3 Şubat 2014 Pazartesi

Yer Elması Salatası

Herkese güzel bir akşam dilerim. Kışın en gariban sebzelerinden biri bence yer elması. Tadı çok güzel olan bu sebze ne yazık ki yamru yumru şekli nedeni ile hep kenara itiliyor . Zeytinyağlısı ve çorbası oldukça fazla  yapılan yer elmasını ben salata olarak da yemeği de seviyorum. Faklı şekilde yaptığım  diğer yer elması salatasını  ve bu tarifimi altenatif salata tarifi isteyenlere öneririm.
Afiyet olsun.
Malzemeler:
500 gr.yer elması
1 demet roka
7 adet kurutulmuş domates
1 çay bardağı ceviz içi
1 limonun suyu
tuz
zeytinyağı
Hazırlanışı
Yer elmaları ayıklanır ve ince ince dilimlenir. Bir kaba konulur.  Kaba doğranmış roka, sıcak suda bir iki dakika bekletilip süzülen ve dörde bölünen kurutulmuş domatesler ve elle küçük parçalara ayrılan ceviz içi konulur. Diğer tarafta limonun suyu, zeytinyağı ve tuz karıştırılıp salatanın sosu hazırlanır. Sos salataya dökülür ve iyice karıştırılıp harmanlanır. Servis tabağına alınan salata servis edilir.
AFİYET OLSUN.

7 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ben denemedim henüz ama görüntüden nasılda lezzetli olduğu belli canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Lezzet Senfonisi dedi ki...

Çok şirin bir anlatım :) kesinlikle gereken ilgiyi görmediğine katılıyorum. Bende portakallı kereviz yaptığım vakit içerisine doğrarım yada çiğ tüketirim. Teşekkürler, salatasınıda deneyeceğim, ellerinize sağlık.
Sevgiler...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Halbuki insanoğlu bilse ki bu gariban suda bekletilip fırçayla iyice yıkanırsa soymaya bile gerek kalmadan kıtır kıtır çiğ çiğ pek güzel yenir :)) Bayılırız biz, hiç soymayız. Meyve niyetine.. Salatasını da bizim Sende Pişir Nilgün'ümün elinden yemiştim, süper oluyor, ellerine sağlık Handancım..

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

TubeSio dedi ki...

Çok güzel gözüküyor hoşuma gitti benimde uygulamam lazım kesin evde

Özgür Tatlar dedi ki...

Cok değişik bir tarif. Ellerine saglik.

Deniz dedi ki...

Yer elması ile salata yapmak harika fikir. Çok severim çıtır çıtır yemeyi. Ellerinize sağlık.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...