8 Mart 2010 Pazartesi

Çiçek Bamya Çorbası


Konya'ya her gidişimde mutlaka tattığım ve alıp İstanbul'a getirdiğim Çiçek Bamya'nın Konya'lı bir yemek ustasından aldığım tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum.
Malzemeler: (4 kişilik)
100 gr. bamya
100 gr.kuşbaşı parça et
1 kuru soğan
2 yemek kaşığı salça
zeytinyağı
yarım limon
tuz
Hazırlanışı:
Çiçek bamyalar tuzlu suda haşlandıktan sonra iplikleri temizlenir. Bir kapta zeytinyağının (ağız tadınıza göre isterseniz katı yağ veya teryağ da kullanabilirsiniz) içine kuşbaşı doğranmış etler konulur ve iyice kavrulur. Ardından soğan ilave edilerek beraberce çevrilir. Soğanla kavrulan etin içine önce salça ardından bamyalar konulur, beş dakika pişirilir . Sırasıyla su eklenip, yarım limon tencereye atılır. İyice kaynayıncaya kadar beklenir, tuzu eklenir.
AFİYET OLSUN

6 yorum:

CANAN TURHAN dedi ki...

Ellerinize sağlık çorba çok güzel görünüyor. Bir konyalı olarak ben de bu çorbayı çok severim. Bu tür bölgesel tatların yavaş yavaş kaybolduğu bu dönemde hoş bir paylaşım olmuş. Bir de biz bu yemekte özellikle antrikotun yağsız kısımlarını kullanırız, paylaşmak istedim.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Canan,
Ben de senin gibi eşsiz güzellikteki yöresel tatların kaybolmasına üzülüyorum. Verdiğin ek bilgi için teşekkürler. İlk Çiçek Bamya pişirdiğim de deneyeceğim.

müge dedi ki...

Sevgili çeşnici bamyanın her türlüsünü sevdiğimden çorba tarifini de denedim gerçekten çok lezzetli harika bir tad..yöresel yemek tariflerini bekliyoruz...

çeşnici Handan dedi ki...

Müge'ciğim, iş nedeni ile gittiğim şehirlerde topladığım yöresel tarifleri imkan oldukça yayınlayacağım. Tarifi beğendiğine sevindim. Afiyet olsun

Deli Aşına Kendi Gönenirmiş dedi ki...

:)) ne güzel bişi bu!
yemeği de yapılır mi ki?

~Hülya~ dedi ki...

Bu günki yazının linkine hemen tıkladım :) Bu çorbayı yapmayı hiç denemedim ama deniyeceğim. Eşim bamyadan nefret eder ama konyada bunu yemiş bayılmış. Ben bamyayı çok seven biri olarak ne yaparım bilmem :) Tarifi alıyorum, en kısa zamanda kuru bamya alıp yapacağım. Sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...