26 Aralık 2013 Perşembe

Sıcak Sebze Salatası

Herkese güzel bir akşam dilerim.Yeniyıl yaklaşıyor  yılbaşı akşamı eğer farklı bir salata yapmak istiyorsanız işte size alternatif bir salata tarifi . Bu salatayı salata olarak sunabileceğiniz gibi tavuk ya da etin yanında garnitür olarak da servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun.
Malzemeler:
2 adet pancar
2 adet havuç
5 adet küçük patates
1 bağ roka
1 demet maydanoz
yarım çay bardağı ceviz içi
yarım çay bardağı badem
tuz
1 limonun suyu
zeytinyağı
Hazırlanışı:
İyice yıkanıp, kabukları soyulan pancarlar dörde bölünür.Fırça ile kabukları iyice yıkanan minik patatesler kabukları soyulmadan ortadan ikiye bölünür. Yıkanan ve soyulan havuçlar  doğranır. Hepsi  yayvan bir  cam kabın içine konulur,  üzerlerine zeytinyağı gezdirilir ve iyice karıştırılıp zeytinyağı  ile harmanlanırlar. Önceden ısıtılmış fırında 200 C'de üzerleri kızarıp, pancar ve patatesler pişene kadar tutulurlar. Diğer tarafta roka ve maydanoz ince ince kıyılırlar. Ceviz icleri  teflon tavada  renkleri kahverengiye dönene kadar kavrulur. Cevizler tavadan alınır ve tavada bademler kavrulur. Pişen sebzeler fırından alınır ve bir kaba konulur. Bu kaba yeşillikler ve kavrulmuş ceviz ve bademler de eklenir. Limon suyu ve tuz eklenir ve hepsi iyice karıştırılırlar. (Sebzeler fırında zeytinyağı ile piştiği için ben tekrar zeytinyağı eklemedim siz isterseniz ağız tadınıza göre zeytinyağı ekleyebilirsiniz)  İstenirse sarımsak da konabilir. (Ben kullanmadım)  Servis tabağına alınan sebzeler   salata olarak ya da et veya tavuğun yanında garnitür olarak servis edilir.
AFİYET OLSUN.

13 yorum:

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

harika, leziz bir yıla gireriz umarım...salatada nefis görünüyor ellerinize sağlık

Ada Deniz dedi ki...

Çok değişik görünüyor, denemek lazım bunu.....

Hayatın Tatları dedi ki...

offf muhteşem tam benlik olmuş bu salata. gerçekten yılbaşı sofralarına layık hemen denemelik :)ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

offf.hem değişik hemde çok güzel.ellerine sağlık canım.sevgiler.

kalpkurabiye dedi ki...

en albenili patatesler görünüyor ama salatan bütünüyle harika ablacım..
ellerine sağlık..
afiyet şifa olsun..

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Yeşillikleri sebzeler sıcakken eklemişsin galiba Handancım, görünüş öyle gibi.. Ellerine sağlık canım, iyi fikir..

Unknown dedi ki...

Kış sebzeleriyle ilgili bir konu başlığı belirlemiştim kendime, bu tarifi de mutlaka deneyeceğim, süper görünüyor.

anne eli gibi dedi ki...

değişik bir salata olmuş,bir benzerini bende yapıyorum ama sonradan yeşillik eklemiştim,bir de böyle denemeli.eline sağlık canım...

Ferkay dedi ki...

Değişik ve tam benlik bir salata Handancım, ellerine sağlık canım..

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık bence sadece sebzeli bir yemek olarak bile yenebilir çok lezzetli görünüyor sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık nefis olmuş sevgiler...

Unknown dedi ki...

Tam benlik bir tabak olmuş.Bu yiyeceği garnitür olarak kullanmaya elim gitmez benim. Bütün ilgiyi hakeden bir tabak.Elinize sağlık. Fotoğraflar da harika. Ben de sitemde fotoğraflara dikkat ediyorum. Özenli birilerini görmek güzel :)

sanayi mutfak dedi ki...

güzel paylaşımınız için sağolun.. ellerinize sağlık..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...