12 Temmuz 2011 Salı

Yoğurtlu Bulgur Salatası

Sıcaklar bütün hızıyla devam ediyor böyle olunca ağır yemekler yerini hafif yiyeceklere özellikle de salatalara bırakıyor. Bugün tarifini Lezzet Dergisinden aldığım sıcak yaz günlerine çok yakışan bir salata tarifi var. Afiyet olsun.
Malzemeler: (4 kişilik)
1 su bardağı ince bulgur
1 su bardağı yoğurt
1 tane kırmızı dolmalık biber
yarım su bardağı su
1 yemek kaşığı mayonez
2 diş sarımsak
2 sap taze soğan
1 çay bardağı kırılmış ceviz içi
1 çay bardağı tane mısır
dereotu
zeytinyağı
tuz
Hazırlanışı:
Bulgur bir kaba alınır ve üzerine bir miktar sıcak su dökülüp kabın ağzı kapatılarak 15 dak. bekletilir. Yoğurt su ile karıştırılır ve bulgura eklenerek kabın ağzı tekrar kapatılır ve 2 saat dinlendirilir. Diğer tarafta taze soğan ince ince doğranır. Dereotu ince ince kıyılır. Sarımsak dövülür. Biberler küp küp doğranır. Bulgura önce mayonez ardından soğan, dereotu, sarımsak, biber, mısır, ceviziçi ve tuz eklenir ve hepsi karıştırılıp, harmanlanır. Üzerine çok az zeytinyağı dolaştırılır. Servis tabağına alınan salata ceviz ve dereotu ile süslenip, servis yapılır.
AFİYET OLSUN.

25 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

insan bu havalarda sadece salata ve yoğurt tüketmek istiyor.

renkli ve nefis görünüyor, ellerine sağlık canım..

Nilgün dedi ki...

Ben de lezzet dergisinden denemiştim. Hafif ve lezzetli oluyor. Ellerine sağlık arkadaşım..

dogada.blogspot.ru dedi ki...

çok doğru yemekler bu sıcaklarda geri planda kalıyor salatalar herzaman hem hafif hem sağlıklı
ellerine sağlık canım sevgiler

zeymurancafe dedi ki...

yaz mevsımınde bol tüketiriz annemlere gittiğimizde,çok severim,ellerıne sağlık canım

pelince dedi ki...

Bende bayılıyorum hafif tariflere,sıcaklarda şahane oluyor.. Handancım ellerine sağlık...

Sevgiler..

gülcan dedi ki...

Canım iadeyi ziyarete geldim sayfan yok güzel mamaların harika ellerine sağlık her zaman beklerim sayfana ilkdefa uğradım .hoşçakal

sevtap(karabidikim) dedi ki...

Hiç denemedim değişik bir tarif,ellerine sağlık.Bu sıcaklara iyi gider.

Unknown dedi ki...

gerçekten sıcak yaz günleri için çok uygun bir tarif olmuş.ellerine saglık.

pembe kekik dedi ki...

Ben bulguru da,buğdayı da yoğurtla yemeği çok seviyorum.Ellerine sağlık:)

Sevil Şahin dedi ki...

Ablacım çok haklısın bende yiyemiyorum.
Öğlen salatamın üzerne ızgara tavuk koyarak tükettim.
İnsan oglu ne garip değil i ablacım kışın offf çok soğuk donuyoruz diyorduk şimdide yanıyoruz:)
Ablacım salatn enfes olmuş ellerine sağlık
afiyet bal olsun
Sevgiler

Saglıklımutfak dedi ki...

Yazın salata olsun başka bir şey istemem. Ellerine sağlık Handancım. Öperim

Tijen dedi ki...

Pek hoş hakikaten Handan'cığım. Ben de benzerini tam buğdayla yaparım. Yazın gerçekten fazla şey istemiyor insanın canım. En güzeli salatalar.

Baharcicegi dedi ki...

TÜRKIYE COK SICAKMIS BURALAR YAGMURLU GENELDE;SICAKLAR ICIN HAFIF DOYURUCU BIR SALATA OLMUS ELINE SAGLIK

Esma Ercengiz dedi ki...

Salatalara devam.. Çok sıcak çoookk...
Ellerine sağlık..

lezzettabağı dedi ki...

Yaz sıcaklarında çok sağlıklı bir salata olmuş, bunu akşam denemek lazım hazır yemeğim yokken ekline sağlık canım. bizde bayılırız bu ikiliye.. sevgiyle kal.

CANAN TURHAN dedi ki...

Pek çok bulgur salatası tarifi okumuştum ama ilk defa yoğurt ile yapıldığını görüyorum. Mutlaka denerim ben bu salatayı. Ellerinize sağlık...

Unknown dedi ki...

Ellerine sağlık canım,bu sıcak günler için en ideal tariflerden..
Ben bulgur pilavını yoğurtla yemeyi çok severim ama salata yapmak aklıma gekmemişti :)
İlk fırsatta denicem inşAllah :)
Sevgilerimle..

yemekbiraşk dedi ki...

çok güzel gözüküyor.. bulguru zaten severim yoğurtlu dahada güzel olmuştur..
sevgiler

~Hülya~ dedi ki...

İlk kez duyuyorum bu tarifi ama bu sıcaklar için ideal gözüküyor, ellerine sağlık canım.

necla dedi ki...

ellerine sağlık deniycem ilk fırsatta çok güzel görünüyor çünkü

MERHABA dedi ki...

tam bana göre bir salata ellerinize sağlık.Berat kandilinize en içten dileklerimle kutluyorum.sevgiler..

Bengü dedi ki...

İşte tam benlik bir tarif, bulgur zaten dolabımın baştacı. Yoğurt desen olmazsa olmazım (sütten sonra). En kısa zamanda yapacağım bu tarifi. Çok doyurucu ve hafif görünüyor.

CANAN TURHAN dedi ki...

Tarifinizi hafta sonu arkadaşımın yazlığına giderken yaptım ve götürdüm. Sofrada en çok beğenilen meze oldu. İzleyenlerinizin tümüne denemelerini öneririm. Gerçekten çok farklı bir lezzet... Payleşım için tekrar teşekkürler...

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

YeMeK vAkTi dedi ki...

ince bulgur hemde yoğurtlu mayonezli cevizli:)40 yıl düşünsem aklıma gelmez!Denicem ben bunu handan ablam kesin ellerine sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...