10 Kasım 2010 Çarşamba

Lahana Sarma

Ulu önderimiz Mustafa Kemal Atatürk'ün ölümünün 72. yılında kendisini saygı ve özlemle anıyoruz.
Bayram öncesindeki son iş haftası olduğu için oldukça yoğun bir hafta geçiriyoruz. Tamamlanması gereken işler insanı strese sokuyor. Ama yine de Çarşambaya ulaştık gerisi kolay değil mi? Kışın favori yemeklerimden biri beyaz lahana sarmasıdır. Etlisi de zeytinyağlısı da benim için kışın en güzel lezzetlerindendir. Bugün tarifim etli lahana sarması. Zeytinyağlısının tarifi de burada. Afiyet olsun.
Malzemeler:
1 adet orta boy beyaz lahana
300 gr.kıyma
2 adet orta boy kuru soğan
yarım su bardağı pirinç
1,5 yemek kaşığı salça
tuz
karabiber
kuru nane
sumak
zeytinyağı
Hazırlanışı:
Lahananın koçan kısmı ayıklanır ve çıkarılır. Yapraklar tek tek ayıklanır. İyice yıkanan yapraklar kaynar suda 10 dak.haşlanır. Haşlanan yapraklar süzülür ve soğumaya bırakılır. Diğer tarafta kıyma, küçük küçük doğranmış soğan, ayıklanıp, yıkanmış pirinç, tuz, biber, 1 yemek kaşığı salça, kuru nane, sumak bir kapta iyice karıştırılıp, yoğurulup sarmanın iç harcı hazırlanır. Lahana yapraklarındaki sert damarlar çıkarılır(bu kısımları tencerenin altına koyup, dolmaları bunların üzerine dizebilirsiniz) Yapraklar avuç içi büyüklüğünde parçalar olarak alınır ve uç kısmına dolma iç harcından konuluır ve yaprak sarılır. Tüm yapraklar için aynı işlem gerçekleştirilir.Yaprakların damar kısımları ile tabanı kaplanan tencereye dizilirler. Hepsi dizilince yarım kaşık salça su ile karıştırılıp tencereye eklenir, zeytinyağı konulur. Tencereye sarmaların üstüne bir tabak oturtulur ve tencereye dolmaların yarısına gelecek kadar su ilave edilir ve pişmeye bırakılır. Pişme işlemi bitince yoğurt ile sıcak sıcak servis yapılır.
AFİYET OLSUN

24 yorum:

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Handancığım hepimiz dinlenmek için bayramı dört gözle bekliyoruz bu kadar yoğunluğun arasında bir de bu sarmaları yapmışsın ellerine sağlık bizde de çok sevilir afiyetler olsun sevgiler..

Unknown dedi ki...

Canım sarmalar kalem gibi olmuş elle
rine sağlık öpüyorum.

havva dedi ki...

Lahana sarmasına bayılırım. Özellikle de etlisine çok güzel gözüküyorlar.Ellerinize sağlık...

Saglıklımutfak dedi ki...

Lezzet, sunum ve resim süper ellerine sağlık canım. sevgiler

Gülcan dedi ki...

çok güzel olmuş bende denedim ama şekilleri bozuk oldu ellerinize sağlık:

Gülcan dedi ki...

çok güzel olmuş bende denedim ama şekilleri bozuk oldu ellerinize sağlık:

Zeynep'le Tarifler dedi ki...

kaç gündür canım öyle çok istiyor ki lahana sarması,tembelliğimden yapamıyorum:)))böyle yalanıp yutkunuyorum sonra da:)))ellerine sağlık canım,sevgi dolu kocamannn öpüyorum:)

Sütüme Sarelleme Karışma!!! dedi ki...

masama geldim, eşyalarımı bıraktım saygı duruşuna indim, pek çok kişinin durmayışını hayret ile izledim! Saygı ile anıyorum..

Lahana sarmasını da çok severim bu arada, annem yapar hep bizlere bir araya geldiğimizde. Yemekler anılar bir aradadır ya, bu da öyle işte...

YeMeK vAkTi dedi ki...

Elllerine sağlık canım...

Dün akşamda annem yapmıştı hapur hupur yedim hayatımda lahana sarmamış birisi olaraktan:)

sarımutfak-hande dedi ki...

ayy süperler ye beni diye sıraya girmişler :)))ellerine sağlık canımcım

anneanneninemekleri dedi ki...

Sarmalar nefis özlediğimiz bir tad ,hemen yapmalıyım,sevgiler

Özgen dedi ki...

MERHABA ELLERİNE SAĞLIK,
Salçalı suyla yapınca daha lezzetli görünüyorlar.Denemek lazım.Sevgiler..

yemekbiraşk dedi ki...

buzluğumda ne zamadır haşlanmış olarak sarılmayı bekleyen lahanalarım var :) çok muntazam olmuş ve lezzeti esbelli elinize sağlık
sevgiler..

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. En sevdiğim yemeklerin başında kıymalı dolmalar geliyor. Görüntüsü bile bana yetiyor.
Sevgiyle kal.

lezzet sefasi dedi ki...

Nefis gorunuyorlar ellerine saglik sekercim
Sefa

kalpkurabiye dedi ki...

Atamızı saygıyla anıyoruz..
Ruhu şaad olsun..
dolmalarında pek nefis canım ellerine sağlık..

mine dedi ki...

perşembe oldu bile 9 gün kapımızda
:) dinlenirken duramaz ne güzel lezzetler yaparsın güzel bir tatil diliyorum şimdiden
sevgiler

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım.. kolay gelsin..

Yeşim dedi ki...

Sevgili handan
lahana sarması muhteşem çok severim bende :)
ellerine sağlık,sevgiler...

Banu dedi ki...

Canım sarmalar lup lup yemelik olmuş ellerine sağlık sevgilerimle...

Behiye Sönmez dedi ki...

oy oy sarmalar tam yemelik olmuş ellerinize sağlık :)
ben pek beceremiyorum, sağolsun hep annem yapar..

Tümay Öztürk dedi ki...

Geçen gün benhurumda da vardı. O zamanda bayılmıştım aynen şimdi de ellerine sağlık Handan ablacım:)

mintinin dünyası dedi ki...

arkadaşım hayırlı akşamlar.harika bir görüntü ellerine sağlık.mintiden sevgiler...ben de yapmak istiyorum bugün yarın.umarım böööyle lezzetli olur...

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için çok teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...