25 Mart 2013 Pazartesi

Peynirli Taze Bakla Salatası


Herkese güzel bir akşam dilerim. Her ne kadar hava halen soğuk ama bahar tüm soğuğa rağmen" ben geldim" diyor. Tezgahlarda baharın  sebzeleri sergilenmeye iyice başladı. Taze bakla da bunlardan biri. Körpecik baklaları  alıp eve geldim ve   sultani bezelye salatasında olduğu gibi onları yemek yapmaya kıyamadım ve  peynirli salata olarak hazırladım. Siz de klasik zeytinyağlı bakladan ve kıymalı bakladan sıkıldıysanız bu salata  size güzel bir alternatif olabilir.
Afiyet olsun.
Malzemeler:
yarım kg. bakla
2 tane domates
100 gr. rendelenmiş beyaz peynir 
1 demet dereotu
1 yemek kaşığı un
2 limonun suyu
zeytinyağı
tuz
1 diş sarımsak(isteğe bağlı olarak konulabilir)
Hazırlanışı
Baklalar ayıklanıp, yıkanır, küçük küçük doğranır. Doğranan bakla, un ve 1 limonsuyu konulmuş suda bir süre (maks. 10 dak.) bekletilir. Bir tencerede tuz eklenmiş su kaynatılır ve baklalar kaynayan suya konulup çok hafif haşlanır. Haşlanan baklalar bir kaba konulur, üzerine ince ince doğranmış dereotu, domates, dövülmüş sarımsak, (isterseniz koymayabilirsiniz) zeytinyağı, bir limonsuyu ve tuz eklenir ve hepsi iyice karıştırılarak harmanlanır. Servis tabağına alınır, üzerine rendelenmiş beyaz peynir serpilir  ve servis yapılır.


AFİYET OLSUN.


12 yorum:

Unknown dedi ki...

denenmeli ellerine sağlık
sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

nefis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

durme durme dedi ki...

BAKLA VE PEYNİR İKİLİSİYLE İLK DEFA KARŞILAŞIYORUM. ELİNİZE SAĞLIK.

Ferkay dedi ki...

Peynirli hiç denemedim tadını merak ettim, Ellerine sağlık Handancım.

Adsız dedi ki...

Hiç bu şekilde yememiştim,aklımızda bulunsun eline sağlık

Nilgün dedi ki...

Değişik olmuş, denenecekler arasına girdi bile ellerine sağlık..

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık hep yemeğini yapmaktan bıkıyoruz bu çok iyi bir fikir sevgiler...

Sema'dan Lezzetler dedi ki...

Ellerinize sağlık hiç denemedim çok güzel ve iştah açıcı görünüyor sevgiler

kalpkurabiye dedi ki...

ellerine sağlık ablacım:)
sevenleri için nefis bir salata olur kesin :)
sevgiler..

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık,değişik ve lezzetli gibi görünüyor.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bütün malzemeler tam baklalık ama esas vuruşu ve ince dokunuşu beyaz peynir yapmış son sahnede.. Süper Handancım, ellerine sağlık:))

birincisin dedi ki...

Ellerine sağlık,değişik bir salata tarifi olmuş nefis olur bu.Selam ve sevgiler:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...