16 Mart 2010 Salı

Körili Tavuklu Makarna

İşte birbirine çok yakışan bir üçlü makarna, tavuk ve köri. Bize sadece bunları karıştırmak kalıyor. Haydi başlayalım.

Malzemeler:
1 paket makarna
3 adet tavukgöğsü
1 su bardağı tavuk suyu
1 su bardağı makarna suyu
1 yemek kaşığı köri
2 diş sarımsak
Tuz
Zeytinyağı
Hazırlanışı:
Makarna kaynayan tuzlu suda 10 dakika haşlanır ve süzülür.(Soğuk sudan geçirilmez) Makarna suyundan 1 bardak kenara ayrılır. Makarnaların birbirine yapışmaması için üzerine zeytinyağı gezdirilip aynı kaba konulur. Diğer tarafta haşlanmış tavukgöğsü küp küp doğranır. Üzerine tuz karabiber ekilip, kenara konulur. Woka bol zeytinyağı konulur ve içine dövülmüş sarımsak eklenip, karıştırılır. Üzerine köri katılır ve tahta kaşıkla karıştırılıp, körinin renginin zeytinyağına iyice karışması sağlanır. Tavuksuyu ve makarna suyu karışıma dökülür, kaynayıncaya kadar pişirilir. Sos kaynamaya başlayınca kenarda bekleyen tavuklar eklenir. Kısık ateşte 5 dak. pişirilip, içine makarna dökülür. Hepsi iyice karıştırılır ve 1,2 dak. beraber pişirilir ve sıcak sıcak servis yapılır.
AFİYET OLSUN

3 yorum:

CANAN TURHAN dedi ki...

Bu tarifi denedim ve gerçekten çok güzel oldu. Üstelik misafirim de yedi ve hatta bayıldı. Önce sarmısaksız yapmayı düşünmüştüm ama iyi ki koymuşum, çok çok yakıştı. Bir dahaki sefere köri miktarını arttırarak aromayı biraz daha keskinleştirmeyi planlıyorum :)

çeşnici Handan dedi ki...

Tarifi denediğin için çok sevindim Canan hele misafirinle paylaşman beni daha mutlu etti.Afiyet olsun

Şeker Tadında dedi ki...

süper gözüküyor hemen denemeliyim :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...