4 Ocak 2012 Çarşamba

Hellim Peynirli Salata

Herkese yeni yılın ilk postu ile merhaba. Kıbrıs'ın meşhur Hellim peyniri girdiği her yemeğe, her salataya kendi farklı lezzetini katan nefis bir peynir. Kızartılarak yenildiğinde bambaşka bir tada bürünen bu peyniri kahvaltılarda kullandığım gibi salatalarda da bol bol kullanıyorum. Tuzlu olduğu için salatada kullanmadan önce yarım saat suda tutuyor ve salatanın tuzunu normalden az koyuyorum.
Malzemeler:
1 paket Hellim peyniri
1 adet kıvırcık salata
1 bağ akdeniz yeşilliği
5, 6 adet kurutulmuş domates
1 diş sarımsak
1 limonun suyu
zeytinyağı
tuz
Hazırlanışı
Yeşillikler yıkanıp, süzülür ve doğranırlar. Kurutulmuş domatesler kaynar suda 1, 2 dak. tutulur ve çıkarılır. Domatesler ince şerit şeklinde kesilir, yeşilliklere katılır. Tuzu alınmış hellim peyniri kalınca dilimlenir (küp şeklinde ya da ince şeritler halinde de kesebilirsiniz) dilimlenmiş peynirlerin ızgarada iki tarafı da kızartılır. Bir kapta limonun suyu, zeytinyağı, tuz ve dövülmüş sarımsak karıştırılır ve salatanın sosu hazırlanır. Kızaran peynirler sıcakken hemen salataya eklenir, sos tüm salataya dökülür, karıştırılır ve servis edilir.
AFİYET OLSUN

31 yorum:

anne eli gibi dedi ki...

bende hellimi salatalarda çok severim hatta yayınlamıştımda ama ben sadece kızarmış yiyebiliyorum,çiğ olarak yiyemiyorum.ellerine sağlık canım..

tarih84 dedi ki...

Galeta ununa bulanarak kızarmış hellim ve taze çay misss çok severim.

Kıbrıs denince aklıma ceviz reçeli ve hellim gelmekte:)

mine dedi ki...

girdiği her yere çok yakışıyor bu keretalar ellerine sağlık :)

Unknown dedi ki...

Canım günaydın bende çok yakıştırırım
salataya hellim peynirini.Ellerine sağlık enfes sevgiler.

durme durme dedi ki...

Hellim çok yakışıyor salatada, ben de çok tercih ederim. Ellerine sağlık. Sevgilerle...

http://www.lezzetibol.com dedi ki...

Özellikle diyet zamanlarımda tok tutması için sık sık yaparım:)

Ellerine sağlık canım

Sevgiler

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Ellerine sağlık canım, bayılırım Hellime. Sevgilerimle...
(Yemek Sevdam)

mutfagabuyrun dedi ki...

peynir olsunda yeter canım.herşeye nasılda yakışıyor.ellerine sağlık.sevgiler.

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Bu bi yerde ana yemek gibi olmuş valla..Neffis..Ellerine sağlık, iyi yıllar Handancım..

sarımutfak-hande dedi ki...

işte bu tam benlik :)) hellime de salataya da bayılırım ellerine sağlık canım

Unknown dedi ki...

Güzel yorumun için çok teşekkür ederim :)Çok mutlu oldum :)Sağlıklı bir şeyler yeme vaktim gelmişti hemen yapıp yemeyi düşünüyorum ellerine sağlık :)

~Hülya~ dedi ki...

Hellime bayılırım, ellerine sağlık nefis bir salata

Ferkay dedi ki...

Hellime kızarmış olarak bayılıtorum salatada da nefis oluyor ellerine sağlık Handancım..
Sevgiler..

What's Baking?? dedi ki...

mmm a nice salad recipe1

caferengigül dedi ki...

Hellim çok güzel bir peynir.Sanki en çok da salataya mı yakışıyor?Elinize sağlık.

Aybike Ceylan dedi ki...

Ellerine saglik Handan'cigim, harika gorunuyior.

Tekrar guzel ve saglikli yillar diliyoprum.

Sevgi ve selamlar...

MERMERTEZGAHYEMEKTARİFLERİ dedi ki...

harika nefis bir salata olmuş kahvaltıda bile harika olur ellerine sağlık sevgiler:))

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Hellimi salatalarda çok seviyorum ama en çok kızartılmamış halini.

Ellerine emeklerine sağlık canım..

Unknown dedi ki...

ellerine sağlık canım ,mutlu seneler...

ihlamurcum dedi ki...

Dukan diyeti sırasında o kadar çok yedimki ama hiç bıkmadığım bir salata.Süperrrrrr

Unknown dedi ki...

Şu hellimin her markasını aldım ama kıbrıstan gelen başka oluyor ellerine sağlık o hellimi közlenmiş kalya biberle her gün yerim ellerine sağlık canım mutlu yıllar

Nilgün dedi ki...

Ellerine sağlık, ne kadar sağlıklı bir öğün..

Minik Kelebek Fısıldıyor... dedi ki...

Hellimi çok seviyorum :) Sanırım sevmeyende yok :)

ellerine sağlık...

sevgilerimle..

ANALI KIZLI HER TELDEN dedi ki...

hellim peynirine bayılırım kahvaltıdada kızartıp yemesi süper oluyor tabi salatada soframızın baştacıdır olmazsa olmaz yani ellerinize sağlık blogunuzu tanıdığıma sevindim buarada yeni yılda tüm isteklerinizin gerçekleşmesi dileğiyle mutlu yıllar takibinizdeyim

sibelyalcincom dedi ki...

Hem hafif hem lezzetli ellerinize sağlık:))

Unknown dedi ki...

Bol hellimlisinden kocaman bir tabak salata istiyooruuuum hemde çok..
İşatah açan bir görüntüsü var.
Ellerine sağlık canım..
Sevgiler.

u.aydin dedi ki...

sahane bir goruntu.eminim tadi da oyledir.ellerine saglik hayatim.

birincisin dedi ki...

Nefis..Ellerine sağlık:)

Bir Dut Masalı - nUnU dedi ki...

nasıl severim..

her gidişimde almadan gelirmiyim hiç ?
:))))

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

durme durme dedi ki...

Offf görsel şölen yanında lezzetini damağımda hissetiğim bir tarif olmuş. Ellerinize sağlık. Hellim peynirli salataları ben de çok seviyorum. Sevgilerle...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...