21 Aralık 2010 Salı

Ebegümeceli Bulgur Pilavı

Herkese merhaba. Geçtiğimiz günlerde pazarda dolaşırken yaşlı bir köylü teyzenin kendi yetiştirdiği ürünlerini sattığı küçücük tezgahında tazecik ebegümecilere rastladım. O an ebegümeci yemeği yapmayalı ve çevremde görmeyeli ne kadar uzun zaman olduğunu farkettim. Hemen bir bağ alıverdim. Akşam evde kızım "anne ıspanağa benzeyen bu otlar nedir? " diye sordu. Anlayacağınız ebegümeci bizim eve girmeyeli çok uzun yıllar olmuş. Hafif mayhoş tadıyla pilava ayrı bir lezzet katan ebegümecinin, etlisi, zeytinyağlısı ve salatası da çok güzel oluyor. Yanında yoğurt ile servis edilen pilavımın tarifine buyrun. Afiyet olsun.
Malzemeler:(5 kişilik)
2 su bardağı pilavlık bulgur
1 bağ ebegümeci
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
zeytintağı
tuz
karabiber
3 su bardağı sıcak su
Hazırlanışı:
Ebegümeciler ayıklanıp, iyice yıkanır. Kaynar suda çok hafif haşlanır. Haşlandıktan sonra süzülür ve doğranırlar. Bir tencerede zeytinyağı ısıtılır ve küçük küçük doğranmış soğan ilave edilip, soğanlar kavrulur. Üzerine hafif haşlanmış ve doğranmış olan ebegümeciler eklenir. Ebegümeciler soğanla birlikte çevrilerek kavrulur. Üzerine salça konulur ve bir iki çevrilir. Bulgur, tuz ve karabiber de bu karışıma eklenir ve bir iki dakika birlikte kavrulur. Tencereye 3 su bardağı sıcak su konulur ve ağzı kapatılarak kısık ateşte suyunu çekene kadar pişirilir. Pişince altı kapatılır ve bir süre demlendirilir. Demlenen pilav servis tabağına alınır ve yanında yoğurt ile servis edilir.
AFİYET OLSUN

23 yorum:

Damak Tadı dedi ki...

Bizim evimizde hiç pişmez ebegümeci Handan'cığım..Pilavın öyle nefis görünüyor ki,hemen ebegümeci alıp denemek istedim..Ellerine sağlık canım..



Sevgiler..


Not:Tekrar tekrar teşekkürler canım benim..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Ne güzel bir görüntü olmuş. Harika.
Sevgiyle kal.

Gülcan dedi ki...

görüntü süper tadıda öyledir eminim elinize sağlık.

Saglıklımutfak dedi ki...

Eline sağlık canım. vitamin kaynağı bir pilav olmuş:) sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

biz ebegömecinin sarmasını yaparız.üstünede sarımsaklı yogurt dökeriz.çok fazla faydası olduğunu biliyorum.pilavda süper olmuş.ellerine sağlık arkadaşım.sevgiler.

Adsız dedi ki...

Ebegümeci çoook severim:)) bulgur pilavını da çok severim , sağlıklı bir tarif olmuş ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

Ne güzel bir yemek . hem besleyici , hem sağlıklı, hem leziz. bulgurlu tarifler benim favorimdir zaten. ellerine sağlık canım.

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

çok severim çok yemeğini hele - ne güzeldir tadı, dokusu... hem yılda birkaç kez yemek lazımmış sağlık için. Tam detay hatırlamıyorum ama içeriği diğer otlardan daha üstünmüş. bulgur ile nasıl oldu çok merak ettim, yanyana yenir de beraber pişince ne olur acaba tadı? Ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Handancım eminim çok lezizdir elleri
ne sağlık öpüyorum.

Özgen dedi ki...

Mehaba ellerine sağlık canım,
Bu pilavı ben semizotuyla yaparım bazen çok da güzel oluyor.Sevgiler...

lezzet-i mekan dedi ki...

ziyaretiniz için çok teşekkürederim. ebe gümecini şimdiye kadar hiç pişirmedim ama sarmasını daha yediğim için tadını biliyorum fakat pek damak tadıma uymadı bu ot, halbuki egeliyim aslında:)) fakat bulgur pilavını çok severim. içine ne girerse girsin güzel olan bir pilav. bir gün denemek lazım. ellerinize sağlk. güzel bir hafta dilerim sevgiler.

fuat gencal dedi ki...

Merhabalar Arkadaşım soumya beni "STYLİSH BLOGGER AWARD" ödülü ile onurlandırdı. Kendisine teşekkürlerimi sundum.Bende bu onuru sizlerle paylaşmak istiyorum. Lütfen bloğuma uğrayıp ödülünüzü alırmısınız.

Saygılarımla.

yemekbiraşk dedi ki...

ebegümecini baharda tr ye denk gelirsem anneme mutlaka pişirtirim bulgur pilavıyla eminimki nefis olmuştur eline sağlık
sevgiler..

YeMeK vAkTi dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuştur eminim

ham ham ev yemekleri dedi ki...

Ebegümecinin tadını dahi bilmem fakat pilavın görüntüsü müthiş ellerinize sağlık..

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

sağlık fışkıran bir pilav olmuş:)
ellerine kollarına sağlık canımmm
çok öperim:)

pelince dedi ki...

Rahmetli anneannem yapardı,zorla yedirirdi;) eve hiç almadım,ama çok iyi fikir verdin..
Ellerine sağlık..

Sevgiler.

anneanneninemekleri dedi ki...

Bulgur pilavını hep sevmişimdir,ellerine sağlık çok güzel görünüyor,sevgiler

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Handancım, yaratıcılığın sınırı yoktur..Ne güzel olmuş, ellerine sağlık..

Unknown dedi ki...

Sayende ebegümecini nedir ögrendim handancim. Hayattimda duymadim böyle bir sebzeyi. Cok enfes görûnüyor, tadida öyledir eminim. Ellerine saglik

CANAN TURHAN dedi ki...

Lezzetli ve sağlıklı alternatif bir tarif olmuş.
Ellerinize sağlık

Cafe Pepela dedi ki...

Ebegümeciyi burada yok:(
Öyle güzel görünüyor ki canım istedi.Ellerine sağlık Handan'cığım.Mutlu günler diliyorum!

Nilgün dedi ki...

Bulgur pilavının her türlüsüne hayır demem. Mutlaka deneyeceğim. İyi bir hafta sonu geçirmen dileği ile..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...