2 Aralık 2013 Pazartesi

Pırasa Çorbası

Herkese güzel bir hafta dilerim.  Kışın en sevdiğim sebzelerinden pırasının bugün çorba tarifini vermek istiyorum.Hem lezzetli, hem de sağlıklı olan bu çorba sayesinde özellikle  pırasayı sevmeyen çocuklara pırasayı çok rahat yedirebilirsiniz. Afiyet olsun.
Malzemeler.(4 kişilik) Tarif Adım adım 62çorba tarifleri kitabından alınmıştır.
350 gr. pırasa
1 adet kuru soğan(ben kullanmadım)
1 adet havuç
1 adet yeşil elma(ben kullanmadım)
3 yemek kaşığı kırmızı mercimek
1 yemek kaşığı zeytinyağı
8 su bardağı su
tuz
karabiber
1/2 limonun suyu
Hazırlanışı:
Küçük küçük doğranan soğan, pırasa,  havuç ve elma  bir tencereye konulur. 8 su bardağı su, zeytinyağı, kırmızı mercimek, limonun suyu, tuz ve karabiber de tencereye eklenir. Sebzeler yumuşayıncaya  kadar 35-40 dak. pişirilir. Çorba blenderdan geçirilir, 1, 2 dak. daha kaynatılır ve altı kapatılır. Sıcak olarak servis yapılır.
AFİYET OLSUN.

7 yorum:

Başak dedi ki...

Ne güzel çorba...Tarif çok güzel en kısa zamanda yapmam lazım. Ellerine sağlık canım:)

Handan dedi ki...

Yazdım bunu bir kenara:-)

mutfagabuyrun dedi ki...

çok lezzetli görüüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Banu dedi ki...

Merhaba Handan Hanım...
Sağlık tariflerin adresisin ellerine sağlık tam bir şifa çorbası olmuş...
Bende pırasayı çiğ yemeyi sevenlerdenim körpe pırasaları tuza batır sıcak bazlama çay offf...
Bide kıvırcık salata üzerine ince ince doğranmış pırasa oyyy...
Afiyet şeker olsun sevgilerimle...

caferengigül dedi ki...

Kış demek çorba demek.Pırasa çorbası da farklı bir alternatif olmuş.Yapmalı ve tatmalı:)

Beşparasız - Ayşegül dedi ki...

ÇOK İlginç geldi prasa çorbası :) çocuklara yedirmek için harika bir tarif gerçekten ellerine sağlık canım :)

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...