23 Temmuz 2011 Cumartesi

Ceviz Ezmesi ve Kısa Bir Mola

Herkese güzel bir haftasonu dilerim. Bu sene iş nedeni ile gittiğim şehirlerden biri olan Burdur'da ilk defa Ceviz Ezmesi ile karşılaştım. Burdur'un Ceviz Ezmesi çok meşhurmuş(ben ilk defa gördüm, tattım ve çok çok beğendim) Eğer yolunuz düşerse mutlaka bu tadı deneyin derim hayran kalacaksınız. Ceviz Ezmesinin fotoğraflarına Burdur'lu bir ustadan öğrendiğim tarif eşlik ediyor.(Ben henüz bu tarifi denemedim) Bugün itibari ile yıllık iznimin bir bölümünü kullanıp, kısa bir mola veriyorum. Blogumda sizler bir süre bu güzel Ceviz Ezmesini görürken ben biraz dinlenip, soluklanıp geri döneceğim. Şimdiden herkese Hayırlı Ramazanlar dilerim. Görüşmek üzere...
Malzemeler:
1 kg. irmik
1 kg.dövülmüş ceviz
1 kg. şeker
2 su bardağı su
Hazırlanışı:
Bir tencereye su konulur, ısıtılır ve ılık hale getirilir. Şeker bu suyun içinde dökülür ve eriyene kadar karıştırılır. Şeker eriyince tencereye irmik ve dövülmüş ceviz eklenir. Hepsi iyice karıştırılır. Kıvama gelen bu karışım, pudra şekeri serpilmiş bir tepsiye dökülür. Karışım kaşığın ters yüzü ile aynı kalınlıkta yayılır ve soğuyunca baklava dilimi ya da istenilen şekilde kesilip dilimlenir.
AFİYET OLSUN


30 yorum:

Gece Yürüyüşü dedi ki...

Küçükken hiç sevmezdim ceviz ezmesini. Nedendir bilmem. Ama büyüdükçe sevmeye başladım.
Yine bekleriz. Buyurun gelin.
Ben hiç yapmadım. Malum istediğimiz zaman bulabiliyoruz.Yapmaya üşenenler ve yapamayanlar da buyursun gelsinler. seve seve ikram ederiz.
Teşekkürler.
Ve de afiyet olsun:)
İyi tatiller :)

Gülsah ♥ dedi ki...

Aaaa ben bu tatliyi görünce cok sevindim yaaa. Bir bilsen canim nekadar istedi!! Ceviz ezmesi bizim memleketin meshur tatlisi. Cok severim cok :-)) Bu arada Türkiyeyi nekadar özledigimi birdefa daha anladim bu ceviz ezmesini görünce ..

Nilgün Torunoğlu dedi ki...

Cevize bayılırım ,ezmesini hiç yemedim. Burdur yöresine aitmiş,hayret ben nasıl kaçırmışım şimdiye kadar. Demek ki en kısa zamanda yapacağım ama benim yaptığım güzel mi oldu hiç bilemeyeceğim :)))

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Bol gezmeli güzel tatiller,güle güle gidin gelin canım.
Ceviz birçok tarife ayrı bir lezzet kazandırıyor,eminim bu tatlı da güzeldir.
Sevgilerimle...

CANAN TURHAN dedi ki...

İlk defa sizden duyuyorum bu tatlıyı, çok lezzetli görünüyor. Siz gezdikçe sizin sayenizde biz de birşeyler öğreniyoruz :) Bakalım tatilinizden bize neler neler getireceksiniz?

İyi tatiller

nesrin dedi ki...

Iste muhakkak denenecek bir tarif daha, ellerinize saglik. Iyi tatiller...

mutfagabuyrun dedi ki...

mutlu güzel bir tatil diliyorum canım.sevgiler.

pembe kekik dedi ki...

Ben cevizi çok seviyorum.Tarifte her şey birbirine uygun.Yemedim.Denemek isterim.İyi Tatiller size.

~Hülya~ dedi ki...

İyi tatiller canım, darısı başıma inşallah :)

Noblesse dedi ki...

cevizin içinde olduğu herşeyi severim, bu tarifi sen denedikten sonra yapmaya karar verdim, kıvamını nasıl bilcez mesela?

Magia da Inês dedi ki...

°º✿
º° ✿✿♥ ° ·.

olá, amiga!
Passei para uma visitinha.

Gostei muito da receita.
Boas Férias!!!

Bom fim de semana!
Beijinhos do Brasil.

°º✿
º° ✿✿♥ ° ·.

bırtutamkekik dedi ki...

iyi tatiller:)

Baharcicegi dedi ki...

Burdur'a cok gittim ama hic tamadigim bir lezzet helvayi andiriyor görüntüsüyle bir dahakine gittigimde kesinlikle deneyecegim tatlar arasinda
iyi tatiller

Lina dedi ki...

Olá, ficaram lindos os quadradinhos!
Boas Férias
Beijinhos

Unknown dedi ki...

burdura gittigimde şiş şaşmaz hemen alır yerim.çok lezzetli oluyor gerçekten ceviz ezmesi.

Özgen dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor bomba gibi ayrıca sevgilerimle iyitatiller...

Sevil Şahin dedi ki...

ceviz ezmesi bu sevilmezmi hiç hımm çok leziz
Bu arada sana iyi tatiller ablacım
hayırlı ramazanlar şimdiden
Sevgiyle kal

Şehnaz dedi ki...

ceviz ezmesini hiç duymadım ve yemedim..ama çok hoşlandım sadece bir bardak sıya taklılı kaldım..çünkü tüm malzemeler irmik ve şekerde eklenince bir bardak sıuyun içine topak topak olmazmı...cevabını bekliyorum tatlım çünkü denemek istiyorum..sana iyi tatiller..

kitchenart-ist dedi ki...

İyi tatiller Handancım.Giderken çok da güzel bir tarif bırakıyorsun ardında. Denemedim ama badem ezmesini çok severim bu da sanırım onu cevizli versiyonu.Denemek için sabırsılanıyorum:)
sevgiler

lengineer dedi ki...

Çok ilginç...
Paylaşım için saol

sibelyalcincom dedi ki...

Güzel ve gönlünüzce bir tatil geçirmenizi dilerim:)))
Sevgiler

Banu dedi ki...

Hımm ceviz ezmesi süper görünüyor tam bir enerji deposu:)
Handancım iyi keyifli tatiller...
Sevgilerimle öptüm:)

dokuzuncubulut dedi ki...

Gerçeketen de çok güzelmiş. Eve dönünce yarım ölçü olarak hemen deneyeceğim. Ellerine saglık olsun.
İyi tatiller dilerim, sevgiler.

mimosacafe dedi ki...

nefis bir tatlıyla veda etmişsin Handancım, güle güle gidin gelin, gezi anılarınızı merakla bekliyorum. sevgiler.

Fatoş Öztürk dedi ki...

Süper bir tatlı ellerine sağlık canım.
Başı RAHMET ortası MERHAMET sonu ise CEHENNEM’den AZAD olan Mübarek Ramazan ayının hayırlara vesile olmasını dilerim….

MAVİ TUTKU dedi ki...

Bir güzellik daha.. Of off.:)

memolininannesi dedi ki...

yemiş kadar oldum bu şaheser şeyi..
tabi yapabilirmiyim bilmiyorum ama yınede tarı ıcın tesekkurler

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Çok güzel..Ve tüm güzel şeyler gibi dehşet kalorili !! Offff..Yeme yanında yat bunun be Handancım..İyi tatiller hayatım, içine sinsin..

Unknown dedi ki...

iyi tatiller hayırlı ramazanlar..

Birsel ve İrem dedi ki...

Burdurlu arkadaşım getirmişti, çok beğenmiş ve nasıl yapıldığını merak etmiştim. Bu tarifi not alıyorum izninizle. Ellerinize sağlık, harika görünüyor.
Sevgiler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...