21 Mayıs 2013 Salı

Soğuk Bezelye Çorbası

Sıcaklar bu kadar erken  gelince serinleten ve ferahlık veren tariflere geçmek gerek  diye düşündüm ve bu sıcaklarda  rahatlıkla yenilebilecek son derece sağlıklı bir çorba tarifini sizlerle paylaştım. (Tarif Adım adım 62 çorba isimli kitaptan alınmıştır.)
Afiyet olsun.
Malzemeler:  4 kişilik
300 gr. ayıklanmış bezelye
1 adet kuru soğan (küp küp doğranmış)
1 adet yeşil elma (ayıklanmış ve sekize bölünmüş)
yarım demet nane(ince ince doğranmış)
8 su bardağı su
tuz
karabiber
Hazırlanışı:
Nane hariç tüm malzemeler bir tencereye konulur. Tencereye su eklenir ve 30 dak. kaynatılır. Blenderdan geçirilip biraz soğutulur. Doğranmış nane çorbaya eklenir ve tekrar blenderdan geçirilir. Buzdolabında soğutulur ve soğuk olarak servis yapılır.
AFİYET OLSUN.

7 yorum:

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Soguk corba..gercektende guzel olabilir sicaklarda..ellerine saglik diyorum afiyet olsun:)

MAZES dedi ki...

iyi fikir canım,ellerine sağılık.

anne eli gibi dedi ki...

bundan sonra böyle soğuk serin çorba alternatiflerine çok ihtiyacımız olacak sanırım,yakıcı sıcaklar bizi bekler :)bezelye delisi oğlum bu çorbaya bayılır, eline sağlık ...

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzel görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

VuslaT dedi ki...

Eee bu sıcakdada böyle nefis soğuk çorba içilir elbet. Ellerine sağlık tatlım..

Asyadan Esintiler dedi ki...

Handancım ellerine sağlık.Nefis görünüyor.

Banu dedi ki...

Ayyy canım ilk defa ayran çorbası harici soğuk çorba görüyorum ellerine sağlık paylaşım için teşekküreler. sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...