21 Haziran 2010 Pazartesi

İç Bakla Salatası


Herkese iyi haftalar diler.(Ulusca yaşadığımız bu acılarla nasıl iyi olacağız bilemiyorum ama) Sıcaklar hız kesmeden devam ediyor ve bende yemek yemek için hiçbir istek yok bu nedenle sanırım bu hafta da hafif tariflerle geçecek. Haftanın ilk gününde bir dergide okuyup, denediğim ve çok beğendiğim, isterseniz ızgara etlerin yanında salata olarak , isterseniz de rejimdeyseniz tek başına yiyebileceğiniz hafif ama bir o kadar da sağlıklı bir tarifi vermek istiyorum.

Malzemeler:(4 kişilik)
500 gr. iç bakla
Yarım demet dereotu
Zeytinyağı
Tuz
1 limonun suyu
1 diş sarımsak
Hazirlanışı:
Baklalar 1 çorba kaşığı tuz atılmış kaynar suda diri kıvamda 5 dakika haşlanır, süzülür ve hemen buzlu suyun içine konulur. Dış kabukları ayıklanır. Bir kabın içine ince ince kıyılmış dereotu, zeytinyağı, tuz, dövülmüş sarımsak (iş günü bu tarifi deneyecekseniz sarımsağı eklemeyebilirsiniz) ve limonsuyu konulur ve iyice karıştırılır. Servis tabağına alınan baklanın üzerine dökülüp, iyice karıştırılıp harmanlanır ve servis edilir.
AFİYET OLSUN



32 yorum:

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Haklısın hem olaylar hem sıcaklar insan da hal bırakmadı.
Çok güzel bir tarif .Hiç yemedim.
Sevgiyle kal.

Unknown dedi ki...

Çok güzel görünüyor Handan cığım hiç denemedim .denemek isterim .sevgiler

NiLaY dedi ki...

böyle salatasını hiç denememiştim, güzel olacağından emin olarak hemen tarifi alıyorum :)

Nilgün Komar dedi ki...

canım eline sağlık.. harika bir görünüm..

Pembe Tatlar dedi ki...

Ooo gerçekten yam yaz ayları için lezzetli ve besleyici ellerine sağlık canım...

Güzel ve mutlu bir hafta geçirmen dileğiyle...

Unknown dedi ki...

yaza uygun bir tarif olmuş.ellerine saglık.

Gönül dedi ki...

oldukça sağlıklı bir görüntüsü var ellerine sağlık hayatım....ayrıca benim gözüm Creme Brulle de:)))) tadını bildiğim için şuan çok canım istedi haberin olsun:))) sevgilerimle öpüyorum

Tijen dedi ki...

Bayılırım iç baklaya! Bu yıl bol bol yedim Handan ama bakla çok nişasta içerdiğinden kalorisi de oldukça yüksek. Diyette olanların yine de fazla abartmamasında fayda var.

GÜL dedi ki...

eline sağlık baklaya bayılırım ama salatasını hiç denemedim nefis görünüyor

Narince dedi ki...

Evet evet yaza uygun, hafif. Ellerine sağlık Handan.

Unknown dedi ki...

Canım iç baklayı çok yaparım ama sala
ta olarak sunmak aklıma gelmemişti ellerine sağlık öpüyorum...

Damak Tadı dedi ki...

Bu sabah yine yeni haberlerle irkildik...Çok üzülüyoruz ama elimizden bir şey gelmemesi çok acı..

Bakla böyle şahane olmuş,ellerine sağlık canım..Her türlü et yemeklerinin yanında mıhteşem olur..Ellerine sağlık..Sevgiler..

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Bülbülün yeri, mutlaka denemeni öneririm. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Arzucuğum, beğeneceğini umarım. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Nilaycığım, hoş geldin.Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Nilgüncüğüm, beğendiğine sevindim. Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Aslıcığım, çok teşekkürler canım.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Eylem, çok teşekkürler.

çeşnici Handan dedi ki...

Gönülcüğüm, güzel yorumun için teşekkür ederim.Sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Tijenciğim yorumun için teşekkür ederim. Sevgilerimle.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Gül, umarım beğenirsin.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Narince, çok teşekkür ederim canım.

çeşnici Handan dedi ki...

Deryacığım, teşekkürler canım.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Gül, güzel yorumun beni çok mutlu etti teşekkürler.

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Çok güzel bir garnitür olmuş gerçekten.
Ellerine sağlık canım
sevgiler

lezzettabağı dedi ki...

Canım ya, baklaların rengi ne kadar da canlı kalmışlar ellerine sağlık. ÇOk hoş bir lezzet olduğundan eminim..Görüşmek üzere sevgiler..

mandalincikmazi dedi ki...

Sunum çok güzel nasılda yakışır baklaya zeytinyağı :))
hım ellerine sağlık canım ama bakla bana yasak :((

zerrin-misss dedi ki...

merhaba, ne leziz görünüyor. ellerinize sağlık.

haşladıktan sonramı kabuklarını soyuyorsunuz? Dahamı kolay oluyor acaba ben hep öncesinde soyuyorum buda baklaların dağılmasına sebep oluyor. Bir de haşlayıp soymalı.

sevgiler.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Şükran bloguma ziyaretin ve yorumun için teşekkür ederim.

çeşnici Handan dedi ki...

Yıldızcığım, yorumun için teşekkür ederim.

çeşnici Handan dedi ki...

Tijenciğim, beğendiğine çok sevindim. Sevgilerimle.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Zerrin, bloguma ziyaretin için teşekkürler. Baklaları haşladıktan sonra buzlu suya atıyorum ve onun içinden alarak kabuklarını soyuyorum. Çok kolay soyuluyor. Öneririm.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...