12 Aralık 2011 Pazartesi

Fırında Kıymalı Karnabahar

Herkese güzel bir hafta dilerim. Kışın fazla sevilmeyen sebzelerinden biri karnabahar’dır. En az Brokoli kadar faydalı olan bizim yerli sebzemiz karnabahar özellikle kokusu nedeni ile tercih edilmez. Tadını lezzetlendirmek için çoğu zaman beşamel sos ve çeşitli peynirlerden destek alınır ya da farklı soslarla salatası yapılır. Neyse ki bizim evde beşamel sossuz yenebilecek kadar çok sevilir. Daha önce salata ve fırında mozerella peynirli tarifini verdiğim bu sebzenin daha sade bir tarifini vermek istiyorum. Afiyet olsun.
Malzemeler:(5 kişilik)
1 adet karnabahar
300 gr kıyma
1 adet kuru soğan
1 yemek kaşığı salça
Tuz
Karabiber
Kuru nane
Kekik
zeytinyağı
Üzeri için rendelenmiş parmesan peyniri
Hazırlanışı:
Kuru soğan yemeklik olarak doğranır ve kızdırılmış sıvı yağda kavrulur. Üzerine kıyma eklenir ve kıyma da kavrulur. Salça da eklenir birlikte karıştırılarak harmanlanır. Tuz, karabiber, nane ve kekik serpilir ve karıştırılır.Diğer tarafta çiceklerine ayrılan karnabahar buharda haşlanır. Haşlanınca karnabahar çicekleri fırına konulacak olan kabın içine yerleştirilir üzerine kıymalı harç dökülür ve çok az su konularak önceden ısıtılmış fırında 200 C’de üzeri kızarıncaya kadar pişirilir. Fırından çıkarıldığı an üzerine rendelenmiş parmesan peynir serpilir ve sıcak sıcak servis yapılır.
AFİYET OLSUN

33 yorum:

birincisin dedi ki...

ne yazık ki benim kızım sadece kızartınca yiyor öyle seviyor.. üstüne yoğurtla sarımsakla kızartmanın etkisini azaltmaya çalışıyorum:)bu tarif çok güzel..sağlıklı ve bol vitaminli..ellerine sağlık..sevgiler:)

anne eli gibi dedi ki...

bizim evdede her hali sevilir,ben zaten çocukluğumdan beri çok severim karnıbaharı,yemeği ve grateni favorimizdir,ellerine sağlık nefis görünüyor..

pastabahçem dedi ki...

karnıbahar çok seven oğluma mutlaka bunu denemeliyim elinize sağlık

Unknown dedi ki...

Çocuklar sevmiyor ama ben her halini çok seviyorum.
Birde böyle kıymalıysa sevilmezmi ama dimi?
Ellerine sağlık canım
İyi haftalar.

zeymurancafe dedi ki...

emınım kıyma enfes bır lezzet katmıstır ellerıne sağlık anım,sevgiler..

Unknown dedi ki...

hımm güzele benzio bu.. karnıbaharla pek haşır neşir değilim ama değişik versiyonlarını yaparsam belki yerim :) ellerinize sağlık..

bırtutamkekik dedi ki...

çoookk lezzetli görünüyor:)
nasıl hoş bir dizayn olmuş fırın kabındaki duruşu ile..
ellerine sağlık canım...
bizde çok seviyoruz ailece karnabaharı..
bu haliyle de denemeliyşim inşallah..
ellerine sağlık...
muhabetle..

NİRVANA dedi ki...

Canım cok güzel görünüyor...bende cok severim karnabaharı ama eşim pek yemez...belki böyle kandırırım onu...sevgiler...

DATLIM dedi ki...

Tablo gibi görünüyor canım ellerine sağlık...bende genelde beşamel sos yada kızartarak tüketmeyi seviyorum birde çorbasını merak ediyorum denemek lazım

Erguvan Vakti dedi ki...

Kıymalı olunca sebzeleri daha kolay yedirebiliyoruz,karnıbaharı bir de böyle fırınlamak lazım,ellerine sağlık,iyi haftalar.

u.aydin dedi ki...

handancigim o ne guzel bir goruntu.bayildim.ellerine saglik.iyi haftalar diliyorum.sevgilerimle.

Bulbulunyeri dedi ki...

Canım,
ellerine sağlık. Görüntüsü çok güzel.
Fırında olması,buharda pişmesi de ayrı bir güzellik.
Sevgiyle kal.

mutfagabuyrun dedi ki...

ben çok severim karnıbaharı.ellerine sağlık canım.çokta güzel olmuş.öpüyorum.

yemekbiraşk dedi ki...

çok sevdiğimiz bi sebze değil maalesef bende bugün oğluma öğlen yemeği olarak düşünüyorum karnabaharı
ellerine sağlık handancım çok lezzetli gözüküyor
sevgiler
seval

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Handancığım bizde de her çeşidi sevilir bu şekilde de deneyeceğim farklı görünüyor ellerine sağlık sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık sunuma bayıl
dım öpüyorum.

Unknown dedi ki...

Harika görünüyor ..ellerinize sağlık

Sağlık Sitesi dedi ki...

çok teşekkürler iştahla takip ediyorum yazılarınızı elimden geldiğince yapmaya çalışuyorum

~Hülya~ dedi ki...

Görüntü muhteşem olmuş canım, ellerine sağlık

MAZES dedi ki...

karnıbahar satıcılara kızgınım,3haftadır alamıyorum ,yafru kadar karnıbahar 3,5 liraya satılır'mı,şimdi turşu zamanı,turşuluklar fırlamış,şimdilik grevdeyim,istiyorum,alabilirim ,ama ucuzlayıncaya kadar almam.Bu sıralarda herkes kanıbahar yapıyoru,ben biraz bekleyeyim.

Ferkay dedi ki...

Handancım eline sağlık canım benim harika bir görünüşü var..
Sevgiler..

essu dedi ki...

resimden bu güzellik karnıbahar gibi durmuyor :) cok begendim tarifi resmi yani su anda canım cekti ♥ karnıbahar dedigin gibi kötü koktugu için yiyemiyruz ama önceden annem sarmısaklı sos yapardı üzerine dökerdik balık gibi yerdim ben kücükken uzun zamandır yemiyorum ama aklıma getirmisken bu aralar yiyeyim :)

B'r'cm'marinmabed' dedi ki...

Karnıbahar yemeğine bayılırım, bir de soslu olursa, baktıkça canım istedi, tam da emvsimi, ellerinize sağlık:))

hayatreceli dedi ki...

ohh ohh mis mis afiyet bal şeker olsun en sevdiğim sebzelerdendir hemen denicem buna benzer yapıyoum bende çok güzel oluyor eminim buda harika olmuştur..

sevgiler...

CANBOGAZDAN dedi ki...

Benim esim de pek sevmez. Kizartmasini gonullu yer sadece. Ben pek sebze-meyve secmemeye calisiyorum. Hele boyle hos bir sekilde sofraya gelir de yenmez mi. Ellerine saglik canim...

canan dedi ki...

ben sadece kızartmasını yiyebiliyorum burda görüntü harika denemek lazım ellerinize sağlık

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Bizde de bu sebzenin herşeyi sevilir, kıymalı yemeğini yaparız ama bu şekilde denememiştik hiç.Ellerinize sağlık

pasta köşesi dedi ki...

Ellerine sağlık canım nefis görünüyor tüm sebze yemeklerine bayılırım...

Mama's World dedi ki...

Nice idea!!

http://gharkhana.blogspot.com/

caferengigül dedi ki...

Fırınlanmış yemeklerin lezzeti bir başka oluyor,elinize sağlık.

Gönülünce dedi ki...

Biz ailecek karnabahara bayılırız...Nefis olmuş ellerine sağlık canım...
Sevgiler...

Nilgün dedi ki...

Ellerine sağlık, malzemelerinden ne kadar lezzetli olduğu belli. Afiyetler olsun...

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bu yemek için yeni bir isim buldum ...izninizle...:)))...kıymada açan karnabahr çiçekleri....ellerinize sağlık...bir karnabahar ancak bu kadar güzel süslenebilir...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...