4 Aralık 2010 Cumartesi

Kumpir

Herkese güzel bir haftasonu dilerim. Bugün çocuklarla mutfağa girin, onların istedikleri malzemeleri kullanarak beraber güzel bir kumpir hazırlayın. Kumpir kullanılan malzemelerinin sınırsızlığı ve bu malzemelerin birleştiğinde ortaya çıkan enfes tadı nedeniyle özellikle çocukların ve gençlerin favorisi. Haydi çocuklar mutfağa!
Malzemeler: (1 kişilik)
1 büyük boy kumpirlik patates
tereyağı (listedeki tüm malzemelerin miktarı isteğe bağlıdır)
rendelenmiş kaşar peyniri
yeşil zeytin (ayıklanmış ve küçük küçük doğranmış)
siyah zeytin (ayıklanmış ve küçük küçük doğranmış)
sosis(küçük küçük doğranmış)
salam (küçük küçük doğranmış)
kornişon turşu (küçük küçük doğranmış)
mısır
tuz
ketçap
mayonez
Hazırlanışı:
Patates fırçalanarak iyice yıkanır, kurulanır. Birkaç yerinden delinir. Alüminyum folyoya sarılarak önceden ısıtılmış fırında 200C'de 1 saat pişirilir.(Pişmezse süreyi uzatabilirsiniz) Fırından çıkarılan patates folyodan çıkarılır. Tam ortasından bıçakla kesilip, ortası açılır. İçinden bir miktar patates kaşık yardımıyla çıkarılır. Açılan kısma tereyağı, rendelenmiş kaşar peyniri ve tuz konulup iyice karıştırılıp, erimeleri sağlanır. Ardından istenilen tüm malzemeler (bu malzemelere istediğiniz her türlü malzemeyi ekleyebilirsiniz) küçük küçük doğranmış olarak patatesin içine konulur. En üste de ketçap ve mayonez eklenir ve sıcak olarak servis yapılır.
AFİYET OLSUN

32 yorum:

Bayram Kombesi dedi ki...

valla gunlerdir canim istiyor ama bir turlu yapamadim. Nasil da guzel gorunuyor, ne yapayim simdi ben?

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.harika olmuş yaa.nasıl canım çekti şimdi.ellerine sağlık arkadaşım.çok güzel olmuş.öpüyorum.

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

kumpire bayılırım,ellerine sağlık
canım.

nesrin dedi ki...

Ellerine saglik. Cok orjinal olmus.

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh nefiss olmus canim ..ellerine saglik.. sevgiler..

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

oooh nefiss olmus canim ..ellerine saglik.. sevgiler..

Cafe Pepela dedi ki...

Kumpir aşkına! :)
Ellerine , gönlüne sağlık canımcığım.Her mevsim tüketilebilecek en enfes lezzetlerden biri,bayılırım.

Muhterem'le Afiyetle dedi ki...

Sevgili Handan,
Kumpirin nefis görünüyor, ellerine sağlık.
Haklısın, kumpirin içine eklenecek malzemede sınır yok.

CANAN TURHAN dedi ki...

Doğru neden evde yapılmasın ki aslında... Süper bir fikir, süper bir tarif. En kısa zamanda deneyeceğim.
Ellerinize sağlık.

evatolyesi dedi ki...

Bende hep bütün ev halkı evdeyken yapıyorum. Ellerinize sağlık güzel bir lezzet
Sevgiler:)

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık.
Görüntü beni tam kalbimden vurdu.Bayılırım kumpire. Dış kabuğunu da iyice kızartıp yerim, benim kumpirimden geriye hiç bir şey kalmaz. Bundan daha güzel bir tat düşünemiyorum.
Sevgiyle kal.

Limon çiçekleri dedi ki...

Kumpire bayılırız ama hiç evde denemedim.sayende cesaretim oldu bu konuda.Ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

nefis bir lezzet. ellerinize sağlık.

yemekbiraşk dedi ki...

kumpir denince aklıma gelen ilk şey ortaköy...
bu kumpirse nefis olmuş çocuklarla yapmak ise daha zevkli olur :)
sevgiler..

Gülcan dedi ki...

herkes yemiş bana kalmamış mı bende istiyorum.

Syhn dedi ki...

nerden girdim gece gece buraya :D
oyyyyyy

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Handancım, dışarıda yapılana göre çok daha tercih edilebilir olduğuna eminim bunun. Tabiri caizse 'eksiği yok, fazlası var' diye düşünüyorum. Eline sağlık canım.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis olmuşlar.
Sevgiler...

LEZZETİKRAM dedi ki...

ohh oh muhteşem kim sevmezki kumpiri ?;)

Nurcan'dan Tarifler dedi ki...

canım çekti yaa harika görünüyor.kumpire hayır diyemem.ellerinze sağlık tarifi bilmiyordum.tşekkürler

Peritozu dedi ki...

Uff ne de guzel gorunuyor sizinkisi :))
Bende denedim ama ici piserken cok zorlandim.Acaba patatesleri islak koysam buharla daha mi iyi piser?

keskinli dedi ki...

bugün benimde aklimdan gecmedi degil ama kendime izin verdim mutfak bugün :)) ellerine saglik sevgiler...

lezzet sefasi dedi ki...

Kendim hic sevmem ben kumpiri ama cocuklar icin yaparim,Bu gunde yapsamm mi ne
Sevgiler
Sefa

~ElmaseKerimpotiK~ dedi ki...

Ay harika ben çok severim kumpir i!! Çok güzel gözüküyor, ellerinize sağlık:)

Banu dedi ki...

Handancım nefis üstü nefis olmuş ellerine sağlık afiyetler olsun...

Nilgün dedi ki...

Nefis olmuş görüntüsü ye beni diyor o kadar çok severim ki ellerine sağlık..

kalpkurabiye dedi ki...

hem kumpirin zevkinden mahrum kalmayalım, acaba ne yedik diye düşünmeden rahat rahat tüketelim değil mi canım benim ne güzell görünüyor ellerine sağlık..

Pembe Tatlar dedi ki...

Aman allahım bu güzellik böyle resmen ağzım sulandıu ellerine sağlık canım...

!!! ♥ Hasretli Lezzetler ♥ !!! dedi ki...

HERKESE DUYURULUR :

KuRaBiYe adli ETKINLIK baslattim (05 Aralik - 05 Ocak) , herkes davetlimdir..

Katirlirsan cok mutlu olurum :) sevgiler..

Tümay Öztürk dedi ki...

Annem yapar kumpiri bizde:) Ellerine sağlık tam Ortaköy işi:)

sarımutfak-hande dedi ki...

bayılırım tombiş tombiş harika olmuş ellerine sağlık canımcım

Mutfak Dili dedi ki...

Harika olmuş ne zamandır yapmak istiyorum kumpir ama patates parcalanıyor diye yapmıyordum. Parcalandığı zaman icine malzeme koyamıyorum. Bu güzel olmuş. Kesin yapmam lazım . elinize gönlünüze saglık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...