12 Kasım 2012 Pazartesi

Trabzon Hurması Marmelatı


Herkese güzel bir hafta dilerim. Geçtiğimiz haftaki  postumda belirttiğim gibi kızıma Trabzon hurmasını yedirebilmek için hurmayı pek çok şekle sokuyorum    Hurma Tatlısından sonra bugün de Trabzon hurmasından yaptığım marmelat var. Bu marmelatın tadının bu kadar güzel olacağını tahmin etmiyordum. Evde yenmemiş ve iyice olgunlaşmış hurmalarınız varsa onları tüketmeniz için  güzel bir alternatif olan (yapımı çok kolay ve kısa olan) bu marmelatı  denemenizi öneririm. Bu arada  hurmalı tariflerim  devam edecek. Afiyet olsun.
Malzemeler:
3 adet olgun Trabzon hurması
1 su bardağı toz şeker
2, 3 damla limon suyu
Hazırlanışı:
Ayıklanıp, yıkanıp, kabukları soyulan hurmaların çekirdekleri çıkarılır ve blender ile püre haline getirilir. Bir kaba alınan püre şeklindeki hurmaya şeker ilave edilir  ve kaynatılır (su konulmaz) Kaynamaya başlayıp kıvama gelince  2, 3 damla limon suyu  ilave edilir ve bir iki taşım daha kaynatılır. Altı kapatılır. Kavanozlara alınır ve soğuması beklenir. Soğuyunca ağızları kapatılır. İstenirse tencerede soğutulup kavanozlara alınabilir.

AFİYET OLSUN.

13 yorum:

Unknown dedi ki...

Trabzon hurması marmelatı hiç yemedim,çok farklı geldi denemek isterim,ellerinize sağlık.Sevgiler..

fuat gencal dedi ki...

Günaydın, ellerinize, emeğinize sağlık. Çok leziz ve iştah açıcı görünüyor.

Saygılar.

durme durme dedi ki...

Trabzon hurmasını iki yıl öncesine kadar ağzıma sokmazdım, ta ki geçen kışa kadar. Şimdi çok severek tüketiyorum, marmelatını merak ettim. elinize sağlık.

kalpkurabiye dedi ki...

ablacım ellerine sağlık:)
hurmanın tadına doyulmuyor zaten marmelatıda nefis olmuştur:)
sevgiler..

mutfagabuyrun dedi ki...

değişik ve güzel bir tarif olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

B'r'cm'marinmabed' dedi ki...

Ben de Trabzon hurmasını hiç yiyemeyenlerdenim, annem de ısrarla yedirmeye çalışıyor, ona bu tarifi gonderiyorum şimdi:), ellernize sağlık..

ZYNP dedi ki...

ellerine sağlık canım daha önce denemedim ama çok lezzetli görünüyor.
sevgiler...

MAZES dedi ki...

bu reçeteye,bu marmelata bayıldım,100 yıl düşünsem aklıma gelmezdi,cennet elması bilirim bunu ve çok seviyorum,şimdi yaz için de bulunacak tadımlık,ne kadar sevindiğimi bilemezsin ,çok teşekkür ederim ,ellerine sağılık.

Unknown dedi ki...

Bu hurmayı bende ev halkına bir sevdirebilsem ..:(((
Ellerine sağlık canım..
Nefiss görünüyor.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

ellerine sağlık canım.
şifası bol aldım gidiyorum:))

ehlikeyfchef dedi ki...

bizim evdede bitek ben severim cennet hurmasını çocuklarda yesin isterim bu şekilde hiç aklıma gelmezdi iyi fikir deneyeyim bakalım ellerine sağlık.

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

Adsız dedi ki...

Vallahi iyiymiş

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...