6 Ağustos 2012 Pazartesi

Cacıklı Arap Köftesi


Herkese güzel bir hafta dilerim. Havaların çok sıcak olması nedeniyle uzunca bir süredir salata ağırlıklı tarifler veriyordum ama bugün artık yemek tarifi vermek istiyorum. İftarda konuklarınıza rahatlıkla sunabileceğiniz  cacıklı arap köftesi  yoğurtlu bir tarif olduğu için bu sıcak günlerde yiyenlere rahatsızlık vermiyor. Antep mutfağında görüp tanıdığım arap köftesi mevsimlere göre farklı şekillerde yapılıyor. Kışın ve baharda yanında yoğurtlu döğme çorbası veya şirinli çorba (tatlı çorba) ile servis edilir . Yazın ise arap köftesi  cacıklı, domatesli, sarımsaklı ve sebzeli olarak hazırlanır. Ayrıca yeni doğum yapmış annelere sütü bol olsun diye arap köftesi yedirmek adettendir. (Kaynak ve tarif: Güneşin ve ateşin tadı/Gaziantep Mutfağı Kitabı)
Malzemeler (6 kişilik)
400 gr. çiğ köftelik yağsız kıyma
4 su bardağı ince köftelik bulgur
1 adet  kuru soğan
2 tatlı kaşığı tuz
1 yemek kaşığı toz kırmızıbiber(biz acı yemediğimiz için ben koymadım)
 1 tatlı kaşığı karabiber
Yarım tatlı kaşığı yenibahar
3 yemek kaşığı zeytinyağı
1 yemek kaşığı pul biber
2 su bardağı süzme yoğurt
5 diş sarımsak
2 demet maydanoz
Hazırlanışı:
Soğan ince ince doğranır. Bir tepsiye köftelik bulgur, doğranmış soğan, yenibahar, kırmızıbiber, karabiber ve tuz konulur ve hepsi karıştırılıp yoğurulur. Yoğurma sırasında azar azar (2 su bardağı) su konulur. Kıyma ilave edilir ve köfte harcı sakız gibi olana kadar yoğurulur. Harç hazır olunca karışımdan minik parçalar koparılarak yuvarlanır. Tencerenin dibine biraz su konulur ve kaynatılır. Kaynayan suyun üstüne bir süzgeç yerleştirerek köfteler süzgece konulur ve 15 dak.buharda köfteler pişirilir.(Köfteleri tuzlu kaynar suda da haşlayabilirsiniz.) Köfteler haşlanınca bir tavada yağ ısıtılır ve pişen köfteler yağda biraz silkelenirler ama kızartılmazlar. Diğer tarafta sarımsaklar ayıklanıp, yarım tatlı kaşığı tuz ile dövülür. Dövülen sarımsak süzme yoğurt ile karıştırılır.(Gerekirse çok az su eklenebilir) Maydanozlar yıkanır, ayıklanır ve ince ince kıyılır. Geniş bir kap içinde tuz ile maydanozlar iyice ovalanır ve biraz hacmini kaybedince fazla suyu sıkılır ve sarımsaklı yoğurda eklenir ve iyice karıştırılır. Cacık servis tabağına alınır. Tavada çevrilen köfteler üzerine pul biber ekilir ve cacığın üzerine konularak servis yapılır.
AFİYET OLSUN.

20 yorum:

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

Bu benim dogulu bir arkadasim cok sevdigimiz lezzetlerinden biri....
Evde yapamiyorum ama hep onume geldiginde mutlaka yapicam diyorum :))))

Eline saglik..

Unknown dedi ki...

Çok çok güzel bir tarif teşekkürler ellerinize sağlık..

aslı dedi ki...

Buharda pişirildiği için salata tariflerin kadar hafif bir yemek olmuş Handan'cığım. Yoğurtla köfteyi bir arada çok severim. Deneyeceğim hemen.
Ellerine sağlık, sevgiler:)

CANAN TURHAN dedi ki...

Ellerinize sağlık muhteşem bi alternatif olmuş. Bulgur ve kıymadan yapılan herşeye özellikle de köfteye bayılıyorum, kesin denerim. Ama bu köfte hem maydonozu kuru cacığı hem de sunum şekli ile çok farklı geldi, hiç duymamıştım. Şirin çorbayı da duymamıştım, onu da çok merak ettim.

Swotpisces dedi ki...

harika görünüyor, elinize sağlık... :)

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

isim bile yöresel ve leziz bir tarif olduğunun habercisi....sizin elinizden de pek leziz düşmüş görünüyor....ellerinize sağlık

sevil şahin dedi ki...

Şanlı urfaya gittiğimde bir arkadaşım tarafından hazırlanmıştı. İlk orada tatmıştım şahane bir lezzettir. senin ellerinden de çok lezzetli olmuş ablacım ellerine sağlık afiyet bal olsun.
Sevgiyle kal
Hayırlı iftarlar

sevil şahin dedi ki...

ellerine sağlık ablacım şahane olmuş

ѕєℓєη dedi ki...

süper süper :) köfteye bayılırım

Pembe Tatlar dedi ki...

İlk defa duydum ama bulguru çok sevdiğim için kesinlikle seveceğime eminim ellerine sağlık canım..

Saliş Butik Pasta dedi ki...

İlk defa gördüğüm bı tarif ama okurken bile ağzım sulandı ben resmini görünce kizartilmis sandim ama buharda pişmiş olması ayrı bı güzellik ellerinize saglik..

sarımutfak-hande dedi ki...

süper bir lezzet olmuştur kesin
ellerine sağlık canım

ilhan dedi ki...

Detaylı ve çok emek isteyen bir yemek. Ama misafir geldiğinde süper olur. Ellerinize sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

off.çok güzel olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Cok guzel bir tarif ellerinize saglik :) Ama ben sunum yaptiginiz servis tabagini da cok sevdim:))sevgiler

Ihlamurcum dedi ki...

Yapimi zahmetli gibi geldi, ama bence denemeye deger.Elinize saglik

Unknown dedi ki...

olsa da yesem dedirten cinsten
hele de şu sıcak yaz günlerinde
eline sağlık güzel bir tarif
sevgiler...

Serap Uzun-karakazandan dedi ki...

Cok güzel bir tarif mutlaka deniycem ellerine saglik.Havalar cok sicakti gercekten 42° gördüm ben buharlasiyordu sanki insan.

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ederim.

lezzettabağı dedi ki...

Handancığım merhabalar,cacıklı arap köfteyi ben ilk kez Bursa da Ömür Akkor beyin restoranında yedim çok güzel ve nefis bir lezzetteydi. bloğumda da bahsettim zaten. elinize sağlık en kısa zmanda bende bunu denemek istiyorum. şimdiden hayırlı bayramlar dilerim, esenkalın.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...