1 Ekim 2012 Pazartesi

Siraysir

Herkese güzel bir hafta dilerim. Ekim ayına girdik ama  havalar hala çok sıcak özellikle gün ortasında yaz günlerini aratmayan sıcaklıkları yaşıyoruz  bu nedenle bugün yaz günlerine ait bir tarif vermek istiyorum.(Ekim ayında soğuk çorba tarifi vereceğim hiç aklıma gelmezdi) Antakya mutfağına ait bu çorba tek başına  bir öğün olarak tüketildiği  gibi diğer yemeklerin yanında da sunulabiliyor.
(Tarif Jale Balcı'nın  Antakya ve Yemekleri kitabından alınmıştır.)
Malzemeler: (6 kişilik)
1 su bardağı bulgur
2 su bardağı su
yoğurt
tuz
kuru nane
Hazırlanışı: 
Bulgur su ile bir tencereye konulur ve haşlanır. Bulgur tane tane olmamalı, biraz fazla haşlanmalıdır. Haşlanan bulgur soğutulur ve yoğurtla karıştırılır. (Yoğunluğunu kendi ağız tadınıza göre ayarlayıp, su katabilirsiniz ben biraz su kattım.) Tuzu da eklenir ve iyice karıştırılır. Üzerine kuru nane serpilerek servis edilir.
AFİYET OLSUN

23 yorum:

Başak dedi ki...

Yazın sıcaklarda içilecek en güzel çorba serin,serin. Diyet yapanlar içinde ideal :)

Burcu Kayhan dedi ki...

Ellerine sağlık, çok güzel bir çorba olmuş.Sevgiler:)

mine dedi ki...

okur okumaz olsa da içsem dediklerimden ellerine sağlık canım

Dostbahcesindenlezzetler dedi ki...

Degisik ve guzel bir corba tarifi bayiliriz ailecek her cesidine, not aldim kisa zamanda deneyecegim, tesekkurler paylasim icin..

mutfagabuyrun dedi ki...

ismini hiç duymamaşım canım.çok lezzetli görünüyor.ellerine sağlık.sevgiler.

akdenizkizi.blogspot.com dedi ki...

bu tarz çorbaya haşlanmış nohut çok yakışır....elllerinize ve emeğinize sağlık...

Unknown dedi ki...

ben her mevsim çorba içebilirim.ellerine saglık.

İhlamurcum dedi ki...

Adina bayildim, tarife de bayildim.hem besleyici hem pratik.Super...

Unknown dedi ki...

YÖRESEL LEZZETLER, DÜNYA MUTFAĞI YAPTIĞIN HER ŞEY GÜZEL SEVGİLİ HANDAN. EMEĞİNE SAĞLIK SEVGİYLE KAL...

kış güneşi dedi ki...

bende bulgur pilavı artınca yapıyorum bu çorbayı tadı nefis oluyor eline sağlık canım

Unknown dedi ki...

Handan nasıl canım çekti anlatamam...eline sağlık eminimki çok güzeldir....sevgiler

Unknown dedi ki...

Bugün özellikle çok sıkıcı ve sıcak bir gündü..
Kaşık kaşık içmek vardı:)))
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

MERVE dedi ki...

yoğurt çorbasına benziyor :) ismini ilginç buldum.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik, degisik bir corba, denemeli.

Sevgi ve selamlar...

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Soğuk çorbanın her türüne bayılırım; nohutlusuna, buğdaylısına, bulgurlu pirinçlisine.. Ellerine sağlık handancım..

yesilmutfaktanlezzetler.blogspot.com dedi ki...

Harika bir corba, ellerine saglik canim....

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

ah Handan yaz kış varım :)

MAZES dedi ki...

ellerine sağılık,sen merak etme canım,soğuklar bak,kapıda .

ilhan dedi ki...

Çorbanın yazı , kışı olmuyor. Her durum ve zamanda içiliyor. Hatta sabah kahvaltıda bile içmeyi çok severim. Ellerinize sağlık.

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

handanım ellerine sağlık ismi farklı muhteşem.

Ödüllü Yemek Yarışması 2012 dedi ki...

Demir döküm tencere ödüllü tarif yarışmamız başladı. Katılımlarınızı bekliyoruz. http://www.yemekgurmesi.com/demir-dokum-tencere-odullu-yemek-tarifleri-yarismasi.html desteklerinizi bekliyorum

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız icin teşekkür ederim.

Banu dedi ki...

Merhaba Handancım tarif nefis benim gibi bulgur canavarı nasıl bunu bilmez ama hemen yapıyorum:)) ellerine sağlık. sevgilerimle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...