24 Ağustos 2012 Cuma

Çılbır

Herkese hayırlı ve güzel bir Cuma günü dilerim. Bugün özellikle haftasonu kahvaltısında  ya da diğer öğünlerde kolaylıkla yapılıp sunulabilecek yumurtanın yoğurtla birleştiği farlı bir tat olan Çılbır tarifini vermek istiyorum.
Malzemeler: 
4 yumurta
3-4 parmak su  
1 yemek kaşığı sirke
tuz
2 su bardağı yoğurt
2 diş sarımsak
zeytinyağı
kırmızı biber
Hazırlanışı:
Bir tencerede su, tuz ve sirke kaynatılır. Yumurtalar kaynayan suyun içine kırılır.(Burada en önemli nokta yumurtaların düzgün olarak kırılması, sarısının patlamamasıdır.Bu nedenle ya suya çok yakından kırılır ya da suya sokulan bir kepçeye kırılıp ardından suya bırakılır) Yumurta kayısı olana kadar pişirilir. Pişen yumurtalar kevgirle alınıp tabağa konulur. Diğer tarafta dövülmüş sarımsakla çırpılıp, karıştırılan yoğurt yumurtaların üzerine dökülür. Tavada kızdırılan zeytinyağına kırmızı biber eklenr ve biber yanmadan önce alınıp yoğurdun üzerine gezdirilir. Yoğurdun üzerine kırmızı biber serpilip sıcak sıcak servis yapılır.
AFİYET OLSUN.





16 yorum:

Unknown dedi ki...

Hiç yemedim ama tadını çok merak ediyorum denemek isterim.Sevgiler..

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

eşim okul yıllarında çok yermiş...bizde nadiren yapsak ta sevilen bir lezzettir....ellerinize sağlık...nefis görünüyor...

Nurşen Aksoy dedi ki...

EEEben bunu yapmammmı şimdi...nefis nefis..ellerine sağlık..

Saglıklımutfak dedi ki...

Hnadancım öncelikle kızını tebrik ederim. Allah başarılı bir doktor olmak nasip etsin inşallah. Çılbır ise süper görünüyor ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

Canım bayılırım çılbıra ellerine sağlık.Hayırlı Cumalar sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

Bayılırım,Dukan diyeti yaparken ne de çok yemiştim.Elinize sağlık

Noblesse dedi ki...

çok severim, nefis görünüyor, ellerine sağlık.

B'r'cm'marinmabed' dedi ki...

ben denedim sarıları patlattım maalesef en iyisi anneme gondereyim bu postu belki mesajı alır, elinize sağlık sizin de:)

umutluhayat dedi ki...

handancım merhaba,en sevdiğim yumurta yemeklerinden biridir çılbır,annem çok güzel yapar.senin yaptığında en az anneminki kadar lezzetli görünüyor.ellerine sağlık canım arkadaşım.sevgiler...

Özgür Tatlar dedi ki...

yarin kahvaltiya yapayim,hatirlatyin cani
m,tesekkurler.

Unknown dedi ki...

bende çok severim,sık yaparım.ellerine sağlık canım...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bayılırım.. Beni çocukluğuma geri götürdün Handancım:) Ellerine sağlık..

Hayat Mutfakta Guzel dedi ki...

bu lezzeti hatırlattığın için teşekkürler, ellerine sağlık...

pembe kekik dedi ki...

Ara sıra yapılsa da bizde de sevilir.Ellerine sağlık.Sevgiler.

Fincan Teyze dedi ki...

ben bayılırım... pazar kahvaltılarında özellikle... bazen sahtesini de yapıyorum ;) uydurma olarak normal haşlanmış yumurtaları doğrayıp, üzerine sarımsaklı yoğurt ve yağ... cılbırın yerini tutmuyor ama ;)
sevgiyle kal.

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...