1 Kasım 2012 Perşembe

Havuç Helvası



Uzun bir süreden sonra ilk defa bir tatlı tarifi veriyorum. Helvayı un ve irmik dışında farklı malzeme ile yapmak isteyenler için güzel bir alternatif olabilecek bu helvanın tadını özellikle çocuklar çok seviyor. (Tarif: Pegasus Dergisinden alınmıştır)

Malzemeler:
4 su bardağı rendelenmiş havuç
2.5 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
4 yemek kaşığı zeytinyağı (isteğe bağlı tereyağı da kullanılabilir)
1 paket vanilya
süsülemek için: antep fısıtığı ve kiraz şekeri



Hazırlanışı:
Tencerede ısıtılan zeytinyağına rendelenmiş havuçlar eklenir ve 4,5 dak. yüksek ateşte çevrilerek sotelenir. Süt ayrı bir kapta kaynatılır ve havuçlara ilave edilir. Havuç sütü çekince şeker eklenir ve 10 dak. kaynamaya bırakılır. Vanilya eklenip karıştırılır ve ocaktan alınır. Servis için kaselere konulur antep fıstığı ve kiraz şekeri ile süslenerek servis edilir.
AFİYET OLSUN


21 yorum:

Unknown dedi ki...

Canım cezerye gibi bir lezzet sanırım
sunum süper ellerine sağlık sevgiler.

Şepşeker dedi ki...

Hiç tatmadım ! Merak ettim şimdi.
Ellerine sağlık ;-)

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

çok nefiss görünüyor ellerine sağlık
sevgiler

Unknown dedi ki...

Degisik bir tarif cok da güzel bir sunum ellerine saglik canim hayirli aksamlar.

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Çok hoşuma gitti tarifi aldım Handancığım ellerine sağlık Cerenime afiyet bal şeker olsun sevgiler bizden...

Unknown dedi ki...

Havuçlu tatlılara bitiyorum.
nefiss olduğuna eminim..
Ellerine sağlık canım..

Saglıklımutfak dedi ki...

Çok nefis canım . Ellerine sağlık hayırlı Cumalar

Banu dedi ki...

Hımmm bayıldım rengine görünüşüne ellerine sağlık canım. sevgilerimle...

durme durme dedi ki...

Çok farklı bir tarfi özellikle de çocuklar için oldukça besleyici bir öneri olabilir. Nefis görünüyor. Elinize sağlık.

CANAN TURHAN dedi ki...

Tarife ve Görüntüye bayıldım. Tatlıdan vazgeçemeyenlere meyvalı, meyvalı hem hafif hem de besleyici bir alternatif olmuş.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Nefis görünüyor. Çok değişik olmuş. Cezerye lezzetindeyse de muhteşemdir. En kısa zaman da deneyeceğim tadını çok merak ettim.
Sevgiyle kal.

sarımutfak-hande dedi ki...

merak ettim bu tadı cezeryeyemi benziyor??
ellerine sağlık canım çok güzel görünüyor

Gurme Şirine dedi ki...

amanın ne güzel süslemişsin...
çok lezzetli birşeye benziyor...
ellerine sağlık...

Burcu Kayhan dedi ki...

Değişik bir tarif olmuş,çok güzel görünüyor.Ellerine sağlık,sevgiler:)

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Hic duymadigim nefis bir tarif..mutlaka deneyecegim..harika gozukuyor..sevgiler

Özgür Tatlar dedi ki...

cok degisik gorunuyor.ellerine saglik.

Unknown dedi ki...

çok değişik ve güzel bir tarif olmuş eline sağlık. sen şanslıymışsın ben de bir tarif denemiştim aynı dergiden çöpe gitti malesef :(

*mehtap dedi ki...

görüntüsü de güzel.Havucun pişince tadı tatlımsı oluyor zaten tatlıda güzel olmuştur..Eline sağlık...

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık fark yaratan farklı lezzet.

Aicha Dalgic dedi ki...

www.fraise-framboise.blogspot.com

bende denicem çok lezetli
gorunuyor
harika bir fiki rellerinze saglik


bana da beklerim ^^

bisou bisou

www.fraise-framboise.blogspot.com
www.fraise-framboise.blogspot.com

Nilgün dedi ki...

Nefis olacağından kuşkum yok, havuç sevenler bence denemeli. Ellerine sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...