18 Aralık 2013 Çarşamba

Pırasa Böreği

Herkese güzel bir akşam dilerim. Kışın en güzel sebzelerinden biri olan pırasanın her hali bizim evde çok sevilir.  Pırasa böreği de bunlardan  biridir.  Yapımı  kolay bir alternatif  börek  denemek isterseniz bu pırasalı böreği hiç düşünmeden deneyin derim.
Afiyet olsun.
Malzemeler:
Yarım kilo pırasa(ayıklanmış olarak)
2 adet patates
1 adet yumurta
tuz
karabiber
zeytinyağı
çörekotu
Hazırlanışı:
Ayıklanmış ve yıkanmış pırasalar   küçük küçük doğranır ve tuzlu suda haşlanır. Diğer tarafta patatesler haşlanır ve rendelenir. Bir kabın içine rendelenmiş patatesler, haşlanmış pırasalar konulur. Yumurta kabın içine kırılır, tuz ve karabiber de üzerine serpilir.Tüm malzemeler iyice karıştırılıp harmanlanırlar. Fırına uygun bir cam kap zeytinyağı ile yağlanır ve karışım kaba dökülüp yayılır. Üzerine çörekotu serpilir ve önceden ısıtılmış fırında 180 'Cde üzeri kızarana kadar pişirilir. Pişince fırından çıkarılan börek  dilimlenerek servis tabağına alınır ve sıcak olarak  çay ya da ayran ile beraber servis edilir.
AFİYET OLSUN.

10 yorum:

mine dedi ki...

sevdiklerimden pırasayı sık sık kullanmak çok hoşuma gidiyor benim de herşeye giriveriyor : )

CANAN TURHAN dedi ki...

Offf harika görünüyor. Peynirli Pırasa böreğini yemiştim ama patatesli pırasa böreği değişik geldi. Mutlaka bir pazar yaparım ben bunu :)
Ne de olsa herkesin bir pazarı var :)

Noblesse dedi ki...

pırasalı böreğe bayılırım ama benimkinin içinde patates yerine çekirdek kısmı çıkarılmış domates ve sivri biber var, ellerine sağlık.

mutfagabuyrun dedi ki...

hımmm nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Adsız dedi ki...

güzel fikir hemde sağlıklı ancak vitamın kaybı olmasın diye pırasaları az yağda sotelesek olurmu acaba?AYTEN

Miskokulu Lezzetler dedi ki...

Handancığım ellerine sağlık tarifini not ettim hem değişik hemde lezzetli olmuştur eminim...Sevgiler...

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Pek leziz görünüyor. Ellerine emeklerine sağlık.
Ben de çok severim pırasanın her halini..

sevtap dedi ki...

En sevdiğim böreklerdendir,ellerine sağlık canım,nefis görünüyor,çıtır çıtır ...

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkür ederim.

Tümay Öztürk dedi ki...

Bir böreğe en yakışan sebzelerden biri bence pırasa. Ellerine sağlık handan ablacım. çok özlemişim sayfana bakmayı.güzel tariflerini okumayı:) Yoğunluktan gelemiyordum hiç. Seni görmüş gibi sevindim:) Tekrar ellerine sağlık çok öpüyorum:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...