25 Nisan 2016 Pazartesi

Enginar Dolması

Herkese güzel bir akşam dilerim. Bu akşam ta Alaçatı'dan gelen  enginarlar ile yaptığım  bir tarif var. Her şekli ile çok  lezzetli ve sağlıklı olan enginarın  dolmasını  denemeyenlere bir kez olsun denemelerini öneririm. Bu güzel enginarları bana Alaçatı'dan getiren sevgili Canan'a, Fatih'e ve Selin'e beni düşündükleri için tekrar teşekkür ederim.
AFİYET OLSUN.
Malzemeler:
4 adet enginar
2 su bardağı pirinç
1 adet kuru soğan
yarım çay bardağı dolmalık fıstık
yarım çay bardağı  kuş üzümü
zeytinyağı
kuru nane
tuz
kara biber
3,4 sap dereotu
3 su bardağı sıcak su
Hazırlanışı:Enginarların tencerede rahat durabilmesi için sapları kesilerek düzleştirilir. Alt kısımdaki en dıştaki 2 sıra yaprak kopartılır. En tepedeki yaprakların uç kısımları kesilir. Ortasındaki tüyler kaşık yardımı ile iyice temizlenir. Temizlenen enginarlar yıkanır ve kararmamaları için limonlu suya konulurlar. Diğer tarafta küçük küçük doğranmış kuru soğan ısıtılmış zeytinyağında kavrulur. Fıstıklar da tencereye konulur ve rengi dönene kadar çevrilir. Yıkanmış, süzülmüş pirinç tencereye konulur ve 2, 3 dak. kavrulur. Tuz, karabiber, kuru nane, ince ince kıyılmış dereotu ve kuş üzümü ilave edilip, hafifçe karıştırılır. Sıcak su tencereye konulur ve kapağı kapatılıp, pişirilir. Limonlu sudan çıkarılan enginarlar yıkanır ve pilav  ortalarına doldurulur. Tencereye dizilen enginarların yarısına kadar gelecek su konulur ve enginarlar yumuşayıncaya kadar pişirilir. Piştikten sonra soğutulup servis tabağına alınan enginar dolmalarının üzerine biraz dereotu serpilir ve servis yapılır.
AFİYET OLSUN.

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Hiç denemedim. Çok merak ediyorum..Ellerinize sağlık... Harika görünüyor..
Sevgiler..

CANAN TURHAN dedi ki...

Ellerinize sağlık, sanatseveri gibi görünüyor 😍
Sizin tarifiniz sayesinde ben de yapmayı deneyeceğim ilk fırsatta, tam da mevsimi :)

audrey dedi ki...

harika elinize sağlık..

caferengigül dedi ki...

Enginarın her halini severim ama dolması bir başka güzel oluyor.Elinize sağlık.Sevgiler.

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Ben de geçen hafta yaptım. Bu hafta da yapılacak ama dolapta sırasını bekliyor. Ellerinize sağlık, sevgiler... http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

gozdeninevi dedi ki...

Ben daha önce hiç enginar yemedim :)) annem de hiç öyle yapmadı ama sebze canavarı olarak çok sevdim ellerine sağlık :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...