15 Ağustos 2012 Çarşamba

Gerebiç


Herkese merhaba. Bugün Kilisli bir arkadaşımdan öğrendiğim Güneydoğu Anadolu’da  Gaziantep ve özellikle Kilis’te Ramazan Bayramının baş tatlısı olan gerebiç tarifini vermek istiyorum size. Kilis’te bayrama günler kala bütün evlerde gerebiçler hazırlanıp mahalle fırınında pişirilip bütün bayram boyunca gelen konuklara ikram edilirmiş. Tarifi  bir iki minik değişiklik yaparak Kilisli arkadaşımın verdiği bir yemek  kitabından aldım. İsterseniz bu bayram bir değişiklik yapın ve bu sıcak günlerde baklava, kadayıf türü tatlılar yerine misafirlerinize kökeni çok eskilere dayanan çok hafif ve yerel bir tatlı olan gerebiç ikram edin. Onlar da değişik bir tat ile tanışmış olsunlar.
Malzemeler (25 tane )
Yarım kilo  un
250 gr. irmik
125 gr. pudra şekeri
1 su bardağı dövülmüş Antep fıstığı
250 gr. zeytinyağı
1 çay kaşığı karbonat
1 çay kaşığı tarçın
1 çay kaşığı mahlep
1 yemek kaşığı pudra şekeri( iç harcı için)
Hazırlanışı:
Un ve irmik bir kapta karıştırılır. İçine ılıtılmış zeytinyağı ve mahlep ilave edilip yoğurulur. Hamur haline gelince üzerine nemli bir bez örtülüp 1 saat beklemeye bırakılır.Diğer tarafta dövülmüş Antep fıstığı,  1 yemek kaşığı pudra şekeri, tarçın karıştırılır ve iç harcı hazırlanır.
Dinlenen hamurdan ceviz büyüklüğünde parçalar kopartılıp avuç içinde yuvarlanır. Bu işlem sırasında el zaman zaman zeytinyağı ile yağlanır. Top haline getirilen hamurların ortasına parmakla bir çukur açılır ve bu çukura hazırlanan   iç harcından 1 tatlı kaşığı konulur ve ağzı kapatılır. Tekrar yuvarlanan hamurlar gerebiç kalıbına konularak bastırılır ve kalıbın şeklini alması sağlanır. Fırın tepsisi gerebiçlerin yapışmaması için yağlanır ve gerebiçler tepsiye yan yana yerleştirilirler. Önceden ısıtılmış fırında 175 ‘C de  35-40 dak.(üzerlerinin kızarmamasına dikkat edin) pişirilir. Fırından çıkarılan gerebiçler servis tabağına alınır ve üzerlerine pudra şekeri serpilip servis edilir. (Tarif. Annemin Kilis Yemekleri Kitabı /Ahmet Serkant)
AFİYET OLSUN.

16 yorum:

Unknown dedi ki...

Gaziantepli çok arkadaşım var bu tatlıyı onlarda tatmıştım çok güzeldi,banada iki adet ahşap kalıp getirmişler,ilk fırsatta sizin tarifinizide deneyeceğim.Ellerinize sağlık.Sevgiler..

Nurşen Aksoy dedi ki...

Ellerinize sağlık..çok güzel olmuşlar..Ben gerebiçi Mersin yöresinin diye biliyordum..Kilis yöresini yeni duydum..çok güzel ve değişik bir tatlıdır..sevgiler

Şehnaz dedi ki...

bendede kalıp var bir kez denemiştim istediğim gibi olmadı..ama bu tarifi denemek isterim..ellerine sağlık

Blogger Bolat dedi ki...

Adını dahi ilk defa duyuyorum, ne zengin mutfağımız varmış :)

anne eli gibi dedi ki...

hiç denemedim ama adını çok duydum,eminim nefistir,ellerine sağlık...

Bir Dilim Aşk dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyorlar. Benim de komşum kilisli bayramda ikram etmişti, hafif bir tatlı, çok beğenmiştim.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Sevgili Handan hic duymadigim bir tatli, mutlaka denemek isterim ama acaba mahlep koymadan olurmu mahlep yok , buradada satiliyormu bilemiyorum. Turk Bakkalinada yakinda gidemem :( Ellerine saglik..sevgiler

Serap Uzun-karakazandan dedi ki...

Kalip bende de var denedim bir defa ama firinda cok tutmusum güzel olmamisti.Bu tarifi deniycem ama bir sorum var 250gr zeytinyag demisin tereyag olsa olmazmi?
Eline saglik,hayirli bayramlar diliyorum cnm.

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Çok nefis bir tatlı olduğunu duymuştum ama hiç yapmak veya tatmak kısmet olmadı. Tarif için teşekkürler canım, ilk fırsatta deneyeceğim.
Ellerine sağlık canım.
İyi Bayramlar...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

B'r'cm'marinmabed' dedi ki...

Ellerinize sağlıki fotografları görünce yemiş kadar oldum, iyi bayramlar:)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

ellerinize sağlık çok güzel görünüyor....

aslında mersin yöresinde de çok güzel yapılır bu tatlı....civar illerin yemek kültürü hep aynı.....ben ilk mersinde tattım....ve özel köpük kaymağı vardır...birlikte servis edilir....

kaymak olmazsa bir kup dondurma ile de servis yapılabilir bence....


ahşap kalıbı olan arkadaşlar illa kerebiç için değil diğer kurabiyelerde de kalıp olarak kullanabilirler o ahşap kalıbı.....

çok güzel paylaşım ellerinize sağlık..

LeylaK dedi ki...

denemeyi isteyip de bir türlü elimin gitmediği bir şey daha... ellerine sağlık harika.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Dostbahçesindenlezzetler, mahlep ayrı bir tat katıyor ama bulamazsan onsuz da yapabilirsin.

çeşnici Handan dedi ki...

Sevgili Serap, benim tarifi yazdığım kitapta zeytinyağı yazdığı için ben zeytinyağı kullandım senin yorumundan sonra internetten baktım bazı tarifler zeytinyağı ile tereyağını karıştırmış kimi de tereyağı kullanmış. Sanırım ağız tadına göre değişiyor.

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...