10 Aralık 2010 Cuma

Ayva Tatlısı

Herkese hayırlı ve güzel bir Cuma günü diliyorum. Trafiğin içinde kilitlenen soğuk ve yağışlı bir İstanbul sabahından merhaba. 3 gündür aralıksız devam eden korkunç migren ağrım ve iş yoğunluğumdan bloguma ve sizlere bir kaç gündür uğrayamadım haftasonu bunun acısını çıkarıp, hepinizi ziyaret edeceğim. Haftanın son iş gününü güzel bitirmek ve soğuk geçeceği beklenen haftasonunu ağız tadı ile karşılamak üzere bir tatlı tarifiyle karşınızdayım. Afiyet olsun
Malzemeler:(4 kişilik)
4 adet ayva
2 su bardağı toz şeker
5 adet karanfil
kaymak
1 çubuk tarçın
dövülmüş antep fıstığı
Hazırlanışı:
Ayvalar yıkanır. Ortadan ikiye bölünür, kabukları soyulup çekirdekleri temizlenir. Geniş bir tencereye dizilirler. Toz şeker hepsinin üzerine eşit gelecek şekilde üzerlerine dökülür(şeker miktarını ağız tadınıza göre azaltıp, arttırabilirsiniz)Karanfiller, tarçın, ayvanın kabuklarından bir miktar ve çekirdekler tencereye konulur.( Kabuklar ve çekirdekler ayvaya renk verecektir ama ayvanın rengini iyice koyulaştırmak için isterseniz gıda boyası da koyabilirsiniz ama ben çok koyu renkli ayva tatlısını sevmediğim ve bu tatlı doğal olsun diye gıda boyası kullanmıyorum. Tercih sizin) Ayvaların yarısına gelecek kadar soğuk su tencereye eklenir ve kısık ateşte ayvalar yumuşayıncaya ve rengi dönene kadar pişirilir. Pişen ayvalar servis tabağına alınır ve soğuması beklenir. Soğuduktan sonra ortasına istenilen miktarda kaymak konulup, dövülmüş antep fıstığı serpilip servis yapılır.
AFİYET OLSUN

28 yorum:

fuat gencal dedi ki...

Hayırlı cumalar. Ellerinize,emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılarımla.

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli olmuş.kaymakla harika görünüyor.ellerine sağlık arkadaşım.hayırlı cumalar.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis bir görüntü. Bayıldım.
Geçmiş olsun. Tatlım, eşimde yıllarca migren ağrısıyla yaşadı. İnanılmaz acılar yaşadı. Meğerse tansiyon problemi varmış. Ortaya çıktıktan sonra o acılardan kurtuldu. İstersen bir hafta tansiyonunu kontrol altında tut, bak bakalım. Kusura bakma , böyle bir şey yazdığım için ama eşimden o acıların nasıl dayanılmaz olduğunu biliyorum.O nedenle yazmak istedim.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Canım hayırlı cumalar ayva tatlısı
na bayılırım enfes olmuş öpüyorum.

Nes-Kayfee / Nesli dedi ki...

ellerine sağlık çok severim canım..
sevgiler, dostçakal...

ham ham ev yemekleri dedi ki...

sevdiğim meyve tatlılarının başında gelir.. ellerinize sağlık..

Saglıklımutfak dedi ki...

çoook severiz ellerin dert görmesin nefis:) ve çok geçmiş olsun bende de var migren. Allah yardımcımız olsun

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

gecmis olmus canim.. bilirim migren cok kötü geciyor :(
ayva tatlin cok lezziz görnüyor, sunumuda cok hos.. ellerine, emegine gönlüne saglik canim.. sicacik sevgiler..

kalpkurabiye dedi ki...

canımm..
çok ma çok geçmiş olsun.. migren ağrısı çok feci birşey yengemden biliyorum..
bende de sinüzit var zaten anlayabiliyorum seni...
sen iyi ol gerisi kolay zaten..
tatlında tam mevsiminde mis gibi olmuştur ellerin dert görmesin..

Damak Tadı dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım..Migren ağrısını yıllardır annecikle çekeriz..Allah kimseye vermesin o ağrıyı..

Kabak tatlısını çok severim,sen de harika hazırlamışsın canım,ellerine sağlık..Öpüyorum kocaman..Sevgiler..

lezzettabağı dedi ki...

BAYILIRIM AYVA TATLISINA, ELİNE SAĞLIK. GÜZEL BİR HAFTA SONU GEÇİRMEN DİLEĞİYLE ESENKAL.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok geçmiş olsun Handancığım dünden beri aklımdasın yazmadığının farkındayım annem çekiyor biliyorum ellerine sağlık rengi harika sevgiler Müge ile benden

Adsız dedi ki...

Geçmiş olsun Handan hanım.Bizde ailecek zaman zaman çekeriz o ağrıyı.Oğlum bile ilk migren krizini 4 yaşında yaşadı.Başım ağrıyor diyene hiç dayanamam ben.
Ayva tatlısı çok severim elinize sağlık.Bu aralar ben de ayvalı bir çok şey yaptım.Ne güzel bir meyvedir değil mi?

sarımutfak-hande dedi ki...

geçmişolsun handancım
tatlın çok güzel rengine bittim ellerine sağlık hayırlı cumlara
sevgiler

mine dedi ki...

onca iş güç arasında ne güzel lezzetler yapıyorsun çok şanslı ev ahalisi sağlıklı ve güzel bir cuma ve hafta sonu diliyorum

mine dedi ki...

onca iş güç arasında ne güzel lezzetler yapıyorsun çok şanslı ev ahalisi sağlıklı ve güzel bir cuma ve hafta sonu diliyorum

anneanneninemekleri dedi ki...

Çok güzel görünüyor tam mevsimi ellerine sağlık.

Tümay Öztürk dedi ki...

Tam zamanı ayvanın. Ellerine sağlık handan ablacım. Ye beni dyor resmen:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Handancım, bu tatlı restoran vitrinlerinde en çok 'su akıtılarak' bakılan tatlılardandır, ben de bayılırım. Nefis görünüyor, ellerine sağlık..

evatolyesi dedi ki...

Çok geçmiş olsun benimde migren rahatsızlığın var o yüzden sizi çok iyi anlıyorum:(
Tatlınızda çok güzel görünüyor ellerinize sağlık haftasonunu gönlünüzce geçirmeniz dileğimle
Sevgiler:)

Adsız dedi ki...

Annem bi iyleşsin bende istiyorum aynısından.Elinize sağlık gerçekten rengi duruşu çok güzel görünüyor.Olsada yesem ama nerrdeee?

gülay mutfakta dedi ki...

canım ellerine sağlık.. tam mevsimi iken denenmesi gereken bir tarif..

sevgiler

kitchenart-ist dedi ki...

Handancım çok geçmiş olsun,bilirim benimde migrenim var:( Zorluyor insanı maalesef.
Bende haftasonu için Afyondayım termalde ve hava gerçekten çok soğuk.Kar yağıyor lapa lapa. İstanbul nasıl acaba? Haftasonu gerçekten soğuk geçiyor yani:)
Sevgiler

tarih84 dedi ki...

çok geçmiş olsun, migren fena, acil şifalar canım.

ayva tatlısını çok severima ma ayvalar hep yamulur hiç bu nkadar formu düzgün bir tatlı yiyemedim:( ellerine sağlık.

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

çok geçmiş olsun,
yaşayan daha iyi biliyor bu hissi
ellerine sağlık, okadar çok severimkii,
ama ah bu diyet :(

Güloanne mutfakta dedi ki...

Ellerinize ve yüreğinize sağlık harika görünüyor

Zencefil ve Tarçın dedi ki...

Canım, ellerine sağlık. Şimdi ayva zamanı tatlısı da pek bir güzel olur. Sevgiler...

Nilgün dedi ki...

Sağlıklı ve sevgi dolu bir hafta diliyorum. Ayva tatlısı nefiiiiiiiisss..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...