7 Ocak 2011 Cuma

Kuru Meyveli Çıtır Çikolata

Herkese yılın ilk Cuma gününden merhaba ve hayırlı Cumalar. Bugün tatlı günü olduğu için insana mutluluk veren çikolata ile hazırlanan çok kolay ama tadı bir o kadar muhteşem bir tarif vereceğim. İçine konulan malzemelerde sınır olmayan bu çikolataları yemeye başlayınca bırakamıyorsunuz benden söylemesi. Ayrıca kuru meyveleri çocuklara yedirmek için harika bir fırsat. Afiyet olsun.
Malzemeler: (10 kişilik)
250 gr. bitter çikolata
istenilen miktarda kuru erik
istenilen miktarda kuru kayısı
istenilen miktarda file badem
istenilen miktarda dövülmüş antepfıstığı
(arzunuza göre ek kuru meyveler de kullanabilirsiniz)
Hazırlanışı:
Çikolata küçük parçalara bölünerek bir kaba konulur. İçi sıcak su dolu bir tencerenin üzerine bu kap yerleştirilir ve benmari usulu çikolata eritilir. (Çikolatanın olduğu kabın suya değmemesi gerekmektedir.) Bir tepsiye yağlı bir kağıt konulur ve eriyen çikolatadan kaşıkla bu tepsiye dökülür ve yuvarlaklar oluşturulur. Çikolata yuvarlaklarının üzerine küçük küçük dilimlenmiş kayısı, erik ve badem konulur(İstediğiniz her türlü kuru meyvayı ekleyebilirsiniz) Son olarak da hepsinin üzerine dövülmüş antepfıstığı serpilir ve soğumaya bırakılır. Donunca servis yapılır.

AFİYET OLSUN

40 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

çok güzeller yaaa.canım çekti şimdi.ellerinize sağlık arkadaşım.öpüyorum.

Adsız dedi ki...

Maşallah çok marifetlisiniz,ellerinize sağlık ,sunumda çikolatalar da çok nefis görünüyor.

Damak Tadı dedi ki...

Superler tatlım..)

DEKORASYON BİLGİLERİ dedi ki...

Bütün güzel lezzetler birarada...Kim bunlara hayır diyebililr.Ellerinize sağlık.Sevgiler.Aida

Saglıklımutfak dedi ki...

Ev bir çikolata deposu buna rağmen çok güzel gözüküyorlar gözüme. eline sağlık canım:)

Özgen dedi ki...

Merhaba eline sağlık çok harikalar.Yalnız birşey soracağım.Bu meyveler içine karıştırılmazmı acaba?

Birsel ve İrem dedi ki...

Buna "Hayır" demek çok zor, onun için ben denemeyeyim:)) Ellerinize sağlık, harika görünüyor.
Sevgiler.

TATLI TUZLU dedi ki...

AYY HARIKA NE GÜZEL BIR CIKOLATA ELLERINZE SAGLIK

sarımutfak-hande dedi ki...

çok güzel bir fikir hayır diyebilen olmaz sanırım buna:))))
ellerine sağlık

Unknown dedi ki...

ellerine saglık cnm bnm cok güzel gorunuoorlar... İS-Tİ-YO-RUM!:)

YeMeK vAkTi dedi ki...

çikolata etkinliğne gititğimizde dibine vurmuştuk aklıma geldi.Çikolatanın içine allah ne verdiyse katmıştım:)Ellerine sağlık canım benim evdede denemeli

Unknown dedi ki...

nefis olmuş,sunum da çok güzel.ellerine sağlık.iyi haftasonları dilerim,hoşçakal.

Gülcan dedi ki...

harika görünüyorlar elinize sağlık.

lezzet sarayı dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş.

mine dedi ki...

amanın ne yapmışsın arkadaşım hemen denemek istiyorum : ) ellerine sağlık

sarkaç dedi ki...

Çikolatanın mutluluk verici etkisi kat kat artıyor içine bu kuruyemişler de girince. Eline sağlık

caferengigül dedi ki...

SÜPERRR görünüyorlar, tam ikramlık.en kısa zamanda deneyeceğim.Ellerinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

canımm harika görünüyor bunlar aman yarabbii:))
nefiss..
insanın aklını başından alıyor..
mutlu haftasonları dilerim bu çikolataların tadında:)

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Muzır ama sağlıklı ha? Ah seni seni. Handancım, ellerine sağlık..

umutluhayat dedi ki...

süper görünüyor bu çikolatalar handancım.ellerine sağlık

www.sendepisir.com dedi ki...

Evde yapılan çikolata gibisi yok. İstediğin malzemeyi kullanarak ne çeşit istersen yap. Ellerine sağlık, iyi hafta sonları..

çeşnici Handan dedi ki...

Özgenciğim bu tarifin özelliği çikolatanın çok ince olması bu nedenle meyveler üzerine konuluyor. Senin belirttiğin şekilde yapılan farklı bir çikolata tarifi var onu da ilerleyen günlerde yayınlayacağım.

Aybike Ceylan dedi ki...

Sevgili Handan,

Harika bir blogun var, hersey cok guzel. Severek izliyorum, ellerine saglik.

Guzel bir hafta sonu diliyor, sevgilerimi gonderiyorum.

Tümay Öztürk dedi ki...

Bunu kuru kayısı ve cevizlerle bende deneyeceğim bir gün:) Ellerine sağlık Handan ablacım.

Unknown dedi ki...

çikolata hastasiyim ben zaten, olsa hepsini yerdim inan:)) Ellerine saglik canim

evatolyesi dedi ki...

Tehlikeli bir lezzet:)

ufuk-aysaatleri dedi ki...

Sevgili Handan bloğunla tanıştığıma çok memnun oldum. Harika bir blog. Tariflerine bayıldım. Ayrıca çok da güzel düzenlenmiş bloğun. Başarılar arkadaşım. İzliyorum. :))

ezginame dedi ki...

selamlar çok güzel ve lezzetli tarifler varmış böyle:))sevgiler

dogada.blogspot.ru dedi ki...

Bayıldım ne güzel bir tarif çikolatayı daha faydalı hale getirip harika bir lezzet çıkartmışsınız çocuklarda, büyüklerde severek tüketecekler bu nefis çikolataları ellerinize sağlık canım sevgiler

Unknown dedi ki...

Şu çikolata nasıl birşeydir ki herkesi baştan çıkarır.Ellerine sağlık Handancım nefis görünüyor

Unknown dedi ki...

Şu çikolata nasıl birşeydir ki herkesi baştan çıkarır.Ellerine sağlık Handancım nefis görünüyor

vildan çayan dedi ki...

Merhaba, iadei ziyarete geldim ve kuru meyveli çıtır çikolata ile karşılaştım. Harika duruyorlar. Bende en kısa zamanda deneyeceğim. Sevgiler.

CANAN TURHAN dedi ki...

Harika bir tarif, ellerinize sağlık. Okurken düşündüm de
2011'in ilk bayramında kendi çikolatamı yapıp misafirlerime ikram edeceğim...
Ailemin de çok hoşuna gideceğine eminim....

Cafe Pepela dedi ki...

Oy oy oy diyorum! :)

Adsız dedi ki...

Muhteşem olmuşlar elinize sağlık

Cery dedi ki...

Çikolataya bayılırım. Çok güzel görünüyorlar olsa da yesek keşke

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

sevgili arkadaşım, ellerinize sağlık çok güzel görünüyor...biz bayanlar fıstıklı pazın için 19 yorum yaparken çukulataya 37 yorum yapmışız....:)))

ozlems.corner dedi ki...

Görüntü şahane eminim tadıda öyledir, sevgi kutusunu doldurmak için çok da uygun...:)Kesinlikle deneyeceğim...

Driftwood art dedi ki...

Nefiss bir tarif,hemen denedim...ben eriyen çikolataya kuru meyveleri parçalayıp bir miktarda ceviz ilave ettim hepsini karıştırdım ve bir kaşıkla pişirme kağıdının üzerinde soğutup 2 dakika derindondurucuda bıraktım.Ertesi gün inanılmaz lezzet ve görünüm almışlardı.Bu çikolataya da sizin adınızı verdim.Teşekkürler :)

Pembe Dusbahcesi dedi ki...

Sevgili arkadaşım bizleri yalnız bırakmayarak etkinliğimize katıldığın için teşekkür ediyoruz....

Sevgiler

Selma&Aslı

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...