12 Şubat 2016 Cuma

Balkabaklı Kurabiye

Herkese iyi akşamlar. Haftasonu için lezzetli bir kurabiye tarifi arayanlara bu balkabaklı  kurabiye tarifini denemelerini öneririm.
Afiyet olsun.
Malzemeler:(Tarif nefisyemektarifleri.com'dan alınmıştır)
1 adet yumurta
yarım su bardağı toz şeker
1,5 su bardağı un
1 su bardağı nişasta
2 su bardağı yulaf
125 gr.tereyağı
yarım çay bardağı sıvı yağ
2 yemek kaşığı balkabağı püresi
1 paket vanilin
1 paket kabartma tozu
yarım su bardağı dövülmüş ceviz
1 çay bardağı tarçın
üzeri için:
tarçın ve pudra şekeri
Hazırlanışı: Un elekten geçirilir, bütün malzemeler bir kaba konulur ve ele yapışan bir hamur elde edilecek şekilde yoğurulur. Hamur streçe sarılıp buzlukta 10 dak. dinlendirilir. Buzluktan çıkarılan hamur açılıp, kalıpla şekil verilerek yağlı kağıt serili fırın tepsisine dizilir. Üzeri pembeleşinceye kadar önceden ısıtılmış fırında 180 C'de 20-25 dak. pişirilir. Fırından çıkarılınca soğuması beklenir ve üzerine tarçın pudra şekeri karışımı serpilir ve çay ya da kahve ile (çocuklara süt ile) servis edilir.
Alternatif mutfak'tan not: Balkabağı püre yapımı:Ayıklanan balkabakları küp küp doğranır ve buhar tenceresinde iyice yumuşayıncaya kadar pişirilir.(Buharda piştiği için tüm vitamini ve lezzeti içinde kalıyor) Pişen kabaklar sıcakken iyice ezilerek püre haline getirilirler. 
AFİYET OLSUN

17 yorum:

Unknown dedi ki...

Cok degisik bir kurabiye olmus, dogrusu tadini merak ettim :) Ellerinize saglik

birgulunlezzetleri dedi ki...

Ne güzel bir tarif . Ellerinize sağlık.

Sedef Coşkun dedi ki...

Ellerinize Sağlık :)

mutfagabuyrun dedi ki...

hiç denemedim ama harika görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

GÜLÜMSE YÜZÜME dedi ki...

İlK defa balkabağından kurabiye tarifi görüyorum. Ellerinize sağlık...

Güloanne mutfakta dedi ki...

Görüntüsü süper lezzetinde de şüphem yoktur.Ellerine sağlık

Ada Deniz dedi ki...

İçi yulaflı bir tarif. Tam benlik...

Gül Özdemir dedi ki...

Balkabaklı bir tarif hiç denemedim,tarifinizden sonra meraklandım iyice ellerinize sağlık

Bulbulunyeri dedi ki...

Çok güzel bir görüntü. İçindeki kabağın muhteşem bir lezzet kattığına eminim. Ellerine sağlık.
Sevgiyle kal.

Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

Elinize sağlık (:

Fulya Süzen dedi ki...

Selam,
Ellerinize sağlık, son derece iyi duruyor:)
Ben de sizi beklerim sayfama, katılırsanız çok mutlu olurum...
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Özgen dedi ki...

Ellerine sağlık arkadaşım tam da ben balkabaklı tariflere takmışken bu tarif te listeme girdi bayıldım ayrıca bloğunda inşallah nice senelere sevgilerimle...

çeşnici Handan dedi ki...

Yorumlarınız için teşekkürler.

gozdeninevi dedi ki...

kurabiye tarifi arıyodum bunu ilk kez duydum ama şu balkabağı püresi hazır olsa :)) var mıdır ki

Sofradabuluşalım dedi ki...

Elinize sağlık çok güzel görünüyor..

Selma Mutfakta dedi ki...

Merhaba siteni çok beğendim, bende kendi blogumda bir çekiliş yapıyorum katılmak istersen beklerim.

http://www.selmamutfakta.com/2016/02/bloggerlara-ozel-cekilis.html

Hayat Kaydetmeye Değer dedi ki...

Bal kabaklı herşeye bayılan biri olarak not ettim bu tarifiii :))

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...