görmesin, başından ağrılar hiç saplanmasın, her yeni gün yeni bir enerji getirsin.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Ellerine sağlık rengarenk beni cezbetti bende akşam yemeğini yapmıştım Handancığım sevgiler...

Saglıklımutfak dedi ki...

Bizde çoğunlukle yemek olarak tüketilir ama. Salatada iyi bir alternatif. Ellerine sağlık canım.

Dilek Mutfakta dedi ki...

Handancım,hediyelerin bugün elime ulaştı,nekadar mutlu olduğumu tahmin edemezsin hepsi birbirinden güzel mutfaktan çıkmayan birisi olarak hediyelerimi seve seve kullanıp seni hatırlayacağım,çok çok teşekkür eder iyi yıllar dilerim.sevgiler...

uğurböceği dedi ki...

ellerinize sağlık.çok sağlıklı ve besleyici bir salata olmuş.nefis gözüküyor.en kısa sürede denicem.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

ellerine,emegine saglik canim cok nefiss bir salata hazirlamissin..sicacik sevgilerimle..

Unknown dedi ki...

Handancım ellerine sağlıkmercimk hem çok faydalı bir besin ama bizimkiler sadece onunla asla doymazlar
Cheescake sana özel yaparım sen merak etme

kalpkurabiye dedi ki...

kış mevsiminin tüm güzel renklerini almış bu salata nasılda güzel görüünyor ellerine sağlık canımm..
bu arada yarın inşallah ıspanaklı makarnanı yapacağımm:))

TÜLİN-sihirli tatlar dedi ki...

salatadan cok,tek basına bır menu gıbı olmus harıka görunuyor.ellerıne sağlık canım sevgiler

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Çok önceleri yapardım bu salatayı hatırlattığınız için teşekkür ederim ben farklı olarak limon yerine sirke koyardım.. ellerinize sağlık..

Güloanne mutfakta dedi ki...

Her yeni yıl başka bir güzel.. 2011 yeni yılının sizlere hayatınız boyunca unutamayacağız güzellikler yaşatsını diliyorum. Yeni yılınız kutlu olsun.

sarımutfak-hande dedi ki...

ayyy harika görünüyor salataya dayanamam hiç ellerine sağlık canım tabağı alıp gidiyorum bilesin:))))

Syhn dedi ki...

eminim benliktir bu.
yeşil mercimek hiçte kullanmadığımız bir bakliyat . eve sokmanın zamanının geldiğini görüyorum
ellerine sağlık!!

yemekbiraşk dedi ki...

eline sağlık çok faydalı bir salata garnitür olarakda süper
sevgiler..

Beyaz Hanımeli dedi ki...

Çok severim bu salatayı. Bizde çok yapılır bu salata. Hele kalabalık misafir gelecekse :) Çok bereketli bir salata. Ellerine sağlık. Afiyet bal şeker olsun. Sevgiler.

Cafe Pepela dedi ki...

Yemeği de salatası da nefis'tir bize.
Ellerine sağlık canımcığım.Şifa olsun sizlere!..

ARZU - ENGÜZELTATLAR dedi ki...

Ellerine sağlık cnm. Yemeklerin yanında güzel bir alternatif gerçekten. Sevgilerimle...

dokuzuncubulut dedi ki...

Yemek yerine de, meze yerine de salata yerine de geçer. İçindeki malzemeler de, sunumu da çok güzel arkadaşım...
Ellerine sağlık arkadaşım.
sevgiler.

Tümay Öztürk dedi ki...

Ben de yemeğini yayınladım bugün:) Ellerine sağlık...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Handancım, benim arşivimde de yayınlanmak üzere sırasını bekliyor. Ben de aynı şeyi söylüyorum: Yoruma sonuna kadar açık bir salata bu..Ellerine sağlık canım..

Elmas Kalkanlı dedi ki...

Ellerinize sağlık, gerçekten güzel bir tesadüf olmuş. :) çok güzel oluyor değil mi?Mmmm ben bayılıyorum bu lezzete...

Adsız dedi ki...

Eline sağlık arkadaşım yemeğini çok severim . saltasını denemedim. Lakin bu renkli görüntüden sonra denemek lazım diye düşündüm . Etli yemeklerin yanına da iyi yakışır haklısın.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...