1 Eylül 2012 Cumartesi

Şeftali Reçeli

Herkese güzel bir Cumartesi ve haftasonu dilerim. Blogumda hiç reçel tarifi vermemiş olduğumu farkedip çok şaşırdım ve hemen geçen hafta yaptığım şeftali reçelimin tarifini vermek istedim. Genelde bildiğiniz gibi reçel yapımında meyvenin üzerine şeker konulup bir gece bekletilir ve ertesi gün kaynatılıp reçel yapılır. Şeftali yumuşak bir meyve olduğundan şeker ile bekletilip kaynatıldığında fazlaca yumuşayıp, dağıldığından ben şeftali ve yumuşak meyvelerin reçelini yaparken önce şerbetini kaynatıp meyveyi daha sonra içine ekliyorum böylece şeftaliler daha diri ve bütün olarak kalıyorlar ama şeftalinin şekerde bekletilip, kaynatılarak da reçeli yapılabilir. Ağız tadınıza göre seçim sizin.
Malzemeler:
1 kilo şeftali
2 su bardağı şeker
2 su bardağı su
yarım limonun suyu ya da limon tuzu
Hazırlanışı:
Şeker ve su tencereye konulur ve kaynamaya bırakılır. Diğer tarafta şeftalilerin kabukları soyulup, küçük küçük doğranırlar. Şerbet kıvama gelene kadar kaynatılır. Kaynayan ve kıvamlanan şerbetin içine şeftaliler eklenir. Mümkün olduğunca az karıştırılır ve üzerinde oluşan köpükler bir kevgir yardımı ile alınır. Şeftalinin bıraktığı suyu çekene kadar pişirme devam eder. Şeftaliler saydamlaşınca ve iri gözenekler oluşunca reçele limon suyu eklenir ve bir iki dakika daha kaynatılıp altı kapatılır. Reçel kavanozlara konuluır ve soğuyunca ağzı kapatılır ya da tencerede soğutulup, soğuduktan sonra kavanozlara pay edilir. Kahvaltıda taze sıcak ekmeğe sürülen tereyağının üzerine sürülerek çayla  birlikte  afiyetle yenilir.
AFİYET OLSUN

10 yorum:

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Ellerinse saglik..recelin her cesidine bayilirim bende erik receli yaptimilk kez :)) sevgiler

umutluhayat dedi ki...

hariks görünüyor handancım ellerine sağlık...

anne eli gibi dedi ki...

şeftali reçelinin tadı ve aroması bir başka oluyor,ellerine sağlık...

Magia da Inês dedi ki...

♡✿彡╮

Hummmmmmm.... muito, muito bom!
Bom fim de semana!
Beijinhos.
Brasil.
•°♫¸.♪♫°

Unknown dedi ki...

harika görünüyor eline sağlık bayılırım.

u.aydin dedi ki...

handancigim sahane oluyor,bu sene ben de yaptim ama yukum cokoldugundan anneme birakilanlar listesine eklendi.ama ben de sekerde bekletmeden hemen kaynattim o da fazlaerimedi.ellerine saglik hayatim,cam gibi....sevgilerle.

Unknown dedi ki...

evet handan bende bu yöntemi dün arkadaşımdan duydum evde fazlasıyla üzüm vardı bu yöntemle yap dedi....şeftalide yapayım senin ölçüyle fikrin için teşekkürler...sevgiler

Syhn dedi ki...

hımm açım ve bu saatte olmayacak şey ya canım çekti.. ellerine sağlık ;)

kış güneşi dedi ki...

eline sağlık harika olmuş

PAPATYA PRENSES dedi ki...

yazın en sevdiğim reçel şeftali. pek lezi görünüyor,ellerine sağlık canım.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...