15 Haziran 2011 Çarşamba

Chicago -Signature Room

10 günlük bir aradan sonra merhaba. İş nedeniyle Amerika'daydım ve yeni döndüm. Bu süre zarfında bloglarınızı izleyemedim ve Sofra Dergisinin güzel etkinliğine ne yazık ki katılamadım. Ayağımın tozu ile Amerika'dan bir kaç minik notu sizinle paylaşmak istiyorum. Yolunuz Amerika'da Chicago şehrine düşerse mutlaka gitmenizi önereceğim bir restoran var.

Şehirdeki Hancock Tower'ın 95 ve 96. katlarında bulunan bu muhteşem manzaralı restoran ve bar "güneşin batışının izlenmesi gereken yer" olarak anılmaktadır. Aşağıya bakıldığında Lake Shore Otoyolu, Navy Pier, Michigan Gölü ve Şehir Merkezi ayaklarınızın altına serilmektedir. Asansör ile 39 saniye gibi rekor bir hızla çıkılan restoran ve barda tüm katı kaplayan camlar sayesinde bütün şehri baştan aşağıya izleyebilirsiniz.

344 metre ve 100 kat ile şehrin ikinci büyük gökdeleninde bulunan restorana rezervasyon yapmadan gitmemek gerekiyor. Fiyatların pahalılığına karşı yemeklerinde fazla bir özellik olmadığı için bu parayı vermeden manzarayı izlemek isteyenler restoranın bar kısmını tercih ediyorlar. Duvarlarının üst kısımları resimlerle kaplı bu restorandan enfes Chicago manzarasını izlemek için bir akşam yemeği yemek ve o parayı ödemek sanırım değer.

Restorandan çektiğim bir Chicago görüntüsü

Gökdelenlerin en üst katında bulunan havuzlardan biri çektiğim fotoğraflardan birinde yer almış.

Bu arada Amerika'da ayak üstü yenilebilecek pek çok farklı lezzetler bulunmaktadır. Bunlardan Amerikalıların et ve mısırdan sonra en çok tercih ettikleri tat:Potato Skins (Patates Kabuğu). Restoranlarda başlangıç olarak getirilen bu lezzetli patatesler pek çok cafede tek başına da tüketiliyor. Patates kabuğunun içine yumurta, peynir ve çeşitli etler konularak pişirilen bu harika atıştırmalıklar genelde yanında mayonez ya da farklı soslar ile servis ediliyor.

Amerika'da en sevilen bir başka lezzet ise:Bagel (Amerikan Simidi) Özellikle kahvaltılarda yenilen bu simitler günün her saati atıştırmalık olarak cafelerde bulunuyor.Eskiden sade olarak hazırlanan bagel’lar zamanla susamlı, haşhaşlı, tarçınlı, üzümlü gibi çeşitlerle zenginleştirilmiş.
Yanında krem peynir ile servis edilen bagel bizim simidimizin tadına asla ulaşamaz ama Amerika'da denemenizi önereceğim bir tat.

Amerika'dan minik notlarım şimdilik bu kadar artık sizleri ziyaret edip, bir haftada ne ciciler yapmışsınız bakmaya başlayayım.

Elifin Terazisi dedi ki...

Hoşgeldinnn:)

yeşim dedi ki...

hoşgeldin canım.

Adsız dedi ki...

Hoşgeldin..

pembe kekik dedi ki...

Simitlere bayılıdım:)

DEFNE YAPRAĞI:)))))))) dedi ki...

paylaşımınız çok hoış gitmiş kadar olduk büyülü binalar insaı yükseklikleri çok etkiliyor sevgiler:)

Saglıklımutfak dedi ki...

İmreniyorum sana . Ne güzel dünyayı geziyorsun. Benim de yapmak istediğim birşeydi. Hem iş hem gezi. Hoş geldin canım:)

CANAN TURHAN dedi ki...

Hoşgeldiniz. Umarım küçük gezi notlarınızın devamı gelir ve gördüklerinizi bizimle paylaşmaya devam edersiniz...

sibelyalcincom dedi ki...

Hoşgeldiniz:)))bizede gitmek kısmet olur inşallah:))))

Unknown dedi ki...

Aramiza tekrar hosgeldin canim :)Fotograflar harika !

mutfagabuyrun dedi ki...

hoşgeldin canım.veee çok güzel resimlerle gelmişsin.çok gezel resimler paylaşmıssın.gidemesekte gördük.öpüyorum.

miss kokulu defnem dedi ki...

hoş geldiniz, ne güzel fotolar çekmişsiniz gerçek gökdelen dedikleri sizin gördükleriniz olsa gerek :) benim için gidilmesi çok düşük ihtimalleri yerler ama sayenizde fotolarla görme şansım oldu,teşekkürler, kim bilir belki bir gün bende Defne ile giderim :) sevgiler

Sitare dedi ki...

sayende oralara biz de gittik.resimler ve yemekler süpermiş.hoşgelmişsin.

kitchenart-ist dedi ki...

Handancım hoşgeldin.Epey uzaklara gitmişşin bu sefer. İzlenimlerini paylaşman çok hoş, devamını bekliyorum.
sevgiler

yemekbiraşk dedi ki...

hoşgeldin.. walla böyle işe can kurban:) diyecek söz bulamıyorum:)
sevgilerimle..

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

Mutfak Dili dedi ki...

Evine hoş gittin. Biz 2 senedir Amerikada Texsasda yaşıyoruz. Bageli merak ettim. Hiç duymadım. agız tadı ve kokuları çok farklı oldugu için, nasıl yaptıklarına güvenemediğim için burda hiç yemek yemekdik her hangi bir restoranda.
Denemek gerek.
Her halde sevdiniz Amerikayı.
İyi günler sevgiler...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...